رهبر NDP منیتوبا رایانه های شخصی را به سوء استفاده از “تعامل پرتنش” به عنوان فرصتی برای حمله به شخصیت خود متهم کرد.

رهبر NDP منیتوبا، واب کینیو، اذعان می کند که رفتار او در جریان رقابت با اوبی خان، وزیر کابینه در روز پنجشنبه، بی نقص نبوده است، اما ادعا می کند که رویدادهای پس از آن توسط محافظه کاران مترقی برای منافع سیاسی تغییر داده شده است.

کینیو فحش دادن و هل دادن خان در یک مراسم عمومی در مجلس را رد کرده و گفته است که در عوض تنها یک “تبادل کلامی پرتنش” وجود داشته و زمان و مکان آن نبود.

رهبر NDP در CBC Manitoba ظاهر شد تا سرعت روز جمعه، جایی که او ادعا کرد واکنش محافظه‌کاران انگیزه‌های سیاسی دارد.

کینیو به مجری برنامه Faith Fundal گفت: “آقای خان، من او را کاملاً درک می کنم که او از این که ما تعامل پرتنشی داشتیم ناراحت است و من به جای او صحبت نمی کنم، بدیهی است که او می تواند واکنش عاطفی خود را به آن توصیف کند.”

اما من مطمئن هستم که وقتی او این موضوع را با تیم PC به اشتراک گذاشت، کارمندان سیاسی وارد عمل می‌شوند و فرصتی برای شلیک به سمت من می‌شود.»

تماشا | مصاحبه کامل با واب کینیو رهبر NDP در رد اتهامات ابی خان:

رهبر NDP منیتوبا به اتهاماتی که به وزیر رانده شده PC سوگند خورده پاسخ می دهد

رهبر اپوزیسیون، واب کینیو، با فیث فاندال مجری برنامه CBC Manitoba Up To Speed ​​در مورد اتهاماتی که او از ناسزاگویی استفاده کرده و وزیر محافظه کار مترقی کابینه، ابی خان را در جریان یک رویداد عمومی در مجلس قانونگذاری هل داده است، صحبت کرد.

کینیو گفت که انتظار دارد هدف دولت در پیشبرد رای‌گیری در ماه اکتبر باشد.

او گفت: «من فکر می‌کنم همه ما می‌دانیم که رایانه‌های شخصی نمی‌توانند یک کمپین انتخاباتی در مورد مراقبت‌های بهداشتی یا در مورد شکست‌هایشان در دولت انجام دهند.

در پاسخ، یکی از سخنگویان محافظه‌کاران گفت که آنها «با تمام وجود این ادعا را رد می‌کنند» و به این مبادله پرداختند.

حزب در بیانیه ای گفت: “وزیر خان صادقانه و صمیمانه در مورد این حادثه صحبت کرد، در حالی که آقای کینیو که سابقه عذرخواهی های غیر صادقانه و کمتر از صداقت داشت، اعتراف کرد که رفتارش ضعیف و تبادل او متشنج بود.”

این فقط نمونه دیگری از یک سری رفتارهای نامناسب است که کاستی های شخصیتی نامناسب برای یک مقام منتخب را برجسته می کند.”

خان، وزیر ورزش، فرهنگ و میراث، درخواست مصاحبه سی‌بی‌سی را رد کرد و گفت، از طریق یک سخنگوی، حرف‌های خود را گفته و «به راهش ادامه می‌دهد».

او روز جمعه در یک رویداد رسانه ای غیرمرتبط به خبرنگاران گفت که روایت او از این وقایع درست است و از کینیو “عذرخواهی صمیمانه” می خواهد.

رویارویی روز پنج‌شنبه در مجلس قانون‌گذاری اتفاق افتاد، جایی که NDP میزبان گردهمایی به مناسبت اولین روز عمامه منیتوبا بود. یک بنر مهمانی به عنوان پس زمینه پشت بلندگوها استفاده شد.

