اولین پیاده‌روی کمپین Moose Hide در Thunder Bay مردان را تشویق می‌کند تا به بحران MMIWG رسیدگی کنند

در حالی که پوسته‌های مربع قهوه‌ای روی تی‌شرت‌هایی که روی آن نوشته شده بود «به زنان خود احترام بگذارید» سنجاق‌شده بود، بیش از ۸۰ نفر روز پنجشنبه در طول اولین پیاده‌روی کمپین Moose Hide در خلیج تاندر پیاده‌گردی کردند.

جنبش مردمی بیش از یک دهه پیش آغاز شد، زمانی که پل لاسرت و دخترش ریون لاسرت در حال شکار گوزن در شمال بریتیش کلمبیا بودند و ارتباطی با سرزمین اطراف خود احساس کردند – یعنی بزرگراه اشک، که به دلیل تعداد زنان و دختران بومی شناخته شده است. آنجا گم شد

سنجاق‌های پوست گوزن به عنوان هدیه‌ای از دارو توصیف می‌شوند که امید می‌رود خشونتی را که زنان و کودکان اعمال می‌کنند درمان کند.

به ویژه زنان و دختران بومی که 12 برابر بیشتر از اعضای هر گروه جمعیتی دیگر در کانادا احتمال قتل یا مفقود شدن دارند، همانطور که تحقیقات ملی زنان و دختران بومی گم شده و کشته شده در سال 2019 گزارش داد.

پیاده روی در Thunder Bay که توسط Nishnawbe Aski Nation و انجمن زنان بومی انتاریو سازماندهی شد، از مرکز خرید بین شهری آغاز شد و در تالار شهر به پایان رسید، جایی که سخنرانان مهمان و اجراها نور بیشتری بر این موضوع تابیدند.

“این ناشی از مردان و پسران بود که می خواستند بایستند و صدای خود را بلند کنند [for] لورتا شیشکوین، مدیر ابتکارات زنان در نیشنابه اسکی نیشن، گفت: “این به عنوان یک مسئله زنان تلقی می شود، اما مردان نیز نقشی در پیشگیری و پایان دادن به خشونت دارند.”

وب‌سایت کمپین می‌گوید این سنجاق‌ها به عنوان یک وعده عمل می‌کنند: کسانی که آن‌ها را می‌پوشند، متعهد به حفظ امنیت زنان و دختران هستند.

“خشونت یک رفتار آموخته شده است، و بنابراین در اینجا یک فرصت است – چگونه می توان رفتار را فراموش کرد؟ [It’s] از طریق آموزش و آگاهی، مدیر عامل انجمن زنان بومی انتاریو، کورا مک‌گوایر-سیرت، گفت: «امروز یکی از آن روزهایی است که می‌توانیم با هم بایستیم و بتوانیم با مردانی که مسئولیت خود را بر عهده می‌گیرند، قدم بزنیم.

بازگشت به آموزه های سنتی کلیدی است: کارگر ONWA

مت ریچر، هماهنگ کننده آموزش آگاهی از خشونت جنسی در انجمن زنان بومی انتاریو در Thunder Bay، گفت که او 500 سنجاق پوست گوزن را طی سه روز منتهی به پیاده روی داده است.

او گفت: «تا زمانی که پسران و مردان درگیر نشوند، تغییری که می‌خواهیم ببینیم، رخ نخواهد داد.

این امر همچنین مستلزم آن است که مردان جوان نقش های سنتی خود را در فرهنگ خود بشناسند.

ریچر گفت: «آنها جنگجویان و نگهبانان آتش بودند و از زنان محافظت می کردند – و زنان نقش های بسیار قوی و همچنین رهبرانی داشتند و مورد تجلیل قرار گرفتند. بنابراین تمایل به بازگشت به آن گام بزرگی در مسیر درست برای تغییر بخشی از خشونت‌هایی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.»

بیشتر کارهای ریچر حول پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران بومی از طریق توانمندسازی است. او یک برنامه بوکس برای دختران اجرا می کند تا به ایجاد اعتماد به نفس و ارتباط آنها با جامعه کمک کند، و یک برنامه مشابه برای پسران که به آنها در مورد مردانگی سالم و چگونگی ایجاد روابط مثبت می آموزد.

او در سال‌های اخیر شاهد تغییر دیدگاه‌ها بوده است، زیرا مردم بیشتر درباره حقیقت و آشتی و میراث مدارس مسکونی می‌آموزند. در عین حال، او همچنین شاهد تجدید حیات سنت های بومی بوده است.

او گفت: “مردم از فرهنگ خود خجالت نمی کشند. آنها در مورد فرهنگ خود یاد می گیرند. این جذاب است، زیبا است.” “غرور بسیار بیشتر، عزت نفس بسیار بیشتر است.”


برای کمک عاطفی فوری، با شماره 1-844-413-6649 تماس بگیرید. این یک خط تلفن سراسری و رایگان 24 ساعته و 7 روز هفته است که از هر کسی که به کمک عاطفی در رابطه با زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده نیاز دارد، پشتیبانی می‌کند. همچنین می توانید از طریق Indigenous Services Canada به خدمات حمایتی بهداشتی طولانی مدت مانند مشاوره سلامت روان و خدمات فرهنگی مبتنی بر جامعه دسترسی داشته باشید.