جریمه نقدی در حالی صادر شده است که پلیس از ممنوعیت ورود به سیستم کلیسای مذهبی در بین مأموران کلیسای منطقه اشتاینباخ جلوگیری می کند

یک نفر پس از نشستن بیش از 100 اتومبیل در امتداد بزرگراه روستایی مانیتوبا صبح روز یکشنبه با جریمه روبرو است ، در حالی که چندین وسیله نقلیه RCMP ورودی پارکینگ را برای سرویس رانندگی کلیسای خدا مسدود کردند.

طبق دستورات بهداشت عمومی مانیتوبا ، اجتماعات بیش از پنج نفر ممنوع است ، دستور داده شده است كه عبادتگاه ها تعطیل شوند و فقط به طور مجازی می توان در مراسم مذهبی شركت كرد.

این کلیسا قصد داشت یک سرویس رانندگی داشته باشد ، جماعت خود را با پنجره های پر شده از رادیوها گوش می دادند. در عوض ، این سرویس با بلندگو انجام می شد.

وزیر توبیاس تیسن گفت: “ما افتخار می کنیم که برای آزادی مذهب ایستاده ایم. همه ما یک خانواده انسانی هستیم و ساخته شده ایم که برای عبادت دور هم جمع شویم.”

“تنها بودن در خانه و تماشای یک سرویس مجازی جای عبادت را نمی گیرد.”

وزیر توبیاس تیسن به گروهی پیوست که سعی در جلوگیری از یدک کشیدن یک وانت داشت و خطبه ای را از پشت یک وانت راهنمایی کرد. (ارین برومن / CBC)

مردم پس از تلاش یک کامیون یدک کشی استخدام شده توسط RCMP برای برداشتن یک ون که مانع از تردد در بزرگراه می شد ، در جاده جمع شدند.

یک عضو جماعت بین وانت و کامیون یدک کش ایستاد و تیسن برای پیوستن و هدایت گروه در نماز ، خدمات را متوقف کرد.

وی گفت: “این دنیای پدر من است و شما در حال حاضر دخالت در خدا هستید.”

تیسن خطبه خود را تمام کرد و پس از آنکه RCMP سیم بکسل را خاموش کرد ، از پشت یک وانت دعا کرد.

بسیاری از کسانی که روز یکشنبه حاضر شدند بخشی از جماعت هستند ، در حالی که دیگران از وینیپگ بیرون آمدند تا حمایت خود را نشان دهند.

جریمه های بیشتر صادر شده

RCMP می گوید که آنها حدود 125 نفر را که در دستورالعمل های بهداشت عمومی فعلی هستند مشاوره داده و به آنها امکان ورود به ملک و جریمه شدن یا رفتن به خانه داده شده است.

سرلشکر گفت: “بیشتر کشیش ها ، اما یکی ، پیام را فهمید و به خانه بازگشت.” Paul Manaigre از RCMP در یک ایمیل یکشنبه.

مردی به RCMP گفت که می خواهد ادامه دهد و 1296 دلار جریمه شد.

“مانایگر” گفت: “نقض دستورات بهداشت عمومی یک جرم است. این دستورات برای ایمنی همه در نظر گرفته شده است. به همه شهروندان مانیتوبا دستور داده می شود که اجتماع نکنند ، و این دستورالعمل ها در این زمان بر سایر اقدامات جایگزین می شوند. لطفا در امنیت باشید و در خانه بمانید.”

یکشنبه گذشته ، همین کلیسا – واقع در شهرداری روستای هانوفر ، درست در جنوب اشتاینباخ – به دلیل برگزاری خدمات حضوری که RCMP قبلاً گفته بود بیش از 100 نفر در آن شرکت کرده اند ، 5000 دلار جریمه شد.

تیسن نیز به دلیل حضور در آن سرویس و شرکت در اعتراضات قبلی علیه محدودیت های COVID-19 در منطقه ، در مجموع نزدیک به 2600 دلار جریمه شد. تیسن بعد از آخرین سرویس روز یکشنبه گفت که جریمه نشده است.

استینباخ در هفته های اخیر شاهد جهش در موارد COVID-19 بوده است. بیش از یک هفته پیش ، دکتر برنت روسین ، مدیر ارشد بهداشت عمومی مانیتوبا گفت که در منطقه بهداشتی مانیتوبا میزان مثبت بودن آزمایش COVID-19 40 درصد است که بعداً برایان پالیستر نخست وزیر گفت بالاترین میزان در کانادا است.

تماشا کنید | بازدیدکنندگان کلیسا در نزدیکی اشتاینباخ با محاصره پلیس روبرو شدند:

بیش از 100 اتومبیل در امتداد بزرگراه روستایی مانیتوبا نشسته بودند زیرا RCMP ورودی پارکینگ را برای سرویس برنامه ریزی شده کلیسای خدا از طریق ماشین مسدود می کرد. 1:36

سخنگوی استان روز یکشنبه تأیید نکرد که آیا بلیطی به افرادی که برای شرکت در این خدمت مراجعه کرده اند ، داده شده است یا خیر و گفت که اطلاعات بیشتر به احتمال زیاد در روز سه شنبه در گزارش اجرای COVID-19 در دسترس خواهد بود.

روسین پیش از این گفته بود که دولت دارای تعدادی ابزار است که می تواند برای اجرای دستورات بهداشت عمومی استفاده کند.

وی گفت: “اگر شخصی فعالیتی را انجام می داد كه احساس می كردیم سلامت مردم را به خطر می اندازد ، می توانیم دستور خطر سلامتی را صادر كنیم كه نیاز به تعطیلی یك سازمان است.”

“ممکن است جریمه های نقدی ادامه داشته باشد ، و تحت قانون بهداشت عمومی پیگرد قانونی وجود دارد.”

کلیسای خدا خدمات مشابهی را انجام داده است که دستورات بهداشت عمومی را نقض می کند در مناطق دیگر.

خدمات آخر هفته در کلیسای Springs

در همین حال ، یک کلیسا در وینیپگ دید که صدها نفر پارکینگ خود را برای سرویس رانندگی در شنبه شب بسته اند.

هنگامی که کلیسای مگا نظم بهداشت عمومی را به عنوان کلیسای نزدیک به اشتاین باخ شکست ، کروزهای پلیس و افسران اجرای استان در آن طرف خیابان پارک شده از کلیسای Springs در بلوار لاگیمودیر نشسته بودند.

آن کلیسا صبح یکشنبه مراسم رانندگی دیگری برگزار کرد.

کلیسای اسپرینگز در بلوار لاگیمودیر روز یکشنبه بر خلاف دستورات فعلی بهداشت عمومی استان ، یک مراسم رانندگی دیگر برگزار کرد. (والتر برنال / CBC)

لئون فونتین ، کشیش ارشد در بیانیه ویدئویی که در صفحه فیس بوک کلیسای اسپرینگز منتشر شده بود ، گفت که همه کسانی که در آنجا شرکت می کنند از ماشین خود مشغول تماشای مراسم هستند و هیچ سرویس بهداشتی در سایت وجود نخواهد داشت.

فونتین گفت که ادامه ارائه خدمات خصوصاً برای افرادی که با مشکلات روانی یا اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند مهم است.

فونتین گفت: “اگر من و تو آزادی نداشته باشیم همه چیز بی فایده است.”

همچنین به روزرسانی در مورد اینکه آیا جریمه ای در آن سرویس صادر شده است نیز در روز سه شنبه پیش بینی می شود.