این دو سیاستمدار اذعان کردند که کینیو از اینکه خان در طول سخنرانی خود اظهارات حزبی کرد ابراز ناامیدی کرد – او در مراسم گفت که باید بنرهای PC و لیبرال نیز نصب می شد، زیرا موضوع غیرحزبی بود – اما در غیر این صورت حساب های آنها شباهت های کمی داشت.

خان روز پنجشنبه در مجلس گفت: “رهبر اپوزیسیون من را به داخل کشاند و گفت: “شما… چه جرات کردید این رویداد را سیاسی کنید. کاری که انجام دادید اشتباه است.”

من از لحاظ احساسی از این موضوع متزلزل شدم.

تماشا | خان کینیو را به رفتار نامناسب متهم می کند (هشدار: حاوی الفاظ توهین آمیز است):

بیانیه ابی خان در مورد نظرات Wab Kinew

بخشی از بیانیه ای که اوبی خان، وزیر ورزش، فرهنگ و میراث مانیتوبا در طول دوره سوال بیان کرد، در رابطه با اظهاراتی که گفته می شود توسط واب کینیو، رهبر NDP در مراسم روز عمامه در اوایل روز، بیان شده است. هشدار: ویدیو حاوی زبان توهین آمیز است.

کینیو گفت که بنر NDP در جای خود قرار داشت زیرا حزب این رویداد را سازماندهی کرد اما از افراد احزاب دیگر استقبال کرد. او گفت که هیچ رفتار توهین آمیزی در جریان تبادل او با خان وجود نداشته است.

“همکار من [NDP MLA Mintu Sandhu] داشت شروع به صحبت می کرد و من برگشتم و گفتم باید گوش کنیم.» کینو ادامه داد.

“هیچ وقت هیچ فحش و فحشی در کار نبود. هیچ وقت اسمی نبود.

سی‌بی‌سی نیوز از رایانه‌های شخصی خواسته است که فیلم‌ها یا عکس‌هایی از این اجرا تولید کنند، اما هیچ کدام ارائه نشده است. دست دادن در کناری و دور از دید اکثر دوربین ها رخ داد. CBC News شاهد این مبادله نبود.

با این حال، محافظه‌کاران بیانیه‌ای از اندرو اسمیت، وزیر کابینه، صادر کردند، که گفت که او این تعامل را از سراسر چرخه دید دیده است. “در حالی که من کلماتی را که آقای کینو گفت نشنیدم، تعامل به طرز عجیبی نزدیک و به وضوح ناراحت کننده بود.

مردی مقابل تریبون می ایستد تا به سوالات رسانه ها پاسخ دهد.
اوبی خان که در جشن پیروزی انتخاباتی خود در سال 2022 در اینجا دیده شد، گفت که به دنبال یک «عذرخواهی صمیمانه» از کینیو است. (تراویس گلبی/سی بی سی)

چندین نماینده NDP که در نزدیکی Kinew نشسته بودند، در پست های رسانه های اجتماعی نوشتند که شاهد هیچ تجاوزی نبودند. نلو آلتومار در توییتر نوشت: اتهامات خان “بی اساس و نامناسب است”. لیزا نایلور در توئیتی اتهام خان را “بازی کردن با عرفان نژادپرستانه” نوشت.

NDP چندین کلاس مدرسه را به این رویداد دعوت کرد.

ریانا کوراد، معلم مدرسه آرتور ای رایت در وینیپگ، گفت که کل تبادل نظر را تماشا کرده است زیرا احساس می‌کرد نظرات سیاسی خان که دقایقی قبل بیان شده بود، بی‌جا بود.

کوراده، که گفت که از حامیان NDP نیست، گفت که هیچ شهادت یا هل دادن ندیده است، اما فقط شنیده است که کسی می گوید “زمان یا مکان” و کل بحث آنها را نشنیده است. او گفت که به نظر می رسید گفتگوی دلپذیری باشد، اگرچه خان وقتی به صندلی خود بازگشت آشفته به نظر می رسید.

کریستوفر آدامز، دانشمند علوم سیاسی، گفت که این اتهامات نگران کننده است.

او گفت: «این چیزی است که برای مدتی طولانی در طول چند سال گذشته در مجلس مطرح شده است.

