چگونه فوتبال در یک جامعه شمالی منیتوبا زنده می ماند – و رشد می کند

با وجود کمبود منابع یا گزینه‌هایی برای بازی در طول زمستان طولانی منیتوبا، یک عشق قوی و بی‌درد به فوتبال نسل‌ها در اوپاسکویاک ​​کری نیشن باقی مانده است.

اشلی سینگ یانگ، بازیکن فوتبال اوپاسکویاک، 18 ساله، در مصاحبه ای گفت: «ما واقعاً در اینجا کار دیگری نداریم، به جز اینکه فقط بیرون برویم تا در زمین فوتبال بازی کنیم و به توپ ضربه بزنیم.

بنابراین این همان کاری است که اکثر بچه های ما اینجا انجام می دهند.

در Opaskwayak، جامعه‌ای که در آن ورزش انجام می‌شود، حتی زمانی که تجهیزات اولیه در دسترس نیست، میراث فوتبال نیز میراث انعطاف‌پذیری است.

شرایط بازی در Opaskwayak ممکن است تیره و تار باشد. در زمستان جایی برای بازی وجود ندارد و در تابستان مردم اغلب راه حل های جدیدی ابداع می کنند تا حداقل منابع در دسترس خود را جستجو کنند.

سینگ یانگ به یاد می آورد که بازیکنان جام های تیم هورتونز را به محافظ ساق پا تبدیل می کردند تا بتوانند در یک بازی بازی کنند.

در ماه مارس، سینگ یانگ و دیگران از Opaskwayak Cree Nation به نیکی اشتون، عضو پارلمان منیتوبا پیوستند، زیرا او از تأمین بودجه برای فعالیت های تفریحی در شمال دفاع می کرد. سه سال دیگر، کانادا میزبان مشترک جام جهانی مردان فیفا خواهد بود، که به گفته اشتون باید دولت فدرال و فیفا را برای سرمایه گذاری در فوتبال شمال تشویق کند.

سینگ یانگ اولین بار در هشت سالگی توسط مادرش با این ورزش آشنا شد. یک دهه بعد، او همان لباسی را می پوشد که مادرش در دوران دختری می پوشید.

تیم سینگ یانگ، OCN Superstars، در اواخر دهه 1990 ایجاد شد و مادرش در آن تیم اصلی بازی می‌کرد.

مربی فعلی ترزا کنستانت تیم را با دوستانش در نوجوانی تأسیس کرد.

برای کنستانت، عشق او به فوتبال تقریباً اجتناب ناپذیر است.

کنستانت در مصاحبه ای گفت: “این تنها ورزشی بود که می دانستم – که با آن بزرگ شدم.”

دختری با موهای قهوه ای طول شانه، عینک دایره ای شکل و پیراهن کش دار سفید روی یک سکو ایستاده است.  پشت سر او دو مرد و یک زن هستند.  یکی از مردان پیراهنی رنگارنگ با آویزهای رنگارنگ بود و دیگری یک ژاکت بمب افکن سیاه و سفید به تن داشت.