خانواده های قربانیان می گویند که در منیتوبا برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر انجام نشده است

هر روز یک نفر در منیتوبا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهد، و خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند می گویند که اقدامات کافی برای جلوگیری از وقوع این مرگ و میرهای قابل پیشگیری انجام نشده است.

این دردی است که جوزف فور و خانواده اش در حال حاضر در آن زندگی می کنند.

پسر او، هارلان، یکی از شش نفری بود که در آخر هفته گذشته در The Pas به گفته RCMP مواد مخدر آلوده را مصرف کردند.

او گفت: «این کار مردم را می کشد. “این بچه های ما را می کشد.”

پدرش گفت که انتظار می رفت هارلن اوایل این هفته قطع شود، اما به احتمال زیاد این اتفاق روز جمعه خواهد افتاد، زمانی که ریه ها، کلیه ها، چشم ها و بافت او اهدا می شود.

دیدن مرگ پسرش بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر، خاطرات دردناکی را برای فورر زنده می کند.

او خودش با اعتیاد زندگی می‌کرد و می‌گوید که یک سری اوردوز را متحمل شده است. او گفت که تنها زمانی کمک گرفت که دخترش او را در خیابان ها پیدا کرد.

او مرا در خیابان های شهر دیگری پیدا کرد و… [said]”کافی است، لطفا بیا خانه. من دارم ازدواج میکنم از تو می خواهم که مرا در راهرو پیاده کنی و ما تو را دوست داریم. من نمی خواهم تو را دفن کنم.

دو مرد با پیراهن های وینیپگ جتس در حالی که با یک طلسم ژست گرفته اند به تصویر کشیده شده اند.
جوزف فوره با هارلن Fourre می خواهد شاهد سرمایه گذاری هنگفت استان در درمان افرادی باشد که با اعتیاد زندگی می کنند. (ارسال شده توسط جوزف فور)

او اکنون چهار سال است که هوشیار است.

او گفت، اما برای کمک به افرادی که هنوز با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، یا برای اطمینان از تامین مواد مخدر، بسیار کم انجام می شود.

418 مورد مرگ در سال 2022

داده های اولیه سال 2022 که روز پنجشنبه توسط این استان منتشر شد، نشان می دهد که تنها در سال گذشته 418 مورد مرگ مشکوک به مواد مخدر در منیتوبا وجود داشته است.

دکتر جان یونس، رئیس پزشک پزشکی مانیتوبا، دکتر جان یونس، از طریق ایمیل به CBC گفت: «غیرقابل انکار است که منیتوبا، مانند بسیاری از آمریکای شمالی، با بحران عوارض و مرگ و میر ناشی از مواد مخدر مواجه است.

“مرگ‌ها فقط نوک کوه یخ هستند. به ازای هر مرگ مرتبط با مواد مخدر که بررسی می‌کنیم، ده‌ها، اگر نه صدها نفر، وجود دارد که با وابستگی به مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کنند.”

یونس گفت فنتانیل شایع ترین داروی مرتبط با مرگ و میر ناشی از مواد مخدر است و در حدود نیمی از موارد در سال گذشته وجود داشته است.

بر اساس داده های دفتر بازرسی پزشکی، از سال 2014، نزدیک به 3000 نفر بر اثر مواد مخدر در منیتوبا جان خود را از دست داده اند.

Arlene Last-Kolb، یکی از مدافعان گروه Moms Stop the Harm می‌گوید: «ما در مورد اعداد، داده‌ها و اطلاعات صحبت می‌کنیم، اما آن‌ها افراد هستند.

او گفت: «آنها پسر و دختر یک نفر هستند، شاید هم شوهر. آنها مردم هستند و ما هرگز نمی توانیم این را فراموش کنیم.

زنی با موهای بلند تیره که پیراهنی صورتی با خال خالی و شلوار جین به تن دارد، روی صندلی در اتاق نشیمن خود نشسته و سگش در کنارش است.
جسی پسر آرلین لاست کولب در سال 2014 بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل درگذشت. (تراویس گلبی/سی بی سی)

او به خوبی از درد دل پشت این اعداد آگاه است. پسرش جسی در سال 2014 بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل درگذشت.

او گفت: “هر وقت این اعداد را به دست می آوریم، بله، کمی ما را می کشد زیرا آنها هر سال افزایش می یابند، و ما نمی توانیم این را بپذیریم.” “ما نمی توانیم به این عادت کنیم. این خیلی زیاد است.”

لاست کولب گفت، این هفته به خصوص برای بسیاری از خانواده هایی که عزیزانشان را به دلیل مصرف بیش از حد مصرف از دست داده اند، هفته سختی بوده است.

او گفت: “این فقط دلهره آور است… این ما را مستقیماً به آنچه برای فرزندان خودمان رخ داد برمی گرداند.”

ما آن خاطرات کابوس‌آمیز را دوباره زنده می‌کنیم. ما با خانواده در آنجا هستیم. ما همه چیز را در بیمارستان به تصویر می‌کشیم که در حال وقوع است.»

علاوه بر این درد، لاست کولب گفت که احساس خشم می کند زیرا می بیند که مرگ های قابل پیشگیری همچنان اتفاق می افتد، علیرغم حمایت از تغییر پس از مرگ پسرش نزدیک به 9 سال پیش.

او گفت که 418 مورد مرگ در سال گذشته به این معنی است که هر روز بیش از یک منیتوبان به دلیل مصرف بیش از حد می‌میرد.

“چگونه این قابل قبول است؟ چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که خانواده ها از تغییر حمایت کنند … زمانی که در غم از دست دادن فرزند خود هستند؟”

فراخوانی برای اقدام

هم فور و هم لاست کولب می گویند که برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر نیاز به تغییر سریع است.

لست کولب گفت، افراد زیادی در لیست انتظار مراکز و تخت‌های سم‌زدایی هستند که نمی‌توانند کمک مورد نیاز خود را در مدت زمان معقول دریافت کنند.

او گفت: “دولت فکر می کند که مردم در لیست های انتظار چه می کنند؟ آنها مواد مخدر مصرف می کنند.”

“این فقط دیوانه است. این پاسخی به عرضه داروی سمی نیست.”

Last-Kolb گفت: دسترسی به یک منبع دارویی ایمن بسیار مهم است، زیرا بسیاری از جوامع با مواد مخدر آلوده شده اند.

“همه [the government] می خواهد مردم را دستگیر کند. چگونه می خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید؟ این فقط ممکن نیست،” او گفت.

او گفت که این منابع باید بر کمک به مردم از طریق تضمین عرضه ایمن دارو متمرکز شوند.

ماه گذشته، دولت محافظه‌کار مترقی قانون خدمات اعتیاد را معرفی کرد – قانونی که الزامات مجوز را برای مراکز ترک اعتیاد با تخت‌خواب و خدمات مدیریت ترک تعیین می‌کند.

جانیس مورلی لکومت، وزیر بهداشت روان و سلامت جامعه در اوایل این ماه گفت که قانون به مردم کمک می کند تا به “مسیری برای بهبودی” دسترسی داشته باشند.

اما فوره می خواهد شاهد سرمایه گذاری بیشتر استان در زمینه درمان باشد.

او گفت که اعتیاد دیگر نمی تواند در سایه بماند و باید به آن رسیدگی شود.

فوره گفت: «این شهر به تخت‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه‌تر، امکانات درمانی نیاز دارد.

ما باید در جهت درمان اجباری حرکت کنیم، می‌دانید، تا این تصمیم‌ها را برای افرادی بگیریم که قادر به گرفتن آن برای خودشان نیستند.»