داکوتای شمالی با نرخ COVID-19 به خانه خانواده کانادایی رسید

تونی لوپکی امیدوار بود که کریسمس با خانواده اش در مانیتوبا دیدار کند. در عوض ، آنها سعی می کنند خاکستر او را به خانه بفرستند تا بتوانند در مرگ او عزاداری کنند.

خواهر لوپکی ، مارلو فریزر ، با اشک از خانه اش در اینورنس ، نیویورک گفت: “من پیدا کردم ، بسیار دردناک است ، که او می توانست از کنار خودش عبور کند. من فکر می کنم این سخت ترین قسمت است.”

فریزر هنوز باور ندارد که لوپکی ، برادر 58 ساله خود ، در غیر این صورت سالم ، بخشی از یک آمار وحشتناک شده است – یکی از نزدیک به 260،000 نفر در ایالات متحده که به دلیل COVID-19 جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: “اگر این ویروس در اینجا نبود ، او هنوز زنده بود.”

لوپکی سالها پیش از آلتونا ، منچستر ، به داکوتای شمالی – ابتدا گرند فورکس ، و سپس فارگو – نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان راننده کامیون کار می کرد.

خانواده وی گفتند که وی در هنگام کار و هنگام رفتن به خرید مواد غذایی اقدامات احتیاطی را انجام داده است. ماسک پوشیدن و فاصله جسمی

کریستی نوئم ، فرماندار داکوتای جنوبی ، متحد نزدیک رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ ، با دستورات نقاب مخالفت کرده است. (برایانا سانچز / رهبر آرگوس از طریق AP)

اما این برای محافظت از او کافی نبود. داکوتای شمالی با وجود اینکه نیمی از جمعیت مانیتوبا را که هم مرز است ، ده برابر آلوده کرده است.

فریزر گفت: “COVID ، این شوخی نیست. این یک ویروس جدی و جدی است که ما واقعاً باید آن را کنترل کنیم ، زیرا من نمی خواهم یکی دیگر از اعضای خانواده را به این دلیل از دست بدهم.”

داکوتای شمالی و جنوبی ایالت های قدرتمند جمهوری خواه هستند که در برابر مجازات اقدامات بهداشت عمومی مقاومت می کنند و می گویند که این باید یک انتخاب شخصی باشد.

عفونت ها پس از اجتماعات بزرگ در روز استقلال در ماه جولای شروع به جهش می کنند و با بازگشت دانشجویان و دانشگاه ها در پاییز به مدرسه ادامه می یابند.

داگ بورگوم ، فرماندار داكوتای شمالی ، ماسك ها را تا 13 نوامبر كه بیمارستانها بیش از حد تحت فشار قرار گرفتند ، اجباری نکرد.

داکوتای جنوبی هنوز مأموریت نقاب ندارد.

فرماندار کریستی نوئم چند هفته پیش در یک راهپیمایی گفت: “تنها دلیلی که شما می دانید من امروز هستم این است که لیبرالها به خاطر تمام تصمیماتی که برای مردمم در داکوتای جنوبی گرفته ام سر من را لگد زده اند.” برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا.

“اما بگذارید به شما بگویم ، مردم من خوشحال هستند. آنها خوشحال هستند زیرا آزاد هستند.”

نوئم همچنین از منع اجتماعات بزرگ ، از جمله رالی بزرگ عظیم موتور سیکلت Sturgis در ماه آگوست ، که تصور می شود یک رویداد فوق العاده پخش کننده باشد ، خودداری کرده است.

اکنون ، میزان مثبت بودن هفت روزه داکوتای جنوبی به طرز نگران کننده ای بالا است – طبق پروژه پیگیری COVID تقریباً 60 درصد – بالاتر از هر ایالت دیگر در ایالات متحده

تجزیه و تحلیل داده های هفته گذشته توسط فدراسیون دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که میزان مرگ و میر ایالات در اثر ویروس کرونا در بالاترین سطح در جهان است. داکوتای شمالی با 18.2 مرگ در هر یک میلیون نفر در این لیست پیشتاز است. داکوتای جنوبی 17.4 مرگ در هر میلیون نفر است که سومین مورد در جهان است.

شکرگذاری آمریکایی ، که روز پنجشنبه است و جمعه سیاه ، نگرانی ها را هنگام مسافرت ، اجتماع و خرید مردم افزایش می دهد – خطر ابتلا به ویروس را افزایش می دهد.

دکتر شانون امری ، متخصص اطفال از Sioux Falls ، SD گفت: “فرماندار ما از همان ابتدا انتخاب کنندگان خود را گمراه کرده است.”

وی افزود: “وی خطرات ویروس را نادیده گرفته ، اهمیت استفاده از ماسک را کم اهمیت جلوه داده و باعث کاهش اعتماد مردم به جامعه پزشکی آنها شده است و این در واقع افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد.”

بازگشت به کانادا ، مارلو فریزر فکر نمی کند COVID-19 باید یک مسئله سیاسی باشد.

“من واقعاً می فهمم که مردم وقتی می گویند این یک حقه است و این یک دولت است که می خواهد شما را کنترل کند. و شما می دانید چه؟ دولت ما را به طرق مختلف کنترل می کند. بنابراین اگر مجبور هستید ماسک بزنید ، ماسک بزنید. این کنترل نیست. “

هزاران دوچرخه سوار برای روز افتتاحیه هشتادمین گردهمایی سالانه موتور سیکلت Sturgis در 7 آگوست در استورگیس در خیابان ها رفتند و نیازی به ماسک SD نبود. (استفان گرووز / آسوشیتدپرس)