به گفته بازرس، هیئت مالک و مستاجر انتاریو اساساً شکست خورده است

به گفته بازرس استان، «طوفان کامل» از عواملی از جمله انتخابات 2018، شیوه‌های ناکارآمد و همه‌گیری کووید، هیئت مدیره مالک و مستاجر انتاریو (LTB) را که با مشکل مواجه شده است، در ارائه عدالت سریع «شکست اساسی» کرده است.

در گزارشی طولانی که روز پنجشنبه منتشر شد، پل دوبه 61 توصیه برای رسیدگی به پرونده های معوقه در دادگاه ارائه کرد که به بیش از 38000 درخواست رسیده است.

دوبه خاطرنشان کرد: زمانی که هیئت مدیره چند روز طول می کشید تا جلسات استماع را برنامه ریزی کند، اکنون به طور متوسط ​​هفت تا هشت ماه طول می کشد.

از فوریه 2023، درخواست‌های مالک عموماً ظرف 6 تا 9 ماه پس از دریافت بررسی می‌شدند و برنامه‌ریزی درخواست‌های مستاجر ممکن است تا دو سال طول بکشد.»

دفتر Dubé تحقیقات خود را در سال 2020 به دنبال افزایش شدید شکایات در مورد تأخیر در دادگاه از سوی افراد دو طرف تقسیم مالک و مستاجر آغاز کرد. دفتر او نهایتاً از 4000 شهروند انتاریایی دیگر در طول تحقیقات خود خبر خواهد داد.

گزارش کامل را می توانید در انتهای این خبر بخوانید.

در این گزارش آمده است: «مستأجرانی در انتظار آزار و اذیت، شرایط ناامن زندگی و تلاش‌های نامناسب برای مجبور کردن آنها از خانه‌هایشان بودند.

و مالکان کوچکی بودند، از جمله کسانی که فضایی را در خانه‌های خود اجاره می‌دادند، که تلاش می‌کردند با سوء استفاده مستاجرین، رفتار مجرمانه، و مواجهه با خرابی مالی و آسیب‌های جدی سلامتی مقابله کنند.»

تماشا | بازرس انتاریو بدترین پرونده های متوقف شده در LTB را شرح می دهد:

بازرس انتاریو بدترین پرونده های مستاجر و صاحبخانه را که در LTB متوقف شده است شرح می دهد.

پل دوبه می گوید که هم صاحبخانه ها و هم مستأجران شایستگی داشتن سیستم بهتری برای حل و فصل اختلافاتشان را دارند.

دوبه دریافت که در حالی که پاسخ COVID-19 مشکلات موجود در LTB را تشدید می کند، بسیاری از دلایل اصلی تاخیرها قبل از همه گیری بود.

تا سال 2019، دادگاه به دلیل «انبوهی از ناکارآمدی‌ها» که شامل موارد زیر بود، به «وضعیت مریض» با بیش از 20000 درخواست معوقه سقوط کرده بود:

  • کمبود داوران واجد شرایط که با انتصاب طولانی و فرآیند آموزشی بدتر شده است.
  • یک فرآیند برنامه پیچیده که می تواند با خطاهای اداری ساده تغییر کند.
  • سیستم های قدیمی که نتوانستند موارد فوری را تریاژ کنند.
  • عدم وجود داوران دو زبانه

حرکت‌های بعدی به جلسات مجازی و دو مهلت اخراج در طول همه‌گیری، توانایی هیئت مدیره را برای از بین بردن عقب ماندگی‌های موجود مختل کرد. دفتر بازپرس گفت که از مستاجران و کلینیک های حقوقی شنیده است که به طور منظم با موانع “غیرقابل عبور” برای دسترسی به جلسات استماع آنلاین مواجه می شوند.

دوبه به این نتیجه رسید که با توجه به تجربه چندین سال گذشته، LTB “اثبات کرده است که برای کاهش حجم برنامه های غیرعادی خود مجهز نیست.” وی افزود که این درخواست ها نشان دهنده ده ها هزار انتاریایی است که به دلیل نارسایی های هیئت مدیره با مشکلاتی روبرو هستند.

او ادامه داد: “هیئت به عنوان یک دادگاه اداری، اساساً در نقش خود در ارائه عدالت سریع برای کسانی که به دنبال حل و فصل مسائل مربوط به مالک و مستاجر مسکونی هستند، شکست می خورد. با انجام این کار، عدالت را برای بخش قابل توجهی از انتاریایی ها رد می کند.”

بازپرس خاطرنشان کرد که دولت متعهد شده است که 40 قاضی دیگر را تعیین کند و از آن خواست تا سریعاً اقدام کند.

بهبود در حال انجام: دادگاه انتاریو

رئیس اجرایی و مدیر اجرایی Tribunals Ontario – که بر هیئت مالک و مستاجر نظارت دارد – بیانیه مشترکی صادر کرد و گفت که هیئت قبلاً اقداماتی را برای رفع تأخیرها انجام داده است، مانند اجرای یک سیستم درخواست آنلاین و ساده‌سازی فرآیندها، اما کار بیشتری وجود دارد. انجام دادن.

شان ویر و هری گوسوپولوس نوشتند: «با منابع جدیدی که توسط دولت انتاریو تخصیص داده شده و برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، بسیاری از توصیه‌های گزارش در حال رسیدگی است.»

ما مطمئن هستیم که در این سال مالی هجمه های قابل توجهی به عقب ماندگی ها انجام خواهد شد.

