براندن لزلی به عنوان نامزد محافظه کار پیش از انتخابات دور دوم پورتیج-لیسگار نامزد شد

براندن لزلی به عنوان نامزد حزب محافظه‌کار کانادا برای انتخابات پیش‌فرض فدرال در جنوب منیتوبا، پورتیج-لیسگار سواری، نامزد شد و کامرون فریسن، سیاستمدار قدیمی استانی را شکست داد.

لزلی، که قبلاً به عنوان مدیر کمپین برای کندیس برگن، نماینده قبلی پورتیج-لیسگار خدمت می کرد، روز شنبه پس از سه دور رای گیری توسط اعضای حزب نامزد شد.

حزب به سی‌بی‌سی نیوز تایید کرد که لزلی نزدیک‌ترین رقیب خود، فریسن، یک MLA قدیمی منیتوبا برای وینکلر-موردن را شکست داد.

او روز شنبه در یک پست فیسبوکی از اعضای سوارکاری و همچنین سایر نامزدها و داوطلبان تشکر کرد.

او در این پست نوشت: “من هیجان زده هستم که نامزد محافظه کار شما برای انتخابات آینده آینده هستم.”

برگن روز یکشنبه در توییتی به لسلی تبریک گفت و گفت که او معتقد است که او به خوبی نماینده حزب و سوارکاری خواهد بود.

در کمپین لزلی علیه فریسن، او اشاره کرد که MLA از سال 2018 تا 2021 به عنوان وزیر بهداشت خدمت کرده است، که شامل قرنطینه اولیه در طول همه‌گیری کووید-19 بود.

فریسن گفت که مبارزات انتخاباتی او حول تجربه او در سیاست و ریشه های عمیق در سوارکاری متمرکز بود.

او روز یکشنبه در بیانیه ای ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت: «ما یک کمپین در مورد ایده ها و نگاه به جلو به جای عقب نشینی راه اندازی کردیم، کمپینی برای فراتر رفتن از شکاف هایی که در جوامع ما وجود دارد، بدون تأکید بر آنها برای کسب رأی.

MLA 11 ساله نگفته است که مراحل بعدی او چیست، اما او مشتاقانه منتظر فصل بعدی است.

برگن که از سال 2008 نمایندگی پورتیج-لیسگار را بر عهده داشت، در آغاز فوریه استعفای خود را از سیاست اعلام کرد و در 28 فوریه رسماً کار خود را ترک کرد و روند انتخابات مجدد را آغاز کرد.

در غیاب انتخابات عمومی فدرال، نخست وزیر جاستین ترودو باید یک انتخابات مجدد را تا 27 اوت در Portage-Lisgar اعلام کند و باید حداکثر تا 17 اکتبر برگزار شود.

Portage-Lisgar یکی از قابل اعتمادترین کرسی های محافظه کار در کانادا است. حزب محافظه کار و پیشکسوتان آن از زمان تأسیس آن در سال 1997 در هر انتخاباتی پیروز شده اند.

CBC News از لزلی و حزب محافظه کار کانادا درخواست نظر کرد.

علاوه بر فریسن و لزلی، سه نفر دیگر برای نامزدی نامزد شدند: لارنس توت، نماینده سابق محافظه کار الموود-ایست کیلدونان و دان کرویکشانک، داوطلب سابق برگن.