خدمات بومی درباره تأخیر خدمات مرتبط با اعتصاب کارگران فدرال هشدار می دهد

در حالی که اعتصاب بیش از 150000 کارمند فدرال از صبح روز چهارشنبه آغاز شد، خدمات بومی کانادا در مورد تاخیرهای احتمالی در خدمات بهداشتی، اجتماعی و اداری هشدار داد.

در یک به‌روزرسانی آنلاین، خدمات بومی می‌گوید «ممکن است برخی از خدمات به تعویق بیفتند یا اصلاً ارائه نشوند» زیرا اعضای اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC)، یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری کشور، به خطوط اعتصاب در سراسر کشور می‌روند.

نزدیک به دو سال چانه زنی نتوانسته است قراردادی را برای کارکنان خدمات ملکی PSAC در بحبوحه اختلافات گزارش شده در مورد افزایش دستمزد، تورم، کار از راه دور و سایر مسائل به نتیجه برساند.

پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، پیش از نشست گروهی لیبرال روز چهارشنبه در اتاوا گفت که وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و خدمات خط مقدم در جوامع بومی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

حاجدو گفت: «ما یک طرح اضطراری داریم که معاون وزیر و تیم او برای چند هفته کار کرده‌اند و برنامه‌ای برای ادامه ارائه خدمات در سازمان‌های اول داریم».

“برخی از خدماتی که ارائه می شود نجات دهنده هستند و همچنین واقعا برای عملکرد جوامع ضروری هستند.”

CBC News با دفتر Hajdu تماس گرفت تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات پلیس، مراقبت های بهداشتی و آموزش کسب کند. در بیانیه ای کتبی، این وزارتخانه اعلام کرد که خدمات حیاتی، از جمله مراقبت های بهداشتی در ایستگاه های پرستاری فدرال، با وجود اعتصاب حفظ خواهد شد.

در بیانیه آمده است: “دپارتمان سخت کار می کند تا اطمینان دهد که خدمات و حمایت های بهداشتی مراقبت های اولیه همچنان در جوامع در دسترس خواهد بود.”

زنی با موهای سفید تا شانه و عینک، با ژاکت بنفش، هنگام صحبت با خبرنگاران اشاره می کند.
پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی در یک کنفرانس خبری در اتاوا در 5 آوریل صحبت می کند. (اسپنسر کولبی/کانادین پرس)

به‌روزرسانی آنلاین می‌گوید که برنامه مزایای سلامت غیربیمه‌شده فدرال (NIHB) که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را برای مشتریان First Nations و Inuit پوشش می‌دهد، می‌تواند شاهد انتظارهای طولانی‌تر، زمان‌های پردازش طولانی‌تر برای درخواست‌ها و تاخیرهای احتمالی در حمل و نقل پزشکی مرتبط با NIHB باشد.

خدمات بومی از کاربران می خواهد که درخواست های حمل و نقل پزشکی را در اسرع وقت ارسال کنند. در این بیانیه آمده است که این برنامه علیرغم احتمال تاخیرهای اداری حفظ خواهد شد.

زمان‌بندی‌های پردازش درخواست‌ها از طریق برنامه اصل جردن یا Inuit Child First Initiative، که دسترسی سریع کودکان به محصولات و خدمات بهداشتی ضروری را تضمین می‌کند، نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. این بخش می‌گوید تماس‌های فوری و درخواست‌ها در اولویت قرار می‌گیرند در حالی که دیگران ممکن است با تاخیر مواجه شوند.

سایر خدمات بالقوه تحت تأثیر شامل درخواست های وضعیت هند، جایگزینی و تمدید کارت وضعیت، و خدمات مرتبط با مستمری های معاهده، املاک و تراست ها هستند.

این دپارتمان می‌گوید که خط کمک امید برای سلامتی، خدمات کودک و خانواده، حمایت از مشاغل بومی، مدیریت اضطراری و سایر برنامه‌های بودجه حفظ خواهد شد.

این اعتصاب بیش از 30000 عضو PSAC را که ضروری تلقی می شوند مستثنی می کند، به این معنی که به گفته دولت، خدماتی که ارائه می دهند برای ایمنی یا امنیت عمومی یا بخشی از مردم در هر زمان ضروری است.

در جنوب انتاریو، Six Nations of the Grand River، که بیش از 25000 عضو دارد، گزارش داد که اعتصاب بر 1100 دانش آموز در پنج مدرسه فدرال قلمرو Haudenosaunee تأثیر خواهد گذاشت، که کارکنان آن اعضای PSAC هستند.

شورای منتخب شش کشور در بیانیه ای اعلام کرد که این وضعیت “نگران همه اعضا، دانش آموزان و خانواده هایمان است”.

خدمات بومی در بیانیه خود اعلام کرد که این مدارس، به علاوه مدرسه دیگری در منطقه Tyendinaga Mohawk در نزدیکی Belleville، Ont، بسته خواهند شد.

این وزارت گفت که انتظار نمی رود یک مدرسه دیگر که توسط دولت فدرال اداره می شود در Cold Lake First Nation در آلبرتا تعطیل شود، زیرا در درجه اول از اعضای First Nation تشکیل شده است، اگرچه برخی از کارکنان مدرسه واجد شرایط اعتصاب هستند.