استفانسون می گوید رایانه های شخصی منیتوبا آماده مبارزه با دستور کار NDP با نزدیک شدن به انتخابات هستند

هدر استفانسون، رهبر محافظه‌کار مترقی، در نشست عمومی سالانه حزب در روز شنبه به هواداران هشدار داد که «راه واب» یک دولت NDP خواهد بود که مالیات فروش استانی منیتوبا را افزایش خواهد داد – ادعایی که او با هیچ مدرکی تأیید نکرد.

با برنامه ریزی انتخابات استانی بعدی در ماه اکتبر، استفانسون در جریان سخنرانی اصلی خود در نشست عمومی سالانه PC در وینیپگ در روز شنبه، حمله تاولناکی به NDP به رهبری Wab Kinew انجام داد.

در طول سخنرانی نخست‌وزیر، استفانسون ادعا کرد که NDP در صورت انتخاب شدن در پاییز نسبت به جرم و جنایت نرم خواهد بود و مواد مخدر غیرقانونی را قانونی می‌کند، اما هیچ مدرکی ارائه نکرد. او همچنین ادعا کرد که شنیده است که NDP به دنبال افزایش مالیات بر فروش استانی (PST) به 10 درصد است.

آیا می توانید این را باور کنید؟ استفانسون به نمایندگان در مرکز همایش RBC در وینیپگ گفت.

هنگامی که از استفانسون خواسته شد در حین صحبت با خبرنگاران شواهدی ارائه کند، استفانسون پاسخی ارائه نکرد، اما گفت که آخرین دولت NDP PST را از هفت به هشت درصد افزایش داد، علیرغم اینکه قبلاً گفته بود این کار را نمی کند.

ما قبلاً آنها را دیده‌ایم که این کار را انجام می‌دهند و من تضمین می‌کنم که دوباره این کار را انجام خواهند داد.»

دروغ گفتن استفانسون به اهداکنندگان کامپیوتر: NDP

NDP در بیانیه‌ای گفت: رایانه‌های شخصی برای فریب منیتوبان‌ها هر چیزی خواهند گفت.

هر بار که هدر استفانسون در مقابل اهداکنندگان رایانه شخصی قرار می‌گیرد، دروغ می‌گوید. اول، این بود که او هرگز مراقبت‌های بهداشتی را قطع نکرده است، حالا این موضوع. مردم مانیتوبا او را باور ندارند.»

خشم عمومی نسبت به افزایش PST به شکست انتخاباتی NDP در سال 2016 کمک کرد. محافظه‌کاران پس از انتخاب شدن، مالیات فروش استانی را به هفت درصد برگرداندند.

سخنرانی استفانسون نشان داد که به نظر می رسد یک کمپین انتخاباتی تنومند باشد زیرا محافظه کاران مترقی حاکم تلاش می کنند حمایت را به دست آورند. نظرسنجی ها نشان می دهد که NDP برای دو سال پیشتاز بوده است، اما بر اساس آخرین نظرسنجی Probe Research، این شکاف در حال کاهش است.

او در سراسر سخنرانی خود در حال حمله بود و نسبت به “چشم انداز بد” برای مانیتوبان ها در صورت انتخاب NDP هشدار داد. استفانسون همچنین کینیو را به حمایت از تصمیمات ائتلاف لیبرال/NDP فدرال مانند مالیات کربن، که او آن را مخارج فدرال “فرار” و همچنین سیستم وثیقه ای که به گفته او بسیار ملایم شده است، متهم کرد.

نخست وزیر همچنین مدعی شد که NDP پول پلیس را کاهش خواهد داد، چیزی که حزب آن را رد کرده است.

در ماه‌های اخیر، محافظه‌کاران موضع تهاجمی‌تری در پیام‌رسانی خود اتخاذ کرده‌اند. این حزب در آخر هفته از شعار مبارزاتی خود که «جنگ برای منیتوبان ها» است، رونمایی کرد.

استفانسون گفت: “اکنون بیش از هر زمان دیگری، منیتوبان ها به تیم محافظه کار مترقی ما نیاز دارند تا برای آنها بجنگند.”

ما باید برای جلوگیری از افزایش مالیات NDP بجنگیم. ما باید با دستور کار نرم آنها در مورد جرم و جنایت مبارزه کنیم. ما باید برای ادامه ایجاد مشاغل بیشتر، جذب سرمایه گذاری و حفظ منیتوبا در مسیر درست مبارزه کنیم.”

زنی روی فرش قرمز و در کنار تابلوهایی که شعار جدید محافظه کاران مترقی را منع می کند، به پرسش های رسانه ها پاسخ می دهد، «جنگ برای منیتوبان ها».
هدر استفانسون در کنار مطالب تبلیغاتی جدید که شعار جدید محافظه‌کاران مترقی را ممنوع می‌کند، با اعضای رسانه صحبت می‌کند. (جان وودز/ مطبوعات کانادا)

استفانسون گفت که یک اقتصاد شکوفا و رو به رشد سیستم مراقبت های بهداشتی و هزینه های زندگی در مانیتوبا را بهبود می بخشد و ادعا می کند کینیو این را نمی داند.

“روش او، درست مانند روش گرگ سلینگر، روش NDP، افزایش مالیات و سرکوب رشد اقتصادی است. خوب، بیایید آن را روش Wab بنامیم. ما فکر می کنیم این راه اشتباه است.”

او نمی‌گوید که آیا عبارت Wab way به یک شعار حزبی در آینده تبدیل می‌شود. او به خبرنگاران گفت: “شما ممکن است.”

محافظه‌کاران همچنین به اعضای حزب اجازه می‌دهند به تبلیغات رادیویی جدیدی که حزب منتشر می‌کند گوش دهند. در آن زمان رسانه ها از ورود به اتاق منع شدند.