سخنران: اظهارات وزیر آموزش و پرورش منیتوبا در مورد رهبر NDP “گمراه کننده و آزاردهنده” بود

رئیس مجلس قانونگذاری مانیتوبا می‌گوید اظهارنظر ماه گذشته توسط PC MLA Wayne Ewasko در مقایسه رهبر NDP منیتوبا واب کینو با بازیگر متولد مانیتوبا، آدام بیچ، اشتباه و آزاردهنده بود، اما قوانین مجلس را زیر پا نمی‌گذاشت.

میرنا دریدگر، رئیس مجلس شورای اسلامی، در مورد شکایت NDP در مورد این اظهارات در روز دوشنبه، حکم داد.

درایجر گفت، اگرچه او متوجه نشد که نظرات اواسکو قوانین مجلس را زیر پا می گذارد، اما این بدان معنا نیست که او آنها را نادیده می گیرد.

او گفت: “همه ما باید نسبت به این واقعیت حساس باشیم که تاریخ جامعه ما مملو از نمونه هایی از اظهارات و اقدامات نژادپرستانه است که باعث درد و سختی بسیاری برای بسیاری از مردم می شود.”

مطلقاً نیازی به اشتراک گذاری چنین اظهارات دیگری در این اتاق وجود ندارد.»

دریجر اضافه کرد که او احساس کرد که اواسکو پس از بیان نظرات توسط NDP MLA Uzoma Asagwara عذرخواهی نکرد، این موضوع را تشدید کرد.

او گفت: “وزیر به جای عذرخواهی صریح، تصمیم گرفت موضوع را مورد مناقشه قرار دهد و به نظر من با اظهارنظرهای غیر حساس تر، اوضاع را بدتر کرد.”

در آینده، من اعضا را تشویق می‌کنم که چنین عذرخواهی‌هایی را صریحاً انجام دهند.»

وزیر می‌گوید قصد بدی نیست

اواسکو ماه گذشته در جریان تبادل نظر با NDP MLA Nello Altomare این اظهار نظر را در مجلس قانونگذاری بیان کرد.

“در واقع فکر می کردم عضوی از Transcona است [Altomare] می خواست ورق بزند و شاید اوم، نظرات خودخواهانه را از رهبر اپوزیسیون خود که به نظر می رسد هر روز در این خانه ایستاده و وانمود می کند که یک بازیگر است، دور کند. اواسکو در آن زمان گفت: او آدام بیچ نیست، خانم بلندگو.

پس از دوره سوال روز دوشنبه، اواسکو گفت که در اظهارات او قصد بدی وجود ندارد.

من از او عذرخواهی می‌کنم اگر این راه را اشتباه گرفته است، اما قطعاً به عنوان چیزی نژادی در نظر گرفته نشده است.»

اواسکو در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا می‌داند چرا این کامنت‌ها می‌توانند توهین‌آمیز تلقی شوند، گفت که نشان می‌دهد کینو در مقایسه با بازیگر خوبی مانند آدام بیچ، بازیگر بدی است.

او می‌گوید: «از هر کسی می‌خواهم که از یک بازیگر سرشناس منیتوبا نه تنها در برنامه‌های تلویزیونی بلکه در فیلم‌ها نام ببرد.

بنابراین قطعاً هیچ قصدی در رابطه با پیشینه فرهنگی یا توهین نژادی یا هر چیز دیگری وجود نداشت.»

کینیو گفت که از حکم دریجر در مورد این موضوع قدردانی می کند.

او گفت: «من فقط می‌توانم بگویم، امیدوارم بچه‌های منیتوبا، وقتی بزرگ می‌شوند و قانون‌گذار می‌شوند، مجبور نباشند درباره اینکه چه کسی هستند، نظر بدهند.

“برای یک فرد معمولی در آنجا، شما نمی توانید در مورد نژاد کسی در محل کار خود نظر بدهید، پس چرا باید یک وزیر سلطنتی با استانداردهای متفاوتی در نظر گرفته شود؟”