راهکارهای موثر برای جلوگیری از ریزش مو

از مشکلات تبارک بین خانم و آقایان میتوان ریزش مو را نام پیروزی که زیاد آزاردهنده میباشد. ریزش مو میتواند عوارض مختلفی داشته باشد. بعضی از مشکلات ریزش مو قابل درمان هستند اما در برخی دیگر هنوز راهکاری پیدا نشده است.

در این مطلب قرار می باشد مهم انواع ریزش مو و نحوه های موءثر برای معالجه ریزش مو کلام کنیم.

7 عامل مهم ریزش مو

1-      آسیب های جسمی

عوامل بیرونی مانند جراحی و یا این که تصادف و یا این که گاها بعضا بیماری ها می تواند ریزش مو را به یار داشته باشد.

2-      بارداری

با تغییر در مرحله هورمون ها احتمال ریزش مو وجود دارد. ولی این ریزش معمولا بیشتر در مقطع آن گاه از بارداری مشهود است. اما این جور ریزش بعد از یک سری ماه جدا میشود.

3-      مصرف بیش از حد ویتامینها

طبق آزمایشات انجام شده مصرف بیش از ترازو ویتامین A میتواند یکی از از عوارض ریزش مو شود. چنانچه مصرف روزانه برای ویتامین آ بیش از 5000 واحد میان المللی در روز باشد احتمال ریزش مو وجود خواهد داشت.

4-      کمبود پروتئین

همانطور که میدانید مهم مصرف گوشت و مرغ، حبوبات پروتئین تن تامین میشود. در صورتی که مقدار کافی پروتئین به تن نرسد دچار ریزش مو خواهید شد.

5-      تغییرات هورمونی

در خانم ها عمده شاهد تغیرات هورمونی هستیم. همانطور که در دوران بارداری تغییرات هورمونی اتفاق می افتد .و در گیر ریزش مو میشوند. این تغییرات می شود بر اثر مشکلات تخمدان هم باشد.

6-      کم کاری تیروئید

غده ریز در گردن که در سالم تن فراوان اثرگذار میباشد تیروئید اسم دارد. وظیفه تیروئید تهیه سوخت و ساز بدن، ضربان قلب، دما و کردار و خو است. در صورتی که همین غده به صدق فعالیت نکند می تواند یک عدد از حیاتی ترین عوارض برای ریزش مو باشد.

7-      کاهش شدید وزن

برخی اشخاص به جهت وصال به وزن ایده آل خویش سلامت خویش را به خطر می اندازند و از نحوه های نامناسب به جهت کاهش وزن استفاده میکنند. که همین باعث ریزش شدید مو خواهد شد.

حالا که با عوارض اصلی ریزش مو آشنا شدید به راهکارهایی جهت دوری از ریزش موی سر میپردازیم.

6 شیوه اثر گذار برای پرهیز از ریزش موی سر

1-      تغذیه مناسب

با تغذیه مناسب و رژیم سالم میتوانند سلامت تن خویش را تضمین کنید. رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی سبزیجات تازه و همینطور مصرف به اندازه پروتئین و ویتامین می تواند در خودداری از  ریزش مو مفید باشد.

2-      استفاده درست از سشوار و اتوی مو

استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو باعث خشک شدن و دهیدراته شدن موی سر میشود. سعی کنید به کارگیری از دستگاه ها را به دست کم برسانید.

3-      استفاده از ماسک و شامپو مناسب

سعی کنید از شامپو متناسب مهم موی سر خویش استفاده کنید. همچنین استفاده از ماسک مو اهمیت تقویت مو میشود.

4-      استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از  روغن های گیاهی مخصوصا روغن نارگیل و روغن زیتون می تواند از آسیب های جدی مو دوری کند. ماساژ پوست سر اهمیت روغنن نارگیل سبب خونرسانی و جریان خود در پوست سر می شود و به رشد دوباره موها کمک  میکند. همینطور استعمال از روغن نارگیل نیز میتوانند مو را در برابر خشکی و شکنندگی حفاظت کند.

5-      استفاده از هیر فیلر

هیر فیلر یا لبریز کننده مو اولین آمپول حجم دهنده مو هست که اهمیت نام کلی هیر فیلر پزشک سیج CYJ شناخته می‌شود. این آمپول تزریقی فواید و کاربردهای گسترده‌ای دارد که بارزترین آن‌ها درمان آسیب‌ها و مشکلات مو مانند: ریزش، شکنندگی، موخوره و … هست و در موردها گوناگونی به فعالیت می‌رود.

خرید هیر فیلر دکتر معالج سیج به چه اشخاصی توصیه می‌شود؟

افرادی که موهایشان به ادله به کارگیری بی‌رویه از رنگ‌ها و مواد شیمیایی در گیر جراحت و سوختگی بالا شده است.

افرادی که به دلیل عدم رسیدگی به موها، دچار کدری مو شده‌اند و می‌خواهند شفافیت و درخشندگی را موهای خود بازگردانند.

کسانی که رسد موهایشان زیاد تحت می باشد و همچنین دچار ریزش شدید مو هم هستند.

زنان و مردانی که دچار طاسی شده‌اند.( اما شایان ذکر است که هیر فیلر برای طاسی درمان محسوب نمی‌شود، بلکه به جهت پرهیز از پیشروی بخش اعظم در برابر طاسی به کارگیری می‌شود.)

کسانی که کاشت مو انجام داده‌اند و به دنبال یک مکمل برای اثر گذاری بخش اعظم کار کاشت مو هستند.

6-      مزوتراپی

مزوتراپی یک نحوه برای تقویت موی سر است. در این طرز مواد تقویتی کلیدی مواد مزوتراپی به باطن پوست سر تزریق میشوند.

مقالات مرتبط:

برای اطلاع از قیمت ژل نورامیس اینجا را کلیک کنید