استان کارگروهی برای ارتقاء تاسیسات تصفیه فاضلاب وینیپگ ایجاد می کند، اما هنوز پول جدیدی دریافت نشده است.

دولت منیتوبا در حال تشکیل یک کارگروه برای فشار برای تکمیل به موقع گران ترین پروژه زیرساختی وینیپگ است، اما این استان هنوز آماده پرداخت پول اضافی برای این پروژه نیست.

کوین کلاین، وزیر محیط زیست استانی و یکی از اعضای سابق شورای شهر، و کان. برایان مایز در حال همکاری برای یک کارگروه مشترک جدید برای پیشبرد پروژه های فاضلاب، با تمرکز ویژه بر مرکز کنترل آلودگی آب شمال اند. کلاین به عنوان رئیس و مایز نایب رئیس خواهد بود.

میز گفت این پروژه – که اکنون 2.2 میلیارد دلار تعیین شده است – بارها متوقف شده است.

من قبلاً در شورا بلند می‌شدم و فقط با ناامیدی در مورد اینکه چگونه این کارخانه نورث اندند می‌تواند اینقدر طول بکشد صحبت می‌کردم. به نظر می‌رسد هر سه سطح حکومت، سطح سیاسی، همگی می‌خواهند راه بیفتند – چگونه می‌توان این کار را به تأخیر انداخت؟» میز گفت، با یادآوری اینکه چگونه سیاستمداران در مورد اینکه چه کسی آخرین نامه را دریافت کرده است، بحث می کنند.

“این تضمین نمی کند که ما صدها میلیون دلار داشته باشیم، اما فکر می کنم [the task force] از برخی تأخیرهایی که برنامه را تحت تأثیر قرار داده است جلوگیری می کند.»

تکمیل در سال 2030

این ارتقا در ابتدا توسط کمیسیون محیط زیست پاک استان در سال 2003 پیش بینی شده بود و در ابتدا انتظار می رفت در اوایل دهه 2010 تکمیل شود.

آنها اکنون در آستانه پایان دادن به مدتی در دهه 2030 هستند، با این فرض که Winnipeg بتواند تمام بودجه مورد نیاز خود را تامین کند.

کلاین متعهد نمی شود که استان سهم خود را از هزینه های مورد نیاز افزایش دهد.

دولت هنوز متعهد به تامین مالی تسهیلات حذف مواد مغذی، مرحله سوم پروژه، یا سهیم شدن در هزینه های فزاینده تاسیسات فرآوری جامدات زیستی، که قیمت آن از زمان توافق استان برای تقسیم هزینه افزایش یافته است، متعهد نشده است.

کلاین گفت: “این عادلانه یا حتی درست نیست که من مبلغ مشخصی از دلار را متعهد کنم، اما می توانم به شما متعهد شوم که نخست وزیر ما این را در اولویت قرار داده و آن را نیز در لیست اولویت های من قرار داده است.”

همه کارها انجام خواهد شد تا این پروژه تا انتها ببینیم.»

کارخانه تصفیه آب، فاضلاب های کیلدونان، ترانسکونا، الموود، شمال، وست اند، محله های مرکز شهر و بخش هایی از ریور هایتس، سنت جیمز و سنت بونیفاس را پردازش می کند.