درخواست برای ایمنی ATV در بین سوارکاران جوان در مانیتوبا تجدید شد

افزایش صدمات ناشی از وسایل نقلیه تمام زمینی در بین کودکان و جوانان، پزشکان را تشویق می‌کند تا هشدارهایی را به والدین در مورد ایمنی سرنشینان تجدید کنند.

دکتر لین واردا، معاون بخش اورژانس بیمارستان کودکان وینیپگ، به رادیو اطلاعات CBC گفت که این بیمارستان امسال یک بیمار پنج ساله را به دلیل جراحات مربوط به ATV درمان کرده است.

بر اساس انتشار خبری از Shared Health، سازمان ناظر بر ارائه مراقبت‌های بهداشتی، از اواسط ماه مارس، بیمارستان 20 بیمار زیر 18 سال را برای آسیب‌های ناشی از ATV، از جمله شکستگی‌های جمجمه، ستون فقرات، لگن و فک درمان کرده است. در استان

واردا گفت: «این معمولاً به آب و هوا و شرایط زمین مربوط می شود. سال گذشته، در واقع ژوئیه بود، ما یک راش صدمات جدی به سر داشتیم و نگرانی‌های مشابهی داشتیم، اما چند ماه بعد بود.

کودکان زیر 14 سال در مانیتوبا مجاز به سوار شدن به ATV هستند، اما مجاز به این کار نیستند، مگر اینکه تحت نظارت، همراهی و همیشه در دید واضح والدین یا شخصی که حداقل 18 سال سن دارد و توسط آنها مجاز باشد. یک پدر و مادر کلاه ایمنی نیز باید همیشه پوشیده شود.

واردا گفت که اجرای این امر ساده تر از انجام آن است.

واردا گفت: “بخشی از مانع از نظر اجرای قوانین، افرادی هستند که در اموال شخصی خود فعالیت می کنند.” وقتی RCMP در اموال عمومی است، خیلی راحت‌تر است که وارد عمل شود.»

او اضافه کرد که پزشکان اطفال در سراسر کشور توصیه می کنند که افراد زیر 16 سال به هیچ وجه نباید از ATV استفاده کنند یا مسافر باشند. اما این احساسی نیست که همه به اشتراک بگذارند.

وین داوب، ژنرال، گفت: “ما با جراحان اطفال زیاد کار کرده‌ایم و به جایی رسیده‌ایم که آنها از آنجا آمده‌اند – کودکان زیر 16 سال هستند که توانایی شناختی برای سوار شدن بر ATV را ندارند.” مدیر شورای چهارگانه کانادا با این حال، به نظر می رسد که با ممنوع کردن آن، فقط آن را زیرزمینی می کند.

“و زیرزمینی به این معنی است که وقتی آنها کارهایی را انجام می دهند که قرار نیست انجام دهند … آنها آنها را سریعتر انجام می دهند.”

داوب گفت که بهتر است تا حد امکان به سوارکاران جوان آموزش داده شود، که می تواند در قالب برنامه های ایمنی باشد. داوب همچنین گفت که برای هر کسی که از ATV استفاده می کند مهم است که از تجهیزات کامل سواری استفاده کند که شامل دستکش، آستین بلند، چکمه و کلاه ایمنی است.

او گفت: “اما نکته واقعی این است که رها کردن ATV ها به عنوان پرستار کودک، بنابراین اجازه دادن به کودکان برای حضور در ATV بدون نظارت مستقیم والدین، احتمالاً بدترین کار برای ایجاد تصادف است.” بهترین راه برای حمایت از فرزندتان این است که با او باشید.

استفاده از ATV نیز در سراسر استان در مزارع و در شهرداری های روستایی در مانیتوبا رایج است.

داوب گفت که سوارکاران جوانی که در مزرعه بزرگ شده اند “احتمالاً یکی از ایمن ترین سوارکاران ما هستند.” او گفت که آن‌ها از ماشین‌هایی مانند تراکتور استفاده می‌کنند که تریلرها را می‌کشند، بنابراین ATV‌ها بیشتر به یک ابزار تبدیل می‌شوند تا یک وسیله نقلیه تفریحی.

او گفت: “آیا کودکان هنوز در تصادفات مزرعه صدمه می بینند؟ بله، قطعا صدمه می بینند.” اما من فکر می‌کنم وقتی شما به یک ATV به عنوان چیزی بیش از یک ابزار نگاه می‌کنید، مانند یک تراکتور در مزرعه، نگاه کاملاً متفاوتی به آن است.

واردا همچنین گفت که والدین نقش بزرگی در ایمن نگه داشتن سوارکاران جوان دارند و افزود که نظارت، تجهیزات ایمنی و پیروی از قانون بسیار کمک می کند.

او گفت: «این یک چیز فصلی است، فقط امسال نیست.