دراگ در مرکز موزه حقوق بشر کانادا قرار دارد

زکری راشینگ، یک نوازنده اهل وینیپگ که در زمان آغاز هفته غرور توسط موزه حقوق بشر کانادا (CMHR) در 26 مه، در نقش لیدی میوز اجرا خواهد کرد، گفت که لباس درگ یک هنر آفتاب پرست است.

راشینگ گفت که کشیدن شکلی از بیان خود است – راهی برای زندگی کامل بدون هیچ شرمی، و افزود که این همچنین یک اعتراض و جشن اجتماع است.

و به همین دلیل است که راشینگ خوشحال است که CMHR این شنبه داستان های رنگین کمان را برگزار می کند که در جشن غرور خوانده می شود. زمان داستان برای همه سنین شامل خواندن توسط درگ کوینز Feather Talia، Honey Dillia و Kymera خواهد بود.

«انجام چنین کاری، نه در کتابخانه‌ای که معمولاً کتاب‌ها در آن نگهداری می‌شود، بلکه در مکانی مانند موزه حقوق بشر کانادا، واقعاً در تأیید نوعی افراد ناسازگار با جنسیت و تنوع جنسیتی و گفتن به آنها مهم است: راشینگ گفت: “حقوق بشر شما مانند بقیه حقوق بشر ماست.”

لباس پوشیدن برای زمان داستان

راشینگ وقایعی مانند زمان‌های داستان کشیدن را با فردی که لباس سیندرلا را به تن کرده بود، مقایسه کرد که به جشن تولد رفته و برای بچه‌ها کتاب می‌خواند. با این حال، آنها می دانند که توضیح آن برای همه همیشه به این سادگی نیست.

راشینگ می‌گوید: «در پایان کار، واداشتن کسی به این که ذهنش را باز کند و به یک درگ شو بیاید و آن تجربه را داشته باشد تقریباً غیرممکن است، زیرا افرادی که متنفر هستند، می‌خواهند متنفر باشند.»

رویداد شنبه در پایان هفته ای برگزار می شود که مردم در براندون، من. روز چهارشنبه در واکنش به هیئتی در مقابل هیئت امنای بخش مدرسه براندون تجمع کردند. خواستار حذف LGBTQ، منابع آموزش جنسی و سایر کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس.

و در وینیپگ، یک پرچم پراید از مدرسه جامعه ریوربند در طی این دزدیده شد آخر هفته 13 می.

تشویق تفکر انتقادی و کنجکاوی

ریوا هریسون، معاون روابط خارجی و مشارکت اجتماعی CMHR، گفت که این رویدادها اهمیت رویدادهایی مانند زمان کشیدن داستان را برجسته می کند.

هریسون: “این نوع حوادث همیشه به من می گویند که مهم تر از همیشه است که صحبت های دشواری داشته باشیم، و خوب است که چنین مکالماتی داشته باشیم.” روز پنجشنبه به رادیو اطلاعات CBC گفت.

“در قلب مطالعه و یادگیری و دوست داشتن کتاب، در واقع توسعه آن تفکر انتقادی، کنجکاوی، درگیر شدن با مفاهیم جدید و گاه چالش برانگیز است.”

اشلی اسمیت، مدیر حمایت در مرکز منابع رنگین کمان در وینیپگ، افزود که رهبران سیاسی در استان باید بدانند که اعضای جوامع 2SLGBTQ (دو روحی، لزبین، همجنس گرا، دوجنسه، تراجنسیتی و دگرباش) در مانیتوبا تحت تأثیر آنچه پیش می‌آید، هستند. در ایالات متحده، جایی که سیاست های تأیید جنسیت مورد حمله قرار گرفته است.

اسمیت گفت: «این به رهبران ما بستگی دارد که آزادی هایی را که ما داریم اجرا کنند و از ما محافظت کنند. “و این به معنای بیان اظهارات جسورانه است و این باید اتفاق بیفتد.”

CMHR شنبه هفته آینده Rainbow Tales را از ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر برگزار می کند، Lady Muse and the Inspiration در 26 می از ساعت 19 تا 21 و یک برانچ پراید در 27 می از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر در موزه

راشینگ گفت که مسیر پذیرش بیشتر درگ با درک شروع می شود.

راشینگ گفت: “ما انسان های واقعی در لباس هستیم. این پایان کار است.” “همه ما اینجا هستیم… به طور کلی، تا به نوعی از جامعه جشن بگیریم.”