بابانوئل بازنشسته از وینیپگ برنده جکپات لوتوی ۶۰ میلیون دلاری می شود

کریسمس اوایل امسال برای رندی گلیز، بابانوئل بازنشسته وینیپگ که در اوایل این ماه برنده یک جکپات 60 میلیون دلاری لوتو مکس شد، فرا رسید.

گلیز – که بیش از 20 سال در تمام طول سال کار می کرد و در رویدادهایی در شهر لباس بابا نوئل می پوشید – می گوید وقتی برای اولین بار به او گفتند که برنده شده است، فکر می کرد قربانی یک شوخی اول آوریل است.

گلیز صبح روز جمعه در جریان کنفرانس خبری شرکت لاتاری وسترن کانادا که بزرگترین برد تک بلیت خریداری شده در یک فروشگاه خرده فروشی در تاریخ مانیتوبا را اعلام کرد، گفت: “این زندگی ما را تغییر خواهد داد، و امیدواریم که بتواند زندگی مردم دیگر را تغییر دهد.”

گلیز و همسرش، جانیس گلیز، در قرعه کشی 31 مارس با یک بلیط سریع 6 دلاری که در یک فروشگاه بخت آزمایی در یک فروشگاه بزرگ سنت آن رود خریداری شده بود، برنده جایزه شدند.

برنده شدن یک جکپات لوتو 60 میلیون دلاری که زندگی را تغییر می دهد

یک زوج بازنشسته وینیپگ برنده یکی از بزرگترین جوایز بلیط بخت آزمایی در تاریخ منیتوبا شده اند. در ابتدا فکر کردند که این یک شوخی اول آوریل است. اکنون که آنها بلیط واقعی را تأیید کرده اند، می گویند پول جایزه به آنها کمک می کند بهترین دوران بازنشستگی خود را سپری کنند.

اما بخشی از روتین لوتوی رندی همیشه این بوده است که چند روز پس از خرید بلیط قبل از بررسی آن صبر کند.

اولین بلیطی که او و همسرش پس از قرعه کشی 31 مارس چک کردند، برنده یک دلار بود.

جانیس گلیس در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: “نفر بعدی مثل همیشه بازنده خواهد گفت.”

وقتی بلیط دوم خود را بررسی کردند، متوجه شدند که این بار اینطور نیست.

مردی با تی شرت یقه خاکستری و زنی خندان با ژاکت بنفش و پیراهن گلدار سفید روی میزی جلوی میکروفون نشسته اند.
این زوج در اولین بلیطی که در 3 آوریل چک کردند 1 دلار برنده شدند. مطمئناً آنها دو بار برنده نخواهند شد، وقتی بلیت دومی که چک کردند برنده 60 میلیون دلاری بود شوکه شدند. (رندال مک کنزی/سی بی سی)

جانیس گفت که او و رندی در یک فروشگاه مواد مخدر در شمال شرقی وینیپگ ایستاده بودند که متوجه شدند 60 میلیون دلار برنده شده اند.

این زوج هنوز در کمال ناباوری به صندوقدار رفتند تا بلیط خود را تأیید کنند و بعداً از پسرشان خواستند که دوباره آن را بررسی کند.

برنده “روح بابانوئل را مجسم می کند”

آنها روز جمعه گفتند که آنها هنوز در حال پردازش اخبار هستند.

جانیس گفت، این زوج که اخیراً بازنشسته شده‌اند، سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و قبل از برنده شدن، «حقوق به چک حقوق زندگی می‌کردند».

آلن پیچ، یکی از دوستان رندی که او را از طریق شرکت سرگرمی شگفت انگیزش استخدام کرده بود، می گوید که او قبل از بازنشستگی “بابانوئل شماره 1” در شهر بود.

پیچ در کنفرانس خبری روز جمعه به CBC گفت که موفقیت رندی به عنوان بابانوئل را می توان به شخصیت او نسبت داد.

او گفت: «او واقعاً روح بابانوئل را مجسم می کند. “[He’s] مهربان، شاد و دوست داشتنی.”

مردی با ژاکت سیاه در حالی که در اتاق کنفرانس هتل ایستاده و دستانش را روی قلبش قرار داده است، لبخند می زند.
آلن پیچ، یکی از دوستان رندی گلیز که او را از طریق شرکت سرگرمی شگفت انگیزش استخدام کرده بود، می گوید که او قبل از بازنشستگی “بابانوئل شماره 1” در شهر بود. (رندال مک کنزی/سی بی سی)

پیچ گفت که این اولین سالی است که رندی به دلیل مشکلات سلامتی نتوانست با بابانوئل بازی کند، اما اضافه کرد که برد قرعه کشی باعث از دست دادن کاری می شود که دوست داشت انجام دهد.

خانواده گلیز می‌گویند که می‌دانند این برد ظرفیت تغییر زندگی آنها را دارد، اما می‌گویند که می‌خواهند همه چیز را تا حد امکان عادی نگه دارند.

جانیس به شوخی گفت: “خوشبختانه شما هنوز هم می توانید ماسک بزنید … بنابراین اگر ما بیرون برویم می توانیم ماسک بگذاریم و به نظر نمی رسد با هیچ کس دیگری تفاوت داشته باشیم.”

او گفت که این زوج وکلا و مشاوران مالی استخدام کرده اند تا به آنها کمک کنند تا ثروت جدید خود را هدایت کنند.

برای نوشیدن آبجو به وگاس رفتیم

در حال حاضر، آنها قصد دارند از آپارتمان خود به یک خانه نقل مکان کنند – و جانیس گفت که نگرانی در مورد هزینه مواد غذایی هنگام خرید باعث آرامش خواهد شد.

جانیس گفت، آنها همچنین قصد دارند از برنده های خود برای بازپرداخت به جامعه استفاده کنند، از جمله برخی از سازمان هایی که در گذشته با آنها داوطلب شده اند، مانند جشنواره کمدی وینیپگ.

اما برخی چیزها تغییر نکرده اند – رندی هنوز چند بار در هفته بلیط بخت آزمایی می خرد. او گفت که برد 60 میلیون دلاری را نشانه خوش شانسی می داند.

این زوج که از 16 سالگی شروع به ملاقات کردند، 46مین سالگرد ازدواج خود را در اکتبر امسال جشن خواهند گرفت. آنها گفتند در حالی که گاهی اوقات سالگرد خود را با سفر به گرند فورکز، ND جشن می‌گیرند، اما برای تغییر آن در سال جاری هیجان‌زده هستند.

در حال حاضر، آنها هنوز در حال تصمیم گیری هستند که با این جایزه چه کار دیگری انجام دهند.

جنیس گفت: “شما همیشه در مورد کاری که می خواهید انجام دهید رویا دارید… رندی می خواهد به وگاس برود و یک آبجو بنوشد.”

“این اولین چیز است و سپس آن را از آنجا می گیریم.”