بر اساس شکایت، مرد مبتلا به سرطان به دلیل سهل انگاری در بیمارستان وینیپگ درگذشت

یک زن از دو آژانس بهداشتی و سه بیمارستان وینیپگ شکایت می کند و مدعی است که عدم درمان مناسب شوهرش به دلیل عفونت در حالی که او از سرطان ریه رنج می برد در نهایت منجر به مرگ او شد.

شکایتی که توسط دارلین دمسکی ارائه شده است می گوید که شوهرش دارل، شوک قلبی و سپسیس را تجربه کرده است که اگر سهل انگاری متهمان نبود، به وجود نمی آمد.

مرکز علوم بهداشت، بیمارستان کنکوردیا و بیمارستان سنت بونیفایس، به همراه سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ و سازمان بهداشت مشترک استانی، همگی متهمان نامبرده هستند.

در بیانیه ادعایی آمده است که دارل 69 ساله بوده است که برای اولین بار در 8 مه 2022 به دلیل درد قابل توجه در استخوان ترقوه چپ در بیمارستان سنت بونیفایس بستری شد.

آزمایشات تصویربرداری ضایعاتی را در ریه دارل و ترقوه چپ نشان داد که منجر به تشخیص احتمالی سرطان ریه شد. او قرار بود در 6 ژوئن آزمایشات بیشتری در HSC برای تأیید این تشخیص انجام دهد.

دعوا می‌گوید که دارل برخلاف میل پزشک معینش در سنت بونیفاس، تا زمانی که در 19 مه مرخص شد، در بیمارستان ماند، زیرا بیمارستان قبل از تعطیلات آخر هفته طولانی روز ویکتوریا به تخت‌های خالی بیشتری نیاز داشت.

سریع به بیمارستان منتقل شد

کمتر از دو هفته بعد، دارل به دلیل تنگی نفس قابل توجه به اورژانس در Health Sciences منتقل شد. این دادخواست می گوید که نتایج آزمایشگاهی نشان داد که او تعداد گلبول های سفید خون و سایر علائم عفونت را داشت.

او همچنین به کارکنان مراقبت های بهداشتی در HSC گفت که رنگ ادرارش تیره، کدر و بدبو بود، اما هیچ آزمایش ادراری انجام نشد.

در عوض، او در 2 ژوئن به بیمارستان کنکوردیا منتقل شد زیرا تخت در HSC وجود نداشت.

در آنجا وضعیت او بدتر شد. در این دادخواست آمده است که نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد کلیه‌های او از کار افتاده و او برای “مداخلات پزشکی نجات بخش” به بخش مراقبت‌های فوری بیمارستان منتقل شده است.

پزشکان توانستند او را تثبیت کنند، اما او مجبور شد برای مراقبت های ویژه به بیمارستان سنت بونیفایس منتقل شود.

در سنت بونیفاس تشخیص داده شد که او به شوک قلبی و سپسیس در نتیجه عفونت E. coli در دستگاه ادراری خود مبتلا شده است. این دادخواست می‌گوید که این امر آزمایش‌های تشخیصی اضافی و هر گونه درمان سرطان ناشی از آن را تا زمان بهبودی به عقب انداخت.

اما هرگز این اتفاق نیفتاد. این دادخواست می گوید که دارل بیش از دو ماه در سنت بونیفیس ماند و در 9 اوت 2022 مرخص شد. او چهار روز بعد در خانه درگذشت.

“تشخیص داده نشده و درمان نشده”

در این دادخواست استدلال می شود که متهمان نتوانستند مداخله کنند تا زمانی که وضعیت دارل وخیم بود، حتی اگر نشانه های قوی وجود داشت که وضعیت او به سرعت رو به وخامت است.

در این دادخواست آمده است: «دارل هرگز از عفونت‌ها و شوک و سپسیس ناشی از آن که در ابتدا تشخیص داده نشد و در بیمارستان درمان نشد و در نهایت منجر به مرگ او شد، بهبودی کامل پیدا نکرد.

هیچ یک از اتهامات ذکر شده در دادخواست در دادگاه ثابت نشده است.

همسر دارل، دارلین، برای غرامت و سایر معافیت هایی که دادگاه برای خودش و دو دختر و دو نوه آن زوج تعیین کرده، شکایت می کند.

سخنگوی Shared Health که بر مرکز علوم بهداشتی نظارت دارد، با خانواده دارل ابراز همدردی کرد، اما گفت که این سازمان نمی تواند در مورد این شکایت اظهار نظر کند زیرا در دادگاه مطرح است.

سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ که بر بیمارستان های سنت بونیفاس و کونکوردیا نظارت دارد نیز از اظهار نظر خودداری کرد.