ساخت و ساز در مرکز شهر وینیپگ متوقف شد، توسعه دهنده حمایت طلبکار را دریافت کرد

بر اساس اسناد دادگاه، پس از اینکه توسعه‌دهنده پروژه حمایت طلبکار را دریافت کرد و ساخت و ساز متوقف شد، سرنوشت یک مجتمع آپارتمان اجاره‌ای 14 طبقه ناتمام در مرکز شهر وینیپگ نامشخص است.

به نظر می رسد ساخت و ساز در این ساختمان که در گوشه خیابان دونالد و خیابان سنت مری قرار دارد متوقف شده است. بر اساس اسنادی که در ماه جاری در دادگاه مانیتوبا از کینگز بنچ ثبت شد، قرار بود 120 واحد آپارتمان اجاره ای و یک فضای رستوران تجاری به مساحت 10000 فوت مربع داشته باشد.

روز جمعه یک جرثقیل در محل باقی ماند اما هیچ فعالیت محسوسی مشاهده نشد. خطوط هنوز هم در دونالد و سنت مری در اطراف منطقه ساخت و ساز مسدود بودند.

گوردون هاوارد، مدیر املاک Donmar Properties، در سوگندنامه ای که در 10 آوریل به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی از طلبکاران ثبت شد، گفت که این پروژه با چالش های مربوط به هزینه های بیش از حد، افزایش نرخ بهره و تاخیر مواجه شده است.

ارنست اند یانگ، که به عنوان افسر دادگاه در رسیدگی های طلبکار منصوب شده و گزارش هایی در مورد پروژه ارائه کرده است، می گوید ساخت و ساز تقریباً 36 درصد تکمیل شده است و قرار بود در پایان جولای 2024 به پایان برسد.

در گزارشی به تاریخ 11 آوریل آمده است: «عملکرد پروژه، حتی اگر تکمیل شود، در حال حاضر نامشخص است.

نرخ‌های فعلی اجاره آپارتمان‌ها و فضاهای تجاری در شهر، امکان‌سنجی پروژه برای پایتخت مستقر را پشتیبانی نمی‌کند و برای آینده قابل پیش‌بینی نیازمند یارانه‌های بیشتری برای پروژه است.»

بودجه از 40 میلیون دلار به نزدیک به 64 میلیون دلار رسید

در آوریل 2019، زمانی که معماران موظف شدند طرحی را ارائه کنند که بودجه 40 میلیون دلاری را منعکس کند، آکمان کانستراکشن – شرکتی که به عنوان مدیر ساخت و ساز پروژه عمل می کند – هزینه های این طرح را 53 میلیون دلار تعیین کرد که این امر پروژه را به تاخیر انداخت. یک سال.

ارنست اند یانگ می گوید که تا به امروز تقریباً 23 میلیون دلار برای این پروژه هزینه شده است، اما بودجه کل به روز شده به 63.8 میلیون دلار افزایش یافته است.

این پروژه به دلیل افزایش نرخ بهره که در حال حاضر بیش از 2.4 میلیون دلار است، با چالش هایی روبرو شده است و بر اساس اسناد، 4.6 میلیون دلار در طول مدت پروژه اضافه خواهد شد.

هاوارد در سوگندنامه خود گفت که این پروژه با تامین مالی افزایش مالیات – مکانیزم تامین مالی که از درآمدهای مالیات بر دارایی آتی برای تحریک توسعه استفاده می کند، مشکلاتی دارد.

در سوگندنامه هوارد به عنوان “اعتباری در مالیات املاک شهر، که در طول زمان می تواند ارزش قابل توجهی برای متقاضیان داشته باشد” توصیف شده است.

با این حال، سیاست شهر در مورد مکانیسم بودجه بلافاصله پس از شروع ساخت و ساز تغییر کرد، به این معنی که “پروژه هایی که ساخت و ساز را آغاز کرده بودند دیگر واجد شرایط اعتبار TIF شهر نبودند.”

این تصویر شالوده یک ساختمان بلند را نشان می دهد که تا حدی با جرثقیل ساخته شده است و یک ساختمان آپارتمان بزرگ دیگر در پس زمینه در امتداد خیابان شهر ساخته شده است.
کار بر روی این برج مرتفع متوقف شده است، اما سازنده امیدوار است که یک خریدار برای تکمیل پروژه حاضر شود. (جاش کراب/سی بی سی)

همچنین می‌گوید دونمار همه گزینه‌های خود را در مورد شهر تمام نکرده است، و هنوز “فرصتی وجود دارد… برای نزدیک شدن به شهر در مورد امکان تایید” اعتبار.

هاوارد با اکمن کانستراکشن جلسه ای داشت و در مورد طراحی مجدد احتمالی یا توقف پروژه برای “استراتژی مجدد” جویا شد، اما طبق قولنامه او به او گفته شد که این امکان پذیر نیست.

طبق اسناد دادگاه، دونمار تقریباً 25 میلیون دلار به وام دهندگان، از جمله 12 میلیون دلار به اتحادیه اعتباری Steinbach بدهکار است و در 18 آوریل از حمایت طلبکار برخوردار شد.

هنگامی که صبح جمعه با تلفن تماس گرفت، یکی از کارکنان در Akman گفت که شرکت هیچ نظری ندارد.

CBC Manitoba برای اظهار نظر با هوارد و وکیلی که نماینده شرکت او بود تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.

سوگند نامه هاوارد نشان می دهد که از اواسط فوریه مذاکرات با یک خریدار بالقوه که احتمالاً علاقه مند به خرید یا سرمایه گذاری در پروژه است، در جریان بوده است.

در سوگندنامه آمده است: “این خریدار بالقوه همچنان به پروژه علاقه مند است اما برای ارزیابی قابلیت اجرای پروژه به زمان بیشتری نیاز دارد.”

گزارش ارنست اند یانگ می‌گوید: «اینکه پروژه در حال حاضر تکمیل می‌شود یا خیر، مشخص نیست.

شورا: پروژه های «دیدن سخت» متوقف شدند

شری رولینز، رئیس کمیته توسعه و املاک شهر وینیپگ، گفت که دیدن پروژه ای که مردم بیشتری را در مرکز شهر غرفه می کند، ناامیدکننده است.

رولینز که عضو شورای شهر فورت روژ-ایست فورت گری است، می گوید: «وقتی به 120 واحد نگاه می کنید، وقتی به یک پروژه توسعه بزرگ نگاه می کنید، دیدن آن سخت است.

“به عنوان یک مشاور محلی مطمئناً ناامید کننده است… دیدن نمایشی که از قبل در حال انجام است، دیدن انبوهی در زمین و سپس [see] رولینز گفت: “کار متوقف می شود. و این می تواند برای همسایگان دشوار باشد.”

رولینز گفت که با توسعه‌دهندگان و شرکت‌های ساختمانی که با افزایش هزینه‌های کسب‌وکار مواجه هستند، همدردی می‌کند.

تأخیر وجود دارد، مسائل مربوط به زنجیره تامین، هزینه های تورمی وجود دارد – بنابراین، می دانید، اقتصاد ساخت و ساز واقعاً پیچیده شده است.