Premier پیشنهاد می دهد لغو تخفیف برای شرکت هایی مانند Loblaw می تواند آنها را در منیتوبا “خارج از تجارت” کند.

نخست‌وزیر مانیتوبا در پاسخ به انتقاد از دولتش برای ارسال صدها هزار دلار تخفیف مالیات بر اموال آموزشی به شرکت‌هایی مانند Loblaw، روز سه‌شنبه گفت که پایان دادن به این تخفیف‌ها می‌تواند به منزله از کار انداختن این شرکت‌ها در این استان باشد.

هدر استفانسون این اظهارات را در طول دوره سوال پس از آن بیان کرد که رهبر مخالفان NDP، واب کینو، گفت که منیتوبا 325000 دلار تخفیف به شرکتی که فروشگاه هایی مانند Real Canadian Superstore و No Frills دارد، تخفیف داده است.

استفانسون گفت: “شرکتی که رهبر اپوزیسیون به آن اشاره می کند، بیش از 3000 مانیتوبان را استخدام می کند… و او در مورد از کار انداختن آنها در این استان صحبت می کند.”

میلیون ها دلار درآمد مالیاتی که ما به عنوان دولت از همین شرکتی که رهبر اپوزیسیون درباره آن صحبت می کند به دست می آوریم، و او درباره تعطیلی آنها در استان منیتوبا صحبت می کند.

Kinew از این ایده عقب نشینی کرد و گفت که چنین شرکت سودآوری برای سرپا ماندن به چک تخفیف نیاز ندارد.

وی گفت: هیچ خطری وجود ندارد که این شرکت از کار بیفتد.

شرکتی که متعلق به گالن وستون است، که بسیار سودآور است، نباید 325000 دلار اضافی از این دولت PC دریافت کند – به خصوص نه زمانی که این 325000 دلار از درآمدی که قرار است بودجه مدارس دولتی را تامین کند، گرفته شود.

مردی کت و شلوار سرمه ای و پیراهن سفید پوشیده و موهای مشکی اش را عقب کشیده است.  با میکروفون صحبت می کند.
رهبر NDP، Wab Kinew، گفت که شرکتی به اندازه Loblaw سودآور نباید برای سرپا ماندن به چک تخفیف نیاز داشته باشد. (رندال مک کنزی/سی بی سی)

این به‌روزرسانی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که NDP محاسباتی را ارائه کرد که نشان داد مکان‌های Superstore در Winnipeg و Brandon در یک سال اخیر 300000 دلار تخفیف دریافت کرده‌اند. سی‌بی‌سی نیوز به‌طور مستقل این آمار و ارقام ارائه‌شده در روز سه‌شنبه را تأیید نکرده است.

NDP همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن، تخفیف های مالیات بر دارایی آموزش و پرورش را حفظ می کند، اما این تخفیف ها را برای برخی از صاحبان املاک تجاری حذف خواهد کرد. اما کینیو فاش نمی‌کند که چگونه دولتش تعیین می‌کند که کدام صاحبان املاک تجاری مستحق تخفیف هستند، به جز اینکه بگوید “من فکر می‌کنم محلی کلیدی است.”

پس از دوره سوال در روز سه‌شنبه، کینو به خبرنگاران گفت که نگران این نیست که کسب‌وکارهایی مانند Loblaw ممکن است بر اساس از دست دادن احتمالی تخفیف، سرمایه‌گذاری‌های خود را در مانیتوبا ترک کنند یا کاهش دهند.

او گفت: “این شرکت بسیار سودآور است و آنها این جزوه را از رایانه های شخصی نخواستند. بنابراین آنچه ما می گوییم این است که این شرکت هنوز هم به شدت سودآور خواهد بود.”

“چرا ما از این منابع برای سرمایه گذاری در مدارس دولتی خود استفاده نمی کنیم، به خصوص وقتی می شنویم که معلمان می گویند آموزش در منیتوبا کمبود بودجه دارد؟”