تمرکز کارگروه بر اعزام بیماران جراحی به خارج از استان برای ایجاد ظرفیت منیتوبا: پزشک

رئیس موقت عصب‌شناسی در بزرگترین بیمارستان وینی‌پگ می‌گوید که تلاش‌های استانی برای کاهش فهرست انتظار پزشکی بیش از حد بر اعزام بیماران به خارج از استان متمرکز شده است تا بودجه گزینه‌های درمانی محلی.

دکتر دن رابرتز در نامه‌ای به سردبیر که روز سه‌شنبه در نشریه وینیپگ فری پرس منتشر شد، نوشت که ماه گذشته با یکی از مدیران کارگروه استانی که به کاهش حجم جراحی‌ها و سایر روش‌های پزشکی اختصاص یافته بود، ملاقات کرد.

رابرتز نوشت، آن مدیر اجرایی سعی کرد او را به دلیل این ایده بفروشد که تعدادی از بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس را به کلینیک در ایالات متحده بفرستد تا به کاهش لیست انتظار در منیتوبا کمک کند.

این استان قبلاً توافق‌هایی برای اعزام برخی از بیماران به خارج از استان برای سایر روش‌ها، از جمله جراحی‌های مفصل ران، زانو و ستون فقرات، به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش تعداد اقدامات معوقه ایجاد شده در طول همه‌گیری COVID-19، امضا کرده است.

رابرتز گفت که این ایده عملی نیست، زیرا اکثر بیماران ام اس به مراقبت های بعدی پیچیده در نزدیکی خانه نیاز دارند، به جای آن با تقویت کلینیک مولتیپل اسکلروز در وینیپگ، ایجاد ظرفیت محلی را پیشنهاد کرد.

رابرتز گفت که گروه ضربت هنوز به ایده هایی که او در جلسه 15 مارس ارائه کرد پاسخ نداده است و او تحت تأثیر قرار نگرفته است.

دو نفر با کت و شلوار، پیش زمینه، جلوی دیگران در یک مجلس قانونگذاری نشسته اند.
رهبر NDP، واب کینیو، در سمت چپ، که در اینجا در عکس فایل ماه مارس نشان داده شده است، می گوید که دولت محافظه کار مترقی استان باید به کارگران خط مقدم مانند رابرتز گوش دهد. (دیوید لیپنوفسکی/ مطبوعات کانادا)

رابرتز که پیش از این منتقد سرسخت برخی از گزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی دولت محافظه‌کار مترقی بوده است، می‌نویسد: «نارضایتی من از وضعیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما بر کسی پوشیده نیست.

او نوشت: «تفاوت واضحی» بین روی آوردن به شرکت‌های خصوصی در مناطقی «که ممکن است خدمات مفید مقرون‌به‌صرفه ارائه کنند» و «تبدیل سیستم به بشکه گوشت خوک» وجود دارد.

رابرتز روز سه شنبه به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

NDP دولت را به بی توجهی به کارشناسان متهم می کند

حزب نودموکرات مخالف از نامه مورد بحث روز سه شنبه برای حمایت از ادعای خود استفاده کرد که دولت هدر استفانسون، نخست وزیر، توصیه های کارشناسان را نادیده می گیرد.

واب کینیو، رهبر حزب ملی دموکراتیک، در طول دوره سوال گفت: “نخست وزیر باید شروع به گوش دادن به کسانی کند که در خط مقدم هستند و باید به سخنان دکتر دن رابرتز که به آنها گفته بود رویکرد آنها کارساز نیست، توجه کند.”

این سابقه دولت استفانسون است.

زنی با کت مشکی و بلوز آبی در یک مجلس قانونگذاری ایستاده است.
هدر استفانسون، نخست‌وزیر مانیتوبا، که در عکسی در ماه مارس نشان داده شده است، به فهرستی از پزشکان در کارگروه تشخیصی و جراحی معوقه استان اشاره کرد که نشان می‌دهد دولت او به نظرات کارشناسان گوش می‌دهد. (دیوید لیپنوفسکی/ مطبوعات کانادا)

نخست وزیر هیدر استفانسون پاسخ داد که دولت او به حرف های کارشناسان خط مقدم گوش می دهد و فهرستی از پزشکانی که در کارگروه تشخیصی و جراحی عقب مانده هستند را می خوانند.

نخست وزیر گفت: «ما به شنیدن حرف آن پزشکان ادامه خواهیم داد.

این اولین باری نیست که رابرتز موضوع حمایت استانی از گزینه های درمانی بیماران ام اس را مطرح می کند.

او سال گذشته کنفرانس خبری برگزار کرد و هشدار داد که کلینیک ام اس به دلیل کمبود متخصص در آستانه فروپاشی است.

او در نامه خود که روز سه شنبه منتشر شد نوشت، او پس از دو سال درخواست کمک در پشت صحنه، “از روی ناامیدی محض” میزبان این رویداد بود.

او نوشت: در عرض دو هفته پس از آن کنفرانس خبری، “تمام منابعی که ما برای آنها درخواست کرده بودیم به طور معجزه آسایی تایید شدند”، از جمله استخدام سه متخصص دیگر ام اس و سه پرستار. در نامه او آمده است که این کلینیک باید تا اکتبر با ظرفیت کامل کار کند.

رابرتز گفت که او باقیمانده جلسه خود را در ماه مارس با یکی از اعضای گروه ضربت به بحث در مورد “مسائل جزئی منابع” گذراند که به او گفته شد کمیته به آنها رسیدگی خواهد کرد. او گفت که هنوز پاسخی نشنیده است.

تکنسین های آزمایشگاه کوتاه بیمارستان تامپسون: NDP

کینیو به خبرنگاران گفت که موضع رابرتز را کاملا تایید می کند.

«فکر می‌کنم اگر همه آن پزشکان را جمع کنید [that Stefanson named] در یک اتاق، دکتر دن رابرتز دکتر ارشد آن اتاق خواهد بود.”

من به تمام پزشکانی که نخست وزیر در آنجا نام برد احترام می گذارم، اما باز هم باید توجه ویژه ای داشته باشیم که دکتر رابرتز صحبت می کند.

یک سخنگوی استانی در مورد محتوای نامه رابرتز توضیحی نداد، اما گفت که دسترسی به “ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بخش دولتی و خصوصی اقدامات موقت مهمی” برای درمان بیماران بوده است “در حالی که ما ظرفیت ها را گسترش می دهیم و سیستم بهداشت عمومی انعطاف پذیرتری ایجاد می کنیم. در خانه.”

NDP با استناد به آمار انجمن متخصصان مراقبت های بهداشتی مانیتوبا که می گوید بیمارستان تامپسون تنها سه نفر از 12 تکنولوژ آزمایشگاه پزشکی مورد نیاز خود را دارد، به انتقادات خود در مورد مراقبت های بهداشتی در دوره مورد بحث ادامه داد.

آدری گوردون، وزیر بهداشت، این سوال را رد کرد، اما در عوض NDP را متهم کرد که برنامه خود را برای مراقبت های بهداشتی پنهان می کند. او به وعده انتخاباتی این حزب در سال 2019 اشاره کرد که اجازه می دهد قراردادهای مراقبت از خانه خصوصی منقضی شود.

او همچنین وعده اخیر NDP مبنی بر قطع مدیریت سازمان استانی بهداشت مشترک در صورت انتخاب شدن در انتخابات استانی آینده را هدف قرار داد.

گوردون این سوال را مطرح کرد که اگر یک NDP این کاهش را انجام دهد، کدام خدمات خط مقدم در معرض خطر هستند.