قاضی مانیتوبا متوجه شد كه بیمه گر عمومی با سو faith نیت عمل كرده و به MPI دستور پرداخت خسارت نزدیك به 350K دلار را می دهد

دادگاه ملکه مانیتوبا دریافت که بیمه گر عمومی استان در رسیدگی به پرونده ای درمورد زنی که در یک تصادف اتومبیل در سال 1998 به شدت زخمی شده بود ، نزدیک به دو دهه بدخواب عمل کرده است.

بیمه عمومی مانیتوبا اکنون باید نزدیک به 350 هزار دلار خسارت تنبیهی و پریشانی روانی به آن زن بپردازد ، علاوه بر این در سال 2012 مبلغ 348248.22 دلار که برای 9 سال از منافع ناعادلانه بازپرداخت وی پرداخت شده بود ، پرداخت کرد.

“این مبلغ تنها راهی است که دادگاه برای جلوگیری از MPI از رفتار با یک مدعی دیگر به روشی که با Evelyn رفتار کرده است [Martens] برای اینکه به وظیفه قانونی خود عمل نکرد ، “دادگستری شلدون لانچبری در یک تصمیم 95 صفحه ای که در 10 نوامبر منتشر شد ، نوشت.

ایولین مارتنز 36 ساله بود که وسیله نقلیه او در 4 دسامبر سال 1998 استخوان بند شد. وی از ناحیه لگن ، استخوان ران و بخشی از لگنش دچار جراحات شدیدی شد. تقریباً همه دنده های او از یک طرف شکسته شده و از کمر به پایین فلج شده بود.

او یک سال را در بیمارستان و یک سال دیگر را روی ویلچر گذراند تا اینکه دوباره راه رفتن را یاد گرفت.

مارتنز پس از حادثه از مزایای معلولیت و جایگزینی درآمد برخوردار شد ، اما پس از آنكه یك ناشناس ناشناس به MPI گفت كه شغل خود را پیدا كرده و آن را گزارش نكرده است ، پرداخت ها در سال 2003 متوقف شد.

اِلین مارتنز ، درست ، و بهترین دوستش در حال جستجوی مسیر Cabot Trail در هالیفاکس در سال 1997. قبل از حادثه ، مارتنز در حال مذاکره با خدمات کودک و خانواده مانیتوبا درباره باز کردن خانه ای گروهی برای نوجوانان مشکل دار بود. (ارائه شده توسط Evelyn Martens)

MPI مزایای مارتنز را فسخ کرد و وی را به جرم کلاهبرداری متهم کرد. آنچه بعد از آن انجام شد ، یک نبرد 17 ساله MPI بود که بعداً به دادگاه گفت “بهترین ساعت ما نیست”.

لانچبری در تصمیم خود نوشت: “این مورد نادر است كه به خسارت تنبیهی احتیاج دارد. MPI یك بیمه گر عمومی است كه وظیفه قانونی دارد تا به مدعیان كمك كند و اطمینان حاصل كند كه مدعی از مزایایی كه برخوردار است برخوردار می شود.”

لانچبری گفت ، به عنوان بخشی از بیمه بدون خطا در مانیتوبا ، MPI موظف است با مدعیان برخورد منصفانه کند و آنها را در به دست آوردن تمام مزایایی که به آنها تعلق می گیرد کمک کند ، بدون اینکه مجبور به استخدام وکیل شوند.

لانچبری نوشت: “هیچ منیتوبانی نباید در شرایطی قرار بگیرد كه اولین برای دریافت مزایای بیمه تحت عنوان قانون در آن قرار گرفت.”

مزایا به مدت 9 سال متوقف شدند

در زمان سقوط ، مارتنز و پسر 15 ساله اش در مزرعه خانواده خود در شهرداری روستایی بروکنهد زندگی می کردند. دو دخترش در دانشگاه نبودند.

مارتنز در مورد افتتاح خانه گروهی برای نوجوانان مشکل دار با خدمات کودک و خانواده مانیتوبا صحبت کرده بود. وقتی مزایا متوقف شد ، او دیگر توانایی پرداخت مزرعه خانوادگی را نداشت و مجبور شد به کمک های اجتماعی برود و آرزوی خود را کنار بگذارد.

آنچه آنها با من کردند غیر قابل قبول بود. “، مارتنز که اکنون در آلبرتا زندگی می کند گفت. من هیچ اشتباهی نکردم و … آنها زندگی من را از من گرفتند. “

در سال 2005 ، مارتنز پس از اینکه قاضی فهمید مدارک کافی وجود دارد که وی به روانپزشک و مشاور توانبخشی خود گفته بود که در خانه ای گروهی کار تنفسی انجام می دهد و می خواهد فرزندی را پرورش دهد ، از تقلب تبرئه شد.

وکیل مارتنز گفت ، MPI مزایای وی را به مدت پنج ماه بازگرداند ، سپس تصمیم گرفت که آنها را برای همیشه فسخ کند زیرا با حکم قاضی موافق نبود. مارتنز مجبور شد هفت سال بجنگد تا اینکه MPI دوباره به او پول پرداخت کند.

