کار از راه دور به اقدامات احتمالی اعتصاب فدرال چین و چروک می‌افزاید

مردم با تابلوهایی در مورد همبستگی و دستمزد عادلانه در اوایل بهار در شهری راهپیمایی می کنند.
اعضای اتحادیه خدمات عمومی کانادا در ماه مارس در خارج از ساختمان هیئت خزانه داری در اتاوا تظاهرات کردند. بیش از 120000 کارمند می توانند از روز چهارشنبه در سراسر کانادا از کار خارج شوند. (پاتریک دویل/ روزنامه کانادایی)

ناظران می‌گویند که ده‌ها هزار کارگر اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) در صورت اعتصاب روز چهارشنبه، به‌ویژه برای کسانی که در حال حاضر از راه دور کار می‌کنند، در قلمروی «ناشناس» حرکت خواهند کرد.

به گفته PSAC، اگر توافقی با دولت فدرال تا ساعت 9 بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت شرقی به پایان نرسد، بیش از 120000 کارمند در سراسر کانادا می توانند کار خود را ترک کنند.

دو گروه چانه زنی PSAC که بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال را نمایندگی می کنند، هفته گذشته پس از رای مثبت به دستور اعتصاب، به مواضع اعتصاب قانونی نقل مکان کردند. طبق به روز رسانی اتحادیه در روز دوشنبه، تقریباً 34000 (یا 20 درصد) ضروری تلقی می شوند و به کار خود ادامه می دهند.

PSAC گفت که از اعضای خود – از جمله کارگران از راه دور – می خواهد که شخصاً در مکان های تجمع در سراسر کشور حضور یابند تا واجد شرایط دریافت دستمزد اعتصاب شوند و از “جریمه ها و تعلیق امتیازات عضویت” اجتناب کنند.

وب سایت PSAC می نویسد: “کار از راه دور یا دورکاری به کارمند اجازه می دهد تا از خانه کار کند نه از یک محل کار خاص، اما آنها را از واحد چانه زنی مستثنی نمی کند.”

این یک چالش منحصر به فرد برای بسیاری از اعضایی است که در اواسط همه‌گیری همه‌گیر استخدام شده‌اند و بدون دفتر فیزیکی برای رفتن به آن، فقط از خانه کار کرده‌اند – به‌ویژه آنهایی که در مناطق روستایی هستند.

ریچ آپیا، وکیل کار و کار مستقر در تورنتو، گفت: «توانایی کارمندان برای اعتصاب زمانی که در واقع دفتری برای کار در آن ندارند… این یک قلمرو ناشناخته است.

“این یک وضعیت بدیع است، به خصوص با توجه به همه گیری و افزایش سریع کار از راه دور.”

“سال 1991 نیست. سال 2023 است”

از آخرین باری که اعضای خدمات عمومی اصلی در سال 1991 کار خود را ترک کردند، که هزاران کارگر در سراسر کشور صف‌های اعتصاب تشکیل دادند تا به طور فیزیکی از ورود افراد به دفاتر منطقه‌ای جلوگیری کنند، چیزهای زیادی تغییر کرده است.

در آن زمان کار از راه دور بی سابقه بود.

مایکل ورنیک، که به عنوان منشی سابق شورای خصوصی، خدمات عمومی فدرال را رهبری می کرد، گفت: “سال 1991 نیست. سال 2023 است، و من فکر می کنم این منطقه جدید برای کارفرما و قلمرو جدیدی برای اتحادیه ها است.”

تماشا | اعتصاب احتمالی PSAC به عنوان “سرزمین جدید” تلقی می شود:

منشی سابق شورای خصوصی می گوید اعتصاب بالقوه PSAC “منطقه جدید” برای کارفرما و اتحادیه

مایکل ورنیک، کارمند سابق شورای خصوصی گفت که پراکندگی کارکنان خدمات عمومی فدرال – که بسیاری از آنها از خانه کار می کنند – در سراسر کشور یک “چالش لجستیکی بزرگ برای هر دو طرف” خواهد بود.

PSAC گفت که اعضا می توانند به نزدیکترین خط پیکت به آنها گزارش دهند، صرف نظر از اینکه محل کار یا منطقه معمول آنها باشد.

مقامات گفتند که اعضا می توانند از یک برنامه در وب سایت اتحادیه برای پیدا کردن یک خط اعتراض استفاده کنند.

معاون اجرایی منطقه ای PSAC در منطقه پایتخت ملی گفت که اتحادیه تلاش کرده است تا خطوط پیکت را تا حد امکان در دسترس قرار دهد، اما برای کسانی که به خصوص دور هستند، ملاحظات مورد به مورد انجام می شود.

الکس سیلاس گفت: “ما انتظار داریم و اعتماد داریم که اعضای ما در کنار یکدیگر در صف پیکت حضور خواهند داشت، همانطور که آن اعضا به یکدیگر اعتماد خواهند کرد که در این مبارزه با هم هستند.”

تماشا | VP می‌گوید اعضای PSAC می‌توانند به هر خط پیکت گزارش دهند:

VP می‌گوید اعضای PSAC می‌توانند به هر خط پیکت گزارش دهند

الکس سیلاس، معاون اجرایی منطقه‌ای PSAC در منطقه پایتخت ملی گفت که اعضا می‌توانند نزدیک‌ترین محل تجمع خود را در وب‌سایت اتحادیه بیابند.

سیلاس گفت که برای اعضا بارکدی ارسال شده است که می‌توانند از آن برای ورود به هر مکانی استفاده کنند و چهار ساعت خدمات روزانه خود را ثبت کنند.

با این حال، ورنیک گفت، با وجود حدود 60 درصد از خدمات عمومی فدرال خارج از منطقه پایتخت، “پیگیری همه آن ها به صورت روزانه یک چالش لجستیکی بزرگ برای هر دو طرف خواهد بود.”

صرف نظر از اینکه چگونه کار خواهد کرد، او گفت که یک اعتصاب “بدون شک کثیف و مخل و ​​ناخوشایند خواهد بود.”