با وجود آتش سوزی بزرگ جنگلی در نزدیکی، نگرانی فوری برای Cat Lake First Nation وجود ندارد

رئیس می گوید علیرغم آتش سوزی بسیار بزرگ جنگلی که فقط در 100 متری شمال می سوزد، هیچ نگرانی فوری برای Cat Lake First Nation وجود ندارد.

Sioux Lookout 7 اولین بار در 26 مه گزارش شد. از روز پنجشنبه، وسعت آتش حدود 9200 هکتار بود و کنترل نشده بود.

رئیس Cat Lake راسل وسلی گفت که آتش در حدود 100 متری شمال خط مرزی جامعه می سوزد.

وسلی گفت: “ما فقط مراقب آن هستیم.” باد مساعد بوده، از جامعه دور شده است.»

وسلی گفت تهدیدی برای برخی از کابین‌های واقع در شمال دریاچه Cat وجود دارد، اما وزارت منابع طبیعی و جنگل‌داری (MNRF) پایگاهی را در دریاچه Cat ایجاد کرده است و آنها در تلاش برای محافظت از آنها هستند.

وسلی گفت که تلاش های سرکوب شامل استفاده از بمب افکن های آبی و هلیکوپترها بوده است، اما جامعه تمایلی به اعلام وضعیت اضطراری ندارد.

او گفت: «این واقعا برای مردم سخت است، تخلیه و همه اینها. “اما هیچ دودی نبود.”

وسلی گفت، با این حال، در صورتی که افراد آسیب پذیر جامعه را ترک کنند، یک طرح اضطراری در حال اجرا است.

در همین حال، یک منطقه آتش‌سوزی محدود در سراسر شمال غربی انتاریو توسط MNRF اجرا شده است و شهرداری‌های منطقه، از جمله Thunder Bay، ممنوعیت آتش‌سوزی را در نتیجه اعمال کرده‌اند.

گرگ هانکیو، رئیس آتش نشانی شهر، گفت: «زمانی که استان یک منطقه آتش‌نشانی محدود را صادر می‌کند که محدوده‌های خلیج تاندر را در بر می‌گیرد، اساساً ما مجبور به رعایت آن هستیم.»

این ممنوعیت ها تا زمانی که منطقه آتش سوزی محدود برداشته نشود، پابرجا خواهد بود.

محیط زیست کانادا همچنین برای بخش غربی منطقه از جمله مناطق کنورا، دریاچه قرمز، پیکانگیکوم، دیدبان سیوکس، ایگنیس و دریاچه بارانی هشدار گرما صادر کرده است.

در این هشدار آمده است که انتظار می رود یک رویداد گرمایی سه روزه از جمعه آغاز شود و دمای هوا در روزها به حدود 30 درجه سانتیگراد افزایش یابد و در شب تا حدود 18 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

محیط زیست کانادا به مردم یادآوری می کند که در حالی که گرمای شدید همه افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، خطرات آن برای کودکان خردسال، زنان باردار، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افرادی که در فضای باز کار می کنند یا ورزش می کنند بیشتر است.