رئیس بنیاد خیریه به پرداخت 434 هزار دلار برای سازماندهی طرح سرمایه گذاری بانکی بولیوی محکوم شد.

هیئتی از کمیسیون اوراق بهادار منیتوبا به رئیس یک بنیاد خیریه دستور داده است که نزدیک به 434 هزار دلار جریمه و بازپرداخت را بپردازد، زیرا او دو مؤسسه خیریه و یک زوج را به سرمایه گذاری در یک مؤسسه مالی بولیوی گمراه کرده است.

در اوایل سال جاری، کمیسیون دریافت که جک نوفلد از بنیاد خیریه خانواده جک نوفلد، چندین بخش از قانون اوراق بهادار را بین سال‌های 2005 تا 2010 نقض کرده بود، زمانی که سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که پول خود را در یک وام‌دهنده وام مسکن بولیوی بگذارند.

موسسه مالی یک سازمان پس انداز و قرض الحسنه بود که در آن زمان تحت فشار مالی بود و به دنبال تامین مالی بود.

سرمایه گذاران افراد خصوصی بودند که نزدیک به 772000 دلار سرمایه گذاری کردند و دو موسسه خیریه: Youth for Christ’s Portage la Prairie شعبه که 120000 دلار سرمایه گذاری کرد و Back to the Bible که 250000 دلار در این معامله سرمایه گذاری کرد.

جک نوفلد، تاجر کلگری، پس از درخواست سرمایه گذاری برای یک معامله بانکی بولیوی، قانون کمیسیون امنیتی مانیتوبا را نقض کرد.
تاجر جک نوفلد پس از درخواست سرمایه گذاری برای یک معامله بانکی بولیوی، قانون اوراق بهادار منیتوبا را نقض کرد. (samaritanspurse.ca)

طبق تصمیم کمیسیون در 4 ژانویه، نوفلد در همان محافل مسیحی به عنوان قربانیان خود سفر کرد، که به او اجازه داد اعتماد آنها را جلب کند.

این کمیسیون دریافت که نوفلد طی چندین سال سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و ارتباطات شفاهی و کتبی «حجمی» را به آنها ارائه می‌دهد که اطلاعات نادرستی را ارائه می‌کند و در عین حال اطلاعات مربوطه را مخفی می‌کند.

به عنوان مثال، یکی از سرمایه گذاران به هیئت مدیره شهادت داد که او و همسرش نامه ای در سال 2006 دریافت کردند مبنی بر اینکه آنها می توانند به زودی انتظار پرداخت سود را داشته باشند، اما او هرگز دریافت نکرد.

نامه دیگری از سال 2007 بیان کرد که نوفلد و بنیادش توسط مروجین قرارداد بولیوی تحت فشار قرار می‌گیرند تا مبلغ 6 میلیون دلار “پرداخت غیرقانونی” را به منظور “کلاهبرداری از یک موسسه عمومی” تامین کنند و امتناع آنها از انجام این کار منجر به تهدیدهای مختلفی شده است. .

به گفته هیأت، نوفلد در این جلسه هیچ مدرکی برای حمایت از این اظهارات ارائه نکرد.

هیئت به این نتیجه رسید که نوفلد و بنیادش هیچ تلاشی برای جبران خسارت این سرمایه گذاران انجام ندادند.

در تصمیم روز سه‌شنبه هیئت، او موظف شد برای مسیح 123000 دلار و 250000 دلار به یکی از شهروندان خصوصی که سرمایه‌گذاری کرده بود، به اضافه 35000 دلار به کمیسیون هزینه‌ها و هزینه اداری 25000 دلار بپردازد.

رئیس سابق مؤسسه خیریه دیگر، «بازگشت به کتاب مقدس» نیز یک ادعای ضرر مالی به کمیسیون ارائه کرده بود، اما هیأت دریافت کرد که او مستحق آن نبود زیرا نوفلد او را برای سرمایه‌گذاری «ترغیب» نکرد و مسئولیتی نداشت. برای ضررهایش

نوفلد همچنین از اینکه یک افسر/مدیر ناشر باشد، یعنی هر سازمانی که با اوراق بهادار سر و کار دارد، حداقل به مدت 10 سال یا تا زمانی که تمام جریمه ها را پرداخت نکرده باشد، ممنوع است.