مارتنز گفت: “قرار بود چه کاری انجام دهم؟ برای ادامه تحصیل نمی توانستم هیچ بودجه ای برای بازگشت به مدرسه بگیرم و نمی توانم به کار قبلی خود برگردم. هنوز معلولیت دارم. نمی توانم هیچ بودجه ای دریافت کنم.” .

بیل گنگ ، وکیل وینیپگ می گوید هیچ کس نباید آنچه را که اولین مارتنز با آن روبرو شده است ، طی کند. او سالها با بیمه عمومی منیتوبا جنگید تا مزایایی را بدست آورد که پس از تصادف اتومبیل ناتوان کننده از آن برخوردار بود. (وکلای دادگستری و قاضیان گنج کالینز)

در سال 2012 ، بیل گانگ ، وکیل وینیپگ ، موافقت کرد که پرونده مارتنز را بپردازد ، حتی اگر او هیچ پولی برای پرداخت او نداشته باشد. در عرض شش هفته ، MPI با توافقی موافقت کرد که به مبلغ 348248.22 دلار مارتنز برای 9 سالی که از مزایای وی دریغ نکردند ، پرداخت می کند.

“وقتی توسط آنها گفته شد [the judge] گنگ گفت: “آنها اشتباه می كردند و ایولین كلاهبرداری مرتكب نشده است ، باید بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند تا اشتباه خود را اصلاح كنند.”

در سال 2013 ، گنج به مارتنز کمک کرد تا از بیمه گر عمومی شکایت کند که در هنگام رسیدگی به ادعای خود بدخلقی کرده است.

اسناد داخلی که در دادگاه فاش شد در سال 2005 نشان داد ، MPI فهمید که در پرونده مارتنز اشتباه کرده است. با این حال ، آنها به جای پیشنهاد تسویه حساب عادلانه ، به دنبال چیزی بودند که یکی از اسناد داخلی “اتاق تکان دادن” نامید.

“Sچنین چیزی هرگز ، هرگز و هرگز نباید اتفاق بیفتد ، اما اتفاق افتاد. “

پس از پرونده کلاهبرداری ، یک دادستان ارشد تاج برای دادگستری مانیتوبا یادداشتی را به این شرکت نوشت که در آن نقایص مورد نیاز گزارشات کلی MPI و عدم موفقیت مدیر ادعای مستقل آن در مستند کردن تعاملات حیاتی با مارتنز ذکر شده است.

گنگ گفت ، این تقریباً نفس گیر بود ، تعداد دفعاتی که تصمیمات بدی گرفته شد که علیه منافع اِولین اتخاذ شد.

“هیچ کس سزاوار این نیست که اینگونه با او رفتار شود و به ویژه هیچ کس لیاقت این را ندارد که توسط یک سازمان انحصارطلبی با او رفتار شود.”

MPI با در نظر گرفتن درخواست تجدید نظر

سخنگوی گفت MPI “به دلیل محرمانه بودن” نمی تواند در این مورد اظهار نظر کند و شرکت اکنون گزینه های خود را بررسی می کند.

سخنگوی MPI در نامه ای به سی بی سی نیوز گفت: “MPI از تصمیم خود ناامید شده و به منظور بررسی درخواست تجدیدنظر ، آن را به دقت بررسی می کند.”

MPI نمی گوید که چند بار مشخص شده است که بیمه گذار عمومی هنگام برخورد با مدعیان بد اخلاقی کرده و دستور پرداخت خسارت داده است.

سخنگو گفت MPI به طور مداوم روند و رویه های خود را بررسی می کند و طی 26 سال گذشته تعدادی از فرآیندها را بهبود بخشیده است.

تابستان سال گذشته اِلین مارتنز و نوه اش زاندر 9 ساله در آلبرتا بودند. مارتنز می گوید که او سخت تلاش کرده است تا نگذارد که جنگ 20 ساله با MPI او را به شخصی منفی تبدیل کند و بر آینده او تأثیر بگذارد. (ارائه شده توسط Evelyn Martens)

مارتنز گفت که “من فکر نمی کنم تنها کسی هستم که آنها این کار را انجام می دهند. منظورم این است که این کار با سهولت انجام شده است” ، گفت: “او سخت کار می کند تا نگذارد این سختی بقیه زندگی را نابود کند.” .

“من امیدوار است که MPI نگاه سختگیرانه به خود ، به رویه های خود بیندازد و اطمینان حاصل کند که همه افراد در MPI درک می کنند که مأموریت آن این است که اطمینان حاصل کند که مدعیانی که به آن مراجعه می کنند از مزایایی که برخوردار هستند برخوردار می شوند. ” .

وی گفت ، اگر كارمندان شركت با چنین نوع نگرشی به كار خود ادامه دهند ، هرگز برای مارتنز اتفاق نیفتاد.

مارتنز گفت: “شما نمی توانید این کار را در زندگی مردم انجام دهید و فقط بگویید که اشکالی ندارد ، شما مجاز به انجام این کار هستید. شما باید بدانید که با شخصی روبرو هستید که به همان اندازه حقوق شما را دارد.” “من به غیر از انصاف فقط چیز دیگری نخواستم.”