رایانه های شخصی همچنان به گذشته Kinew حمله می کنند

استاد کمکی مطالعات سیاسی در دانشگاه مانیتوبا گفت که محافظه‌کاران می‌توانند از این درگیری ادعایی برای دامن زدن به حملات استفاده کنند.

“باید بگویم Wab Kinew مطابق با آن شخصیت پردازی ها رفتار نکرده است” توسط رایانه های شخصی. آدامز روز جمعه گفت: او “از بسیاری جهات این شهرت را نزد رای دهندگان منیتوبا ایجاد کرده است، اما با این اتفاق دیروز فرصتی برای رایانه های شخصی است تا دوباره به این اتهامات بازگردند.”

او گفت که لایروبی جنبه‌هایی از گذشته کینیو – یا در این مورد، ادعای امروزی – ممکن است با برخی از رای‌دهندگان نوسان، به‌ویژه زنان، که اکثریت آنها از NDP حمایت می‌کنند، طنین‌انداز شود.

“شما می توانید در حال حاضر شرط بندی کنید، یا در انتخابات پیشروی کنید، گروه های متمرکزی در حال فعالیت هستند… تا ببینند چگونه به پیام های مختلف پاسخ می دهند.”

NDP در نظرسنجی‌های استانی به مدت دو سال از محافظه‌کاران حاکم پیشی گرفته است، اما این شکاف در نظرسنجی Probe Research از ماه مارس به شش درصد کاهش یافت که از 11 امتیاز در دسامبر کاهش یافت.

محافظه‌کاران همچنان به سال‌های اولیه کینو در طول دوره پرسش اشاره می‌کنند. معمولاً فاقد جزئیات است، اما نه همیشه: روز پنجشنبه، قبل از شکایت خان، کلیف کالن، وزیر دارایی، اتهامات جنایی قبلی کینیو را پس از اینکه رهبر حزب NDP در مورد ثروت شخصی نخست وزیر هدر استفانسون زیر سوال برد، فهرست کرد.

کینیو آشکارا به محکومیت خود به دلیل اختلال در رانندگی و تعرض به راننده تاکسی در اوایل دهه 20 زندگی خود اعتراف کرده است – جرایمی که به خاطر آنها عفو دریافت کرده است.

او در سال 2004 به دلیل حمله ای در انتاریو مرخص شد، و در سال 2003 به اتهام تعرض به شریک زندگی خود متهم شد. اتهام دوم باقی مانده است، اگرچه شریک سابقش معتقد است که کینو او را در اتاق پرتاب کرده است.

کینیو بارها از رفتار خود عذرخواهی کرده و ادعای حمله شریک سابق خود را رد کرده است. وقتی قبلاً از او سؤال شده بود، او گفت که یک مرد تغییر یافته است.

سخنران در حال تحقیق

در مجلس روز پنجشنبه، خان روایت خود از وقایع را به عنوان یک موضوع امتیاز مطرح کرد – موضوعی که در آن توانایی یک سیاستمدار برای انجام وظیفه خود دخالت می کند.

میرنا دریدگر، رئیس مجلس، گفت که تصمیم خود را در تاریخ بعدی اتخاذ خواهد کرد، اما مشخص نیست که آیا بتواند به نتیجه‌ای در مورد آنچه روی داده است برسد یا خیر.

اختلاف بین خان و کینیو ناشی از اختلاف نظر بر سر سیاسی شدن این رویداد است.

آدامز استدلال کرد که این رویداد ذاتاً حزبی بود زیرا توسط حزب سازماندهی شده بود، و گفت که تصمیم NDP برای قرار دادن بنر حزب خود در یک مکان برجسته آن را بیشتر کرد.

آدامز گفت: «اگر من به جای وزیر بودم، اگر آن بنر یا هر چیز دیگری را می دیدم، احتمالاً پشت آن میکروفون نمی ایستادم. یادبود فرهنگ سیک و پنجابی.

در فوریه، NDP رویداد اجتماعی مشابهی را به مناسبت ماه تاریخ سیاه برگزار کرد، اما در آن صورت بنر حزب در کنار آن قرار گرفت.