رئیس PSAC می‌گوید خطوط اعتراض می‌تواند برای افزایش اختلال در دولت حرکت کند

اتحادیه ای که نماینده ده ها هزار کارگر فدرال اعتصابی است، گفت که از روز دوشنبه صف های تظاهرات را به “مکان های استراتژیک” منتقل می کند تا باعث ایجاد اختلال بیشتر در دولت شود.

کریس آیلوارد، رئیس ملی اتحادیه خدمات عمومی کانادا، این اظهارات را در مصاحبه با سی‌بی‌سی نیوز در پنجمین روز از اعتصاب ملی شامل بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال که عضو PSAC هستند، بیان کرد.

در طول این اعتصاب که در ساعت 12:01 بامداد چهارشنبه به وقت شرقی آغاز شد، در سراسر کشور در حالی که برخی از خدمات دولتی – که بر مالیات بر درآمد، گذرنامه و مهاجرت تأثیر می‌گذارند – مختل شدند، صف‌های اعتراضی تشکیل شد.

آیلوارد گفت که اتحادیه تلاش می‌کند تا حد امکان برای عموم مردم مخل نباشد. او در مورد مکان‌های خاصی که ممکن است درگیر باشد توضیحی نداد و گفت که اعتصاب‌ها ممکن است «مکان‌های استراتژیکی را هدف قرار دهند که بر دولت و به‌ویژه بر جریان‌های درآمدی نیز تأثیر می‌گذارند».

گفتگوها در آخر هفته بین اتحادیه و هیئت خزانه داری که کارفرمای رسمی کارمندان دولتی است و توسط مونا فورتیه رئیس هیئت خزانه داری اداره می شود، ادامه یافت.

دو طرف روز شنبه با یکدیگر درگیر شدند و یکدیگر را به تاخیر در پیشرفت متهم کردند. در حالی که لفاظی روز یکشنبه کمرنگ شد، آیلوارد گفت که دولت همچنان انعطاف ناپذیری نشان می دهد، در حالی که فورتیه گفت که “با لگد زدن و جیغ زدن حواسش پرت نمی شود.”

فورتیه گفت: “دیروز فکر می کنم لازم نبود چنین رفتاری داشته باشیم. من فکر می کنم رفتار بهتر این است که پای میز مذاکره برویم و البته تا جایی که می توانیم تلاش کنیم تا به توافق برسیم.”

روز شنبه، آیلوارد، دولت را به بی کفایتی متهم کرد، زیرا به نظر او تاخیر بی‌عذری از سوی هیئت خزانه‌داری در پاسخ به پیشنهاد «جامع» ارائه شده در روز پنجشنبه بود.

تماشا | لفاظی بین اتحادیه و دولت روز شنبه تشدید شد:

PSAC دولت را به بی کفایتی متهم می کند، هنوز توافقی حاصل نشده است

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC روز شنبه به خبرنگاران گفت که اتحادیه او یک پیشنهاد «جامع» به هیئت خزانه داری ارسال کرده است که کارفرمای رسمی کارگران اعتصابی است. آیلوارد گفت که هیئت خزانه داری روز جمعه پاسخ داده است که در مورد یک موضوع منحصر به فرد، مربوط به ارشدیت و اخراج کارکنان، پاسخ خواهد داد.

فورتیه در پاسخ به این سوال که آیا او نگران جابجایی خطوط اعتصاب است یا خیر، گفت که دولت مراقب قانونی بودن خطوط اعتصاب خواهد بود و تاکید کرد که اختلاف باید در میز مذاکره حل شود.

او گفت: «برای من، خبر خوب این است که ما هنوز پشت میز مذاکره هستیم.

هر دو طرف اختلاف توافق کردند که هنوز بین آنها در مورد سه نگرانی اصلی که تا کنون به مذاکرات متحرک شده است، فاصله وجود دارد: دستمزد، کار از راه دور و موضوع ارشدیت در زمان اخراج.

فورتیه گفت: “من معتقدم توافق خوبی روی میز وجود دارد و معتقدم زمان آن فرا رسیده است که آن توافق را ببندم.”

آیلوارد گفت: “ما می خواهیم به کار خود بازگردیم و می خواهیم هرچه زودتر به اعتصاب پایان دهیم. اما این به دولت بستگی دارد.” دولت باید پای میز مذاکره بیاید.

اعضای PSAC روزانه 75 دلار دستمزد اعتصاب دریافت می کنند و آیلوارد قاطعانه گفته است که اتحادیه پول دارد تا تا زمانی که لازم باشد به اعتصاب ادامه دهد.

او یکشنبه گفت: «ما به بیش از 200 میلیون دلار دسترسی داریم، بنابراین باز هم پرداخت اعتصاب مشکلی نیست.

در پاسخ به سوالی درباره وضعیت در جریان رویدادی در بریتیش کلمبیا در روز یکشنبه، جگمیت سینگ، رهبر NDP، حمایت خود از PSAC را تکرار کرد و از جاستین ترودو، نخست وزیر خواست تا در این امر مشارکت کند.

فراخوان من از نخست‌وزیر، جاستین ترودو است که به مذاکره بازگردد – شخصاً درگیر شود. به نظر می‌رسد که او این موضوع را جدی نمی‌گیرد. وزیر این موضوع را جدی نمی گیرد.»