رودخانه قرمز در منیتوبا به اوج فصل برای فصل نزدیک می شود

بر اساس مرکز پیش بینی هیدرولوژیکی مانیتوبا، رودخانه قرمز از مرز ایالات متحده تا خروجی سیلاب در جنوب وینیپگ به اوج خود در فصل نزدیک می شود.

این رودخانه هنوز کمی از منطقه امرسون منیتوبا جنوبی در نزدیکی مرز به سمت ورودی سیلاب بالا می‌آید، اما انتظار می‌رود تا شنبه به اوج برسد.

به گفته مرکز پیش بینی، حجم رودخانه کمتر از سایر سیلاب های اخیر در سال های 2019، 2020 و 2022 است.

به عنوان مثال، حجم رودخانه در Ste. آگاته، مرد، در روز چهارشنبه کمی بیش از 50000 فوت مکعب در ثانیه بود که تنها دو سوم اوج جریان در جریان سیل بهار گذشته است.

در داخل وینیپگ، به نظر می‌رسد که رودخانه قرمز در خیابان جیمز، جایی که سطح رودخانه معمولاً در آنجا مشاهده می‌شود، تاج گرفته است. رودخانه Assiniboine هفته گذشته تاج گرفت و جریان ورودی به رودخانه قرمز در بالادست خیابان جیمز را کاهش داد.

طبق گفته شهر وینیپگ، بالاترین سطح رودخانه قرمز در بهار امسال تا کنون 17.9 فوت بالاتر از سطح یخ طبیعی زمستانی در خیابان جیمز در 30 آوریل بوده است. آن رودخانه از آن زمان تا کنون اندکی در داخل شهر فروکش کرده است.

اگر تاج دومی وجود نداشته باشد، رودخانه قرمز باید طی چهار تا هفت هفته آینده، بر اساس میزان کاهش رودخانه در انتهای فصل‌های سیل‌های قبلی، به زیر سطح رودخانه نزدیک The Forks برود. بارندگی تعیین می کند که رودخانه با چه سرعتی عقب می نشیند.