اعتصاب سراسری کارگران PSAC به ترمینال غلات تاندر بی راهپیمایی کرد

حدود 60 کارگر فدرال در Thunder Bay، Ont. در همبستگی با بازرسان غله شهر و اعتصاب جاری اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) روز سه شنبه به ترمینال غلات ریچاردسون رفت.

تجمع کنندگان در هر دو ورودی خیابان آب و کشتی سازی جاده به ترمینال حوالی ساعت 7 صبح راه اندازی شدند تا از عبور کارگران از دروازه ها جلوگیری کنند.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا مدعی است که کمیسیون غلات کانادا کارگران خصوصی و غیر اتحادیه‌ای را برای جایگزینی بازرسان غلات در اعتصاب استخدام کرده است، اگرچه سخنگوی کمیسیون می‌گوید که اینطور نیست.

“امروز، ما این پیام را ارسال می کنیم که [hiring replacement workers is] جان دپتاک، که رهبری اعتصاب روز سه شنبه در خارج از پایانه غلات ریچاردسون را بر عهده داشت، گفت: تضعیف حقوق ما برای معامله و تضعیف تجربه و عمق و وسعت تجربه اعضای من.

Deptuck یک بازرس غلات ناظر در کمیسیون غلات کانادا در Thunder Bay و معاون رئیس اتحادیه خدمات عمومی Canada Local 00030 است.

روز سه شنبه روز ششم اعتصاب بود. این اتحادیه می گوید که نماینده حدود 230000 کارگر در سراسر کانادا است که حدود 155000 نفر از آنها در اعتصاب هستند.

به گفته مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری، افزایش دستمزد، کنترل ترتیبات دورکاری، ممنوعیت قرارداد کاری و اولویت برای کارکنان ارشد در صورت کوچک سازی، چهار موضوع اصلی در مذاکره هستند. هیئت خزانه داری به کارگران 9 درصد افزایش دستمزد را طی سه سال پیشنهاد می کند، در مجموع هیئت مدیره می گوید که به طور متوسط ​​سالانه 6250 دلار اضافی و پاداش نامشخصی به کارمندان می دهد.

PSAC قبلاً درخواست افزایش 4.5 درصدی دستمزد در سال‌های 2021، 2022 و 2023 را داشت. اما رئیس‌جمهور ملی کریس آیلوارد روز دوشنبه گفت که این اتحادیه از افزایش 13.5 درصدی کاهش یافته است. آیلوارد تقاضای جدید را روشن نکرد.

تماشا | صحنه هایی از صف پیکت در خلیج تندر

کارگران PSAC در خارج از ترمینال غلات ریچاردسون در خلیج تاندر اعتصاب کردند

حدود 60 کارگر فدرال در Thunder Bay، Ont. در همبستگی با بازرسان غلات شهر و اعتصاب جاری اتحادیه خدمات عمومی کانادا در روز سه شنبه به ترمینال غلات ریچاردسون رفت. در اینجا چیزی است که CBC News در خارج از دروازه های ورودی مشاهده کرد.

دپتاک گفت، در حالی که کمتر از 10 بازرس غلات در خلیج تاندر وجود دارد، ده ها کارمند فدرال دیگر با سرازیر شدن حمایت به صف اعتراض آمدند.

او گفت که تا ساعت 8:30 صبح، یک کارگر جایگزین از خط اعتصاب عبور کرد اما بسیاری دیگر خودروهای خود را چرخاندند.

هیچ کارگر جایگزینی استخدام نشده است: کمیسیون غلات کانادا

اما رئیس ارتباطات کمیسیون غلات کانادا به CBC News گفت که هیچ کارگر جایگزینی استخدام نشده است.

رمی گوسلین گفت: “ما از حقوق کارگران خود برای اعتصاب حمایت می کنیم، اما در عین حال باید آن را با نیاز به ادامه فعالیت بخش غلات متعادل کنیم. این وضعیت ایده آلی نیست.”

او گفت که حدود 65 درصد از کارکنان کمیسیون غلات کانادا از جمله اکثر 140 بازرس غلات در این کشور در اعتصاب هستند. کارکنان بازرسی که اعتصاب نمی کنند به برخی مدیران و متخصصان بازرسی محدود می شوند.

او گفت که برنامه های اضطراری برای حفظ جریان صادرات غلات، هرچند با سرعت بسیار کمتر، تدوین شده است.

گوسلین توضیح داد که شرکت‌های غلات در حال شناسایی محموله‌های اولویت‌دار پیش‌بینی‌شده هستند و از کارکنان داخلی یا اشخاص ثالث خود برای بازرسی نمونه‌های دانه مرکب استفاده می‌کنند، که سپس برای انجام بازرسی نهایی به مدیران کمیسیون و متخصصان بازرسی تحویل داده می‌شود.

دولت فدرال متعهد شده است تا پایان سال 2023 قانونی را برای ممنوعیت استفاده از کارگران جایگزین در بخش‌های تحت نظارت فدرال معرفی کند. بریتیش کلمبیا و کبک تنها استان‌های کانادا هستند که در حال حاضر کارفرمایان را از استفاده از کارگران جایگزین در طول اعتصاب یا تعطیلی ممنوع می‌کنند.

دپتاک گفت: «زمان آن فرا رسیده است که دولت از حرف زدن دست بردارد و قدم بزند.

امید او ایجاد اختلال هر چه بیشتر برای ارسال پیام به اتاوا است.

“[The government has] فرصتی برای انجام این کار منصفانه آنها فرصتی برای پایان دادن به این موضوع دارند [at] میز مذاکره آنها این فرصت را دارند که با رعایت نکردن کارگران جایگزین، به حقوق کارگران احترام بگذارند.”

“تا زمانی که مجبور باشم این صف را نگه خواهم داشت. اگر مجبور باشم چادر بزنم، اینجا می مانیم.”