به گفته سرویس هواشناسی ایالات متحده، با رسیدن رودخانه قرمز به اوج در فارگو، سطح سیل همچنان معتدل است

به گفته سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده، رودخانه سرخ در اوایل صبح شنبه به اوج خود در فارگو، شمال غربی رسید، اما سطح سیل همچنان در حد متوسط ​​است.

آماندا لی، یک هیدرولوژیست خدماتی در سرویس هواشناسی ملی، گفت که این رودخانه در ارتفاع 29.74 فوتی (کمی بیش از 9 متر) در شهر داکوتای شمالی، که حدود 225 کیلومتری جنوب مرز ایالات متحده و کانادا است، حدود ساعت 2 بامداد روز شنبه تاج گرفته است.

این فقط علامت یک سیل بزرگ را از دست داد، که در 30 فوتی در فارگو شروع می شود. سطوح زیر آن، اما بالای 18 فوت، یک سیل جزئی در نظر گرفته می شود.

لی، که در گرند فورکز، ND، کمی بیش از 100 کیلومتری شمال فارگو مستقر است، گفت: «به دلیل همه برف‌ها آنقدر که ما پیش‌بینی می‌کردیم بالا نیست… اما هنوز هم بالاتر از یک سال سیل معمولی است.

این سرویس قبلاً پیش‌بینی کرده بود که رودخانه در فارگو در ارتفاع 31 فوتی اوج بگیرد. این شهر بالاترین سطح آب خود را در سال 2009 مشاهده کرد، زمانی که تاج رودخانه 40.8 فوت بود.

لی گفت چند هفته طول می کشد تا فارگو شاهد سطوح بسیار پایین تری باشد.

او گفت: “این کاهش بسیار آهسته خواهد بود و این در درجه اول به دلیل داشتن … این برف تازه ای است که اخیراً دریافت کرده ایم که در حال ذوب شدن است و راه خود را به رودخانه باز می کند.”

لی گفت، در گرند فورک، رودخانه در روز گذشته به این سرعت بالا نیامده است. این سرویس پیش‌بینی می‌کند که حدوداً عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه در ارتفاع 41.1 فوتی در آنجا قرار بگیرد.

سطح رودخانه در گرند فورک در حال حاضر 40.68 فوت است. هر چیزی بین 40 تا 45 فوت در آن شهر یک سیل متوسط ​​در نظر گرفته می شود.

کرست چند هفته دور در امرسون، وینیپگ

لی گفت که قرمز احتمالا تا دو هفته دیگر به اوج خود در نزدیکی جوامع مرزی پمبینا، ND، و امرسون، Man. نخواهد رسید. رودخانه به طور پیوسته در حال افزایش است، در 40.64 فوت در منطقه نشسته است و انتظار می رود تا شنبه آینده به 46.6 فوت افزایش یابد.

دیو کارلسون، ریو از شهرداری امرسون-فرانکلین، گفت: مقداری سیل در جاده‌های کنار رودخانه رخ داده است، اما فعلاً جای نگرانی نیست.

او گفت: «در شرایط سیل هیچ چیز غیرعادی نیست، بنابراین ما در این مرحله واقعاً نگران چیزی نیستیم.

“اینها مناطقی هستند که ما انتظار داریم آب دریافت کنند. بنابراین از هم اکنون هنوز دسترسی برای ساکنان ما در آن مناطق وجود دارد، اما ما پیش بینی می کنیم که در برخی نقاط آن منطقه درست در شمال امرسون، تخلیه داوطلبانه داشته باشیم.”

به گفته سرویس هواشناسی ایالات متحده، سایر بخش های شمالی سرخ در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به اوج خواهند رسید. لی گفت که ساقه اصلی قرمز در وینیپگ احتمالا دو تا سه هفته از تاج شدن فاصله دارد.

نیمکت های پارک در اثر سیل در آب احاطه شده اند.  آب روی تنه درختان نیز به خوبی دیده می شود.
نیمکت‌هایی در پارک چرچیل وینیپگ در امتداد رودخانه سرخ در جریان سیل قبلی بهاری توسط آب احاطه شده بودند. (میگان کچسون/سی بی سی)

از بعدازظهر شنبه، رودخانه قرمز در وینیپگ در ارتفاع 17.15 فوتی بالاتر از سطح یخ طبیعی زمستانی در ایستگاه پمپاژ خیابان جیمز، نقطه اندازه‌گیری اولیه شهر قرار داشت.

طبق داده‌های شهر، در سال‌های اخیر که سیل بهاری بود، قله معمولاً در محدوده 17 تا 20 فوت جیمز بوده است. شهر می گوید که سطح معمولی رودخانه تابستانی 6.5 فوت جیمز است. در طول سیل قرن 1997، قله 24.5 فوت بود.

زمان بندی تاج غیرمعمول امسال: خدمات آب و هوا

لی گفت که دماهای متفاوت و تجمع ناهموار برف، از جمله طوفان برفی که این هفته در داکوتای شمالی وزید، تعیین زمان تاج رودخانه را در سال جاری دشوار کرده است.

او گفت: “هر سال متفاوت است، می دانید، و امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. وحشی بوده است.”

لی گفت: در حالی که بخش‌های جنوبی رودخانه معمولاً در همان زمان ذوب می‌شوند، و سپس ذوب به تدریج به سمت شمال حرکت می‌کند، ذوب امسال به صورت “تقطی” اتفاق افتاد، جایی که در برخی مکان‌ها ذوب می‌شد و در برخی دیگر نه.

لی گفت، اما این ذوب غیرمعمول ممکن است برای بهترین باشد – اگر یکباره اتفاق بیفتد، سیل ممکن است بدتر از آنچه هست باشد.

“ما به نوعی به چیزهایی نگاه می کنیم که احتمالاً به همان اندازه بد نیستند.”

لی گفت: اما با رفتن به ماه می، “هر بارندگی شدید قطعاً می تواند بر سطح رودخانه ها تأثیر بیشتری بگذارد، زیرا آنها در حال حاضر بسیار بالا هستند.”