بیانیه سخنگوی دادستان کل به هزینه 6.5 میلیون دلاری برای استخدام قضات بیشتر و 28.5 میلیون دلار برای سیستم مدیریت پرونده جدید برای دادگاه های انتاریو اشاره کرد، اما پیشنهاد داد که گزارش بازرس داستان کامل را بیان نمی کند.

اندرو کندی نوشت: “ما در حال حاضر در حال بررسی این گزارش هستیم که هیئت مستاجر صاحبخانه (LTB) را در لحظه قبلی بررسی کرد که نشان دهنده کار در حال انجام وزارتخانه و دادگاه های انتاریو برای رسیدگی به تاخیرها نیست.”

تاثیر انتخابات 2018

تحقیقات نشان داد که تعداد داوران منصوب به هیئت مدیره پس از انتخابات استانی 2018، که باعث شد محافظه کاران مترقی نخست وزیر داگ فورد پس از 15 سال حکومت لیبرال به اکثریت رسیدند، “به سرعت” کاهش یافت.

دوبه گفت که دلایل زیادی برای این وجود دارد. معمولاً با نزدیک شدن به انتخابات، دولت‌ها تعداد انتصاب‌های جدید و طول دوره آنها را محدود می‌کنند. این اتفاق در پیش از رای گیری سال 2018 رخ داد. سپس، دولت جدید نیاز داشت تا با انتصابات قبلی آشنا شود، که منجر به تأخیر در استخدام داوران جدید شد.

این گزارش می‌گوید که این واقعیت‌ها، همراه با پایان دوره‌های همزمان برخی از قضات، به معنای کمبود شدید پرسنل برای رسیدگی و تصمیم‌گیری پرونده‌ها بود.

دوبه در کنفرانس خبری همراه با انتشار این گزارش گفت که دولت فورد تنها مقصر این نتیجه نیست.

ایکس
تأخیر در هیئت موجر و مستاجر در سال 2019 شروع به افزایش کرد و مقامات دادگاه گفتند که یک عامل کلیدی کمبود قاضی برای رسیدگی به پرونده‌ها است. داوران فقط می توانند با دستور کابینه منصوب شوند و دولت نخست وزیر داگ فورد به دلیل ناتوانی در تکمیل این پست ها با انتقاد مواجه شد. (آماندا فافر/CBC)

او به خبرنگاران گفت: «من یک دولت جدید را سرزنش نمی کنم که باید راه خود را پیدا کند. من سیستمی را سرزنش می کنم که بسیار متزلزل است.»

دوبه خاطرنشان کرد که چندین توصیه از ده ها توصیه او متوجه دولت استانی شده است زیرا نیاز به تغییر قانون دارند. آنها شامل اصلاحیه‌های پیشنهادی برای محدود کردن نحوه جابجایی‌ها در دولت می‌شوند که ظرفیت هیئت را برای صدور تصمیم کاهش می‌دهد و دیگری برای تمدید زمان داده شده به داورانی که دوره آنها در هیئت مدیره به پایان می‌رسد تا بتوانند پرونده‌هایی را که قبلاً شنیده‌اند تکمیل کنند.

دوبه گفت که او معتقد است که اصلاحات قابل توجه برای در نهایت مقابله با عقب ماندگی کافی است. او گفت که داوران آموزش دیده و ایمن با کارکنان پشتیبانی کافی و فناوری به روز، و همچنین برنامه ریزی برای سال های انتخابات، اولین گام های کلیدی هستند.

او در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم این پیشرفت‌ها به جای انفجار و بازسازی است که می‌تواند ما را به جایی که می‌خواهیم برسانیم.»

دوبه گفت که دادگاه انتاریو، که بر LTB و همچنین 12 دادگاه دیگر نظارت دارد، و وزارت دادستان کل همه توصیه های او را پذیرفته اند. هر دو متعهد شده اند تا شش ماه دیگر در مورد پیشرفت خود در اجرای توصیه ها گزارش دهند.

او گفت: «آنچه می خواهم ببینم حرکت است، چیزی که می خواهم ببینم پیشرفت است.

جسیکا بل پشت پلاکارد نارنجی رنگی ایستاده است که روی آن نوشته شده بود «ان‌دی‌پی، اپوزیسیون رسمی».
پس از انتشار این گزارش، NDP انتاریو یک کنفرانس خبری برای پاسخ برگزار کرد. MPP جسیکا بل به این نتیجه رسید که مستاجران گاهی دو برابر صاحبخانه ها برای رسیدگی منتظر می مانند. (ایوان میتسویی/سی بی سی)

پس از انتشار این گزارش، NDP انتاریو یک کنفرانس خبری برای پاسخ برگزار کرد.

MPP جسیکا بل گفت: «ما سال‌ها است که می‌دانیم LTB در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است. محافظه کاران پنج سال فرصت داشتند تا هیئت مدیره مالک و مستاجر را اصلاح کنند و این گزارش نشان می دهد که آنها مشکل را بدتر کرده اند.

بل همچنین این یافته را هدف گرفت که مستاجران گاهی دو برابر بیشتر از صاحبخانه ها برای رسیدگی منتظر می مانند.

او گفت: «این یک تبعیض است و ما از محافظه کاران می خواهیم که فورا وارد عمل شده و این بی عدالتی را برطرف کنند.

دوبه در پاسخ به سوالی درباره این اختلاف، گفت که تقریباً 90 درصد درخواست‌ها به دادگاه از سوی مالکان می‌آیند.

گزارش کامل: