کارمندان دولت خواهان افزایش حقوق هستند این چیزی است که اخیراً سایر کارگران اتحادیه شده بدست آورده اند

با ادامه نبرد تنش‌آمیز کارگری مبتنی بر دستمزد بین دولت فدرال و اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC)، داده‌های فدرال نشان می‌دهد که چه صنایعی در بخش دولتی و خصوصی باعث افزایش دستمزدها می‌شوند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده و منتشر شده توسط Employment and Social Development Canada نشان می‌دهد که کارگران غیر متحد در مدیریت دولتی و تولید اخیراً افزایش دستمزد بیشتری نسبت به سایر صنایع دریافت کرده‌اند.

در سال 2022، کارگران اتحادیه‌های کارگری در مدیریت دولتی به طور متوسط ​​3.8 درصد افزایش دستمزد سالانه را به‌دست آوردند، که بالاترین میزان به‌جز کارگرانی در بخش تولید بود که میانگین افزایش 4.2 درصدی را تجربه کردند.

بسیاری از کارگران PSAC در مذاکرات با دولت فدرال تحت مدیریت دولتی قرار می گیرند، با این حال دیگران طیف وسیعی از صنایع را نمایندگی می کنند.


اما وقتی به این ارقام نگاه می‌کنیم، آدام کینگ، دانشجوی فوق‌دکتری در دانشگاه یورک، هشدار داد که داده‌های سالانه فقط بر اساس تعداد کمی از قراردادها است. در مورد تولید، تنها چهار قرارداد در سال 2022 امضا شد، همه در کبک، جایی که پوشش اتحادیه عموماً بالاتر است. سه قرارداد مدیریت دولتی در سال 2022 در آلبرتا و بریتیش کلمبیا وجود داشت

وی گفت: با گذشت زمان، پوشش اتحادیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این داده‌ها همچنین بر تغییرات دستمزد در میان کارگران اتحادیه‌ای متمرکز است. داده‌های نظرسنجی نیروی کار از آمار کانادا نشان می‌دهد که دستمزد ساعتی کارگران اتحادیه بین سال‌های 2019 تا 2022 9 درصد افزایش یافته است، در حالی که کارگران غیر اتحادیه‌ای شاهد افزایش 14 درصدی بوده‌اند که برای تورم تعدیل نشده است.

جسی هاجر، استادیار دپارتمان اقتصاد و برنامه مطالعات کار دانشگاه مانیتوبا، گفت: «این به این دلیل است که کارگران در قراردادهای خود تعدیل هزینه زندگی ندارند و از تورم بالای غیرمنتظره آسیب می بینند.

تماشا | کارگران فدرال می توانند چهارشنبه اعتصاب کنند:

اتحادیه می گوید که کارمندان دولت فدرال در صورت عدم دستیابی به توافق روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد

دوشنبه، 17 آوریل – رهبری اتحادیه خدمات عمومی کانادا می‌گوید همه کارگرانی که در موقعیت اعتصاب قانونی قرار دارند، اگر تا ساعت 9 شب سه‌شنبه به وقت شرقی به توافق نرسند، چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد. گروه های چانه زنی آن – یکی از حدود 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا و دیگری از حدود 120000 کارمند که در بیش از 20 اداره و آژانس پراکنده شده اند – هر کدام هفته گذشته پس از رای اعتصاب به اعتصابات قانونی نقل مکان کردند. ما با یک کارشناس کار در مورد تأثیر آن صحبت خواهیم کرد.

PSAC روز دوشنبه گفت که بیش از 120000 کارگر آماده اعتصاب از روز چهارشنبه در صورت عدم توافق با دولت هستند.

PSAC خواهان افزایش 4.5 درصدی در طی سه سال برای کارکنان هیئت خزانه داری است. از صبح دوشنبه، دولت به واحد هیئت خزانه داری 1.5 درصد در سال 2021، 4.5 درصد برای سال 2022 و سه درصد برای سال 2023 پیشنهاد داد.