اعضای اتحادیه به نمایندگی از کارکنان مراقبت های بهداشتی 99 درصد به دستور اعتصاب رای مثبت دادند

اعضای اتحادیه ای که نماینده حدود 7000 امدادگر روستایی و اعزام اورژانس، درمانگرهای تنفسی، متخصصان آزمایشگاهی و تشخیصی، و سایر متخصصان بهداشتی متحد در مانیتوبا است، با اکثریت قاطع به یک دستور اعتصاب رای داده اند.

انجمن متخصصان مراقبت های بهداشتی مانیتوبا، که اعضای آن همچنین شامل مددکاران اجتماعی، داروسازان، فیزیوتراپیست ها و متخصصان تغذیه، در میان کارگران بسیاری از مشاغل دیگر است، می گوید که اعضای آن 99 درصد به تصویب دستور اعتصاب رای مثبت دادند.

کمیته چانه زنی اتحادیه در ماه مارس پس از بیش از یک سال مذاکره برای یک قرارداد جمعی جدید، خواستار رای اعتصابی شد.

رأی موافق به دستور اعتصاب، که اوایل این هفته اتفاق افتاد، به اتحادیه این اختیار را می دهد که در آینده دست به اعتصاب بزند.

جیسون لینکلیتر، رئیس MAHCP، روز جمعه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «آنچه امروز اتفاق افتاد در تاریخ ما بی‌سابقه است».

کارکنان بهداشت و درمان متحدان بیش از پنج سال است که بدون توافق جمعی هستند که آزادی اتحادیه آن را “طول بی سابقه” بین قراردادها نامید.

لینکلیتر گفت که بدون توافق، موانعی برای جذب و حفظ کارکنان ایجاد می کند.

او گفت: “مانیتوبا رقابتی نیست و ما به سادگی در حال از دست دادن افراد حرفه ای به استان های دیگر یا مسیرهای شغلی مختلف هستیم.”

این اتحادیه می‌گوید نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد کمبود کارکنان و افزایش نرخ‌های خالی در تعدادی از مناطق، از جمله خدمات فوریت‌های پزشکی روستایی، تشخیص و سلامت روان وجود دارد.

اعتصاب “بسیار تاثیرگذار” خواهد بود

سخنگوی سلامت مشترک، که نماینده چانه زنی کارفرمایان مراقبت های بهداشتی استانی است، به CBC گفت که سازمان بهداشت استان به مذاکره در مورد یک قرارداد جمعی جدید برای کارکنان MAHCP اختصاص دارد.

سخنگوی گفت که Shared Health انتظار دارد توافق جدیدی شامل افزایش مرکب برای دستمزدها و همچنین پرداخت عطف به ماسبق برای کارکنان باشد.

سخنگوی گفت که یک میانجی باتجربه که توسط هر دو طرف انتخاب می شود، در چانه زنی در حال انجام کمک خواهد کرد.

لینکلیتر گفت، در صورت تصویب، اقدام اعتصابی توسط متخصصان بهداشتی متحد در منیتوبا “بسیار تاثیرگذار” بر استان خواهد بود.

او گفت اما اعتصاب آخرین گزینه خواهد بود و معتقد است که رای این هفته پیامی قوی به دولت استانی ارسال می کند.

“این یک پیام بسیار واضح است که دولت تامین کننده مالی است – آنها مسئول ارائه مراقبت های بهداشتی در استان هستند و آنها باید بودجه مراقبت های بهداشتی را در سطوح مناسب برای رقابتی کردن منیتوبا تامین کنند.”