ترمیم دندان +هزینه ترمیم دندان +عوارض ترمیم دندان

ترمیم دندان به انواع درمان های ترمیمی گفته می شود که در آنها بخشی از ساختار از دست رفته دندان یا تمامی آن بازسازی می شود تا زیبایی و عملکرد دندان بازگردانده شود. در غیر این صورت ، دندان شما می تواند بیشتر آسیب دیده یا آلوده شود ، مراجعه بهنگام به کلینیک دندانپزشکی احتمالاً باعث می شود دندان شما از دست نرود.

زیرا دندان ها یا فکین در وضعیت استاندارد قرار ندارند و به سرعت ساییده و یا آسیب دیده می شوند. ارتودنسی بر خلاف تصویر سابق، درمانی برای کودکان نیست و هر فردی در هر سنی میتواند با درمان ارتودنسی، سلامت عمومی بالاتر، زیبایی بیشتر و زندگی بهتری داشته باشد. متخصص ارتودنسی بعد از تشخیص علت ناهنجاری روش درمان و طول درمان ارتودنسی را ترمیم دندان بدون عصب کشی تعیین می نماید. نکتهای که در این مدت لازم است رعایت شود، این است که مراقب باشید لب و گونه را ناخواسته گاز نگیرید و زخمی نکنید.

1) شیشه شیر در پوسیدگی دندان نقش دارد،استفاده از شيشه حاوي شير يا ساير نوشيدني هاي شيرين بعنوان پستانك، جهت آرام كردن وكمك به خوابيدن كودك. سرعت این گسترش بستگی به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان ها مثل استفاده از مسواک و نخ دندان، محل پوسیدگی و ژنیک فرد دارد. همچون گذشته هزینه ارتودنسی در سال99 بر اساس طول مدت درمان و نوع ناهنجاری، شدت ناهنجاری فک ، نوع دستگاه اعم از متحرک یا ثابت، نیازیا عدم نیاز به جراحی فک، نیاز به کشیدن یا عدم کشیدن دندان، استفاده یا عدم استفاده از مینی اسکرو و غیره دارد تعیین می گردد.

بنابراین نمی توان گفت که الزاما هزینه ارتودنسی بیماری که تنها یک دندان کج دارد نسبت به بیماری که تمام دندانهایش نامرتب است کمتر است. احتمال پوسیدگی ماده پرکننده وجود دارد. هرچه میزان از بین رفتن بافت دندان کمتر باشد، درصد موفقیت ترمیم دندان بیشتر و احتمال عود پوسیدگی آن کمتر می شود. این مواد پیوند بسیار محکمی با دندان برقرار می کنند که به محافظت از دندان در مقابل شکستن کمک می کند. یکی از دلایل هزینه های اضافی در طول درمان ارتودنسی شکستن براکت ها است .