درخواست های منیتوبا NDP برتر فراتر از قوانین افشا با فاش کردن جزئیات سرمایه گذاری است

مخالفان رسمی منیتوبا خواستار شفافیت در مورد مشارکت نخست وزیر هیتر استفانسون در صندوقی برای سرمایه گذاران ثروتمند هستند، علیرغم این واقعیت که هیچ قانونی وجود ندارد که سیاستمداران استانی را ملزم به افشای شرکت هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند، وجود ندارد.

NDP خاطرنشان کرد که استفانسون مشتری شرکت مدیریت سرمایه Manitou Investment Management Ltd. است که او در اعلامیه تضاد منافع خود افشا کرده است. این شرکت در یک کنفرانس تلفنی گفت که در سال 2021 سبد مشتریان را یک چهارم میلیارد دلار افزایش داده است.

انجمن مدیریت پورتفولیو کانادا می گوید که این شرکت حداقل به سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری نیاز دارد، اما دفتر نخست وزیر می گوید “حداقل یک دستورالعمل است” و استفانسون “هیچ جایی نزدیک به این مقدار سرمایه گذاری نکرده است.”

آدرین سالا، منتقد مالی NDP، در طول دوره سوال در مجلس قانونگذاری در روز پنجشنبه، استدلال کرد که استفانسون، به عنوان بالاترین مقام در استان، باید در مورد سرمایه گذاری در یک صندوق انحصاری که می تواند میلیون ها دلار ارزش داشته باشد، شرکت کند. او ادعا کرد که نخست وزیر حداقل 5 میلیون دلار در صندوق سرمایه گذاری کرده است.

سالا گفت: «مردم منیتوبا از رهبران خود انتظار دارند شفاف و علنی باشند و وقتی صحبت از سرمایه گذاری میلیون ها دلار توسط نخست وزیر به میان می آید، انتظارات به درستی حتی بالاتر است.

سالا در صحبت با خبرنگاران گفت که شفافیت نخست وزیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا قاضی اخیراً حکم داده است که او قوانین تضاد منافع را با افشا نکردن فوری فروش اموال به ارزش 31 میلیون دلار نقض کرده است.

او این احتمال را مطرح کرد که استفانسون می‌توانست در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کند که ممکن است او را در تضاد با منافع منیتوبا قرار دهد، اما هیچ مدرکی ارائه نکرد که او این کار را انجام داده است.

با این حال، سالا خواستار قوانین شفاف‌سازی سخت‌گیرانه‌تر برای MLA‌های منیتوبا نشد، و همچنین متعهد نشد که اعضای کمیته NDP را ببیند که در کدام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برخی از MLAهای آنها نیز از نظر مالی خوب هستند، از جمله رهبر Wab Kinew، که واجد شرایط چک کمک تورمی صادر شده توسط دولت در سال جاری برای خانوارهایی با درآمد خالص کمتر از 175000 دلار نبود.

سالا گفت: «بدون انجام نظرسنجی از همکارانم، می‌توانم بگویم به‌عنوان NDP منیتوبا، ما همکارانی نداریم که، مانند نخست‌وزیر، از این نوع پول‌های ناپسند برای دور ریختن داشته باشند».

سالا در پاسخ به این سوال که او چه چیزی را “زشت و ناپسند” می‌داند، با اشاره به نقض تضاد منافع که ماه گذشته منجر به حکم دادگاه پادشاهی علیه نخست‌وزیر شد، گفت: “مقدار زشت زمانی است که شما 31 میلیون دلار را فراموش کنید.” قاضی در یک تصمیم کتبی نوشت که او نمی تواند استفانسون را جریمه کند زیرا او یک اشتباه ناخواسته مرتکب شده بود.

دفتر استفانسون ادعاهای NDP را “نادرست و گمراه کننده” خواند.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت: «آنچه حقیقت دارد این است که واب کینو یک میلیونر است و نمی‌خواهد مانیتوبان بداند.