استعدادهای کوکوم: مدهای طراحی شده توسط مادر خانواده مشهور منیتوبا جیگینگ در باند فرودگاه به نمایش گذاشته شد

داون هریس فلت، طراح وینی‌پگ، با هر قدم رقصی که نوه‌هایش برمی‌دارند، الهام‌بخش خلاقانه‌اش می‌شود – و هفته گذشته، برخی از خلاقیت‌های او در رویدادی در شهر روی باند فرودگاه به نمایش درآمد.

او نه تنها کوکوم یا مادربزرگ رقصندگان یادبود ایوان فلت است – گروه رقص خواهر و برادری از وینیپگ که سال گذشته در برنامه تلویزیونی واقعیت شوی تلویزیونی، کشور را با تست جیگینگ/هیپ هاپ متیس غرق کردند. Canada’s Got Talent – بلکه شخصی که لباس های رقص چشم نواز آنها را طراحی می کند.

او گفت: “وقتی می بینم همه رقصنده ها بیرون می آیند، همه آنها را می بینم که در حال رقصیدن با لباس های من هستند. این فقط باعث افتخار من است.”

“من عاشق عجله هستم. من عاشق هیجانی هستم که در چهره همه می بینم.”

او می گوید که سنت خانوادگی جیگینگ بیش از دو دهه پیش با دخترش اشلی آغاز شد. در نهایت، اشلی والدینش – هریس فلت و همسرش ایوان فلت – را نیز به رقص واداشت.

هریس-فلت سپس مراحلی را که می‌دانست به نوه‌هایش، از جمله خواهر و برادر هریس – مایکی، جیکوب و سینا – که اکنون اعضای اصلی رقصنده‌های یادبود ایوان فلت هستند، منتقل کرد.

او گفت: «من یک سبک متفاوت برای آنها می خواستم. بنابراین من شروع به طراحی لباس های خودشان کردم.

تمام دوازده مدل داون هریس فلت آخرین نظر خود را روی صحنه با طراح مد انجام می دهند.
خانواده هریس فلت به نمایش کارهای او در رویداد RBC Reaction by Collision در RRC Polytech در 19 آوریل کمک کردند، رویدادی که بر کار کارآفرینان بومی در صنایع غذایی، مد و موسیقی تاکید می‌کند. (دزموند تراورز)

هریس فلت، که از Ebb and Flow First Nation در غرب منیتوبا است، می گوید که مردم شروع به دیدن لباس های او از زمان اجرای رقصندگان یادبود ایوان فلت کردند. این زمانی بود که تماس ها برای سفارش طراحی سفارشی شروع شد.

هفته گذشته، خانواده او برای به نمایش گذاشتن مجموعه او در RBC Reaction by Collision، رویدادی که توسط مدرسه آموزش بومی در کالج پلی‌تکنیک رد ریور برای برجسته کردن کار کارآفرینان بومی در صنایع غذایی، مد و موسیقی برگزار شد، روی باند فرود آمدند.

در حالی که خانواده‌اش پس از مدل‌سازی مجموعه‌اش روی صحنه می‌ایستادند، هریس-فلت استعداد او را یک هدیه نامید – چیزی که شوهر فقیدش همیشه از آن حمایت می‌کرد.

او گفت که پس از مرگ ایوان فلت در سال 2012، خانواده برای مدتی از انجام کارهای مرتبط با رقص دست کشیدند.

او گفت: «ما فقط برای مدتی استراحت کردیم و بعد بچه‌ها به من گفتند: «خب، مادربزرگ، تو باید ادامه بدهی، ادامه بده، به طراحی ادامه بده.»

و سپس به آنها گفتم: “خب شما هم باید به احترام او به رقصیدن ادامه دهید.”

داون هریس فلت و همسر فقیدش ایوان فلت در حالی که در یک مراسم حضور داشتند با خوشحالی به دوربین نگاه می کنند.
هریس فلت با همسرش ایوان فلت. پس از مرگش، هریس فلت می‌گوید که نوه‌هایش به او گفته‌اند، “مادر بزرگ، تو باید ادامه بدهی، ادامه بده، به طراحی ادامه بده.” (ارسال شده توسط داون هریس فلت)

آن زمان بود که آنها رقصندگان یادبود ایوان فلت را ایجاد کردند.

هریس فلت گفت: “می دانم که او امروز به من بسیار افتخار می کند.”

ایجاد درخشش، زیبایی به مد متیس

هریس فلت گفت، مد معمولی متیس تمام بدن را می پوشاند و نماد بی نهایت متیس را نشان می دهد، اما طرح های او به خاطر درخشش و زیبایی خود شناخته شده است.

او گفت: “من آن را تغییر دادم.”

ترکیبی از 12 عکس، دامن‌ها، پیراهن‌ها و لباس‌هایی با رنگ‌های روشن را نشان می‌دهد که دارای طرح‌های الهام‌گرفته از مد متیس هستند.
برخی از کارهای هریس فلت. (ارسال شده توسط داون هریس فلت)

او گفت که او با استفاده از پارچه‌های فلزی، لوازم جانبی و حاشیه‌ها، این اثر رنگ‌آمیزی را به دست می‌آورد.

او نه تنها لباس های رقص، بلکه هر نوع سفارش سفارشی می سازد.

او گفت: “من لباس‌های رقص مربعی، پیراهن‌های روبانی، دامن‌های روبانی، لباس‌های جینگل، لباس‌های پاووا، شال‌های فانتزی درست می‌کنم. من لباس ساقدوش‌ها، جلیقه‌ها را برای همه پسرها درست کرده‌ام.”

اشلی کمبل، دختر هریس فلت که برای اولین بار خانواده را وارد رقص کرد، به همراه همسرش کلینت کمپبل بخشی از نمایش مد هفته گذشته بود.

او یکی از جدیدترین طرح های مادرش را در این نمایشگاه الگوبرداری کرد.

کمپبل گفت: “همیشه می توانید تشخیص دهید که لباس های مادر من کدام است.”

کلینت و اشلی کمپبل در انتهای دویدن ایستاده‌اند و هرکدام برعکس به نظر می‌رسند در حالی که در رویداد RBC's Reaction by Collision به میزبانی مرکز آموزش بومی پلی‌تک کالج رد ریور در 19 آوریل 2023 مدل‌سازی لباس‌های متیس داون هریس فلت می‌کنند.
اشلی کمپبل دختر هریس فلت و شوهر اشلی، کلینت کمپبل، مدل لباس های متیس هریس فلت در رویداد Reaction by Collision چهارشنبه گذشته. او مانند کسی است که هر زمان که به سراغش می رود [dance] اشلی می گوید که تیم یک لباس می خواهد. (جانل هنری/سی بی سی)

او گفت که مادرش از دوران کودکی برای او لباس درست می کرد. از آنجایی که مادرش خودش یک رقصنده است، او می‌داند که رقصندگان به لباس‌هایی نیاز دارند که برای رفت و آمد راحت باشد.

کمپبل گفت: “او مانند کسی است که هر زمانی که تیمی بخواهد یک لباس بخواهد، به سراغ او می رود – آنها بلافاصله به سراغ مادرم می روند.”

او گفت که می رقصد زیرا به زنده نگه داشتن فرهنگ او کمک می کند، اما زندگی رقص را نیز دوست دارد زیرا خانواده اش را دور هم جمع می کند.

“ما همیشه در مراسم یکدیگر هستیم، همیشه حمایت می کنیم، چه با هم برقصیم یا فقط از یکدیگر حمایت کنیم.”

داون هریس فلت در محل کارش جلوی هفت پیراهن روبانی تمام شده با لباس بومی لاک پشت می ایستد.
هریس-فلت در محل کارش، لباس بومی زن لاک پشت، جلوی پیراهن های روبانی تمام شده ایستاده است. (ارسال شده توسط داون هریس فلت)

هریس فلت گفت که او در حالی که رقص خانواده اش را تماشا می کند، چشم انداز طرح های خود را دریافت می کند. او گفت که وقتی آن رؤیا می آید، فوراً یادداشت برداری می کند.

او گفت: “من به آنها گفتم تا زمانی که به رقصیدن ادامه دهند، من به درست کردن لباس های آنها ادامه خواهم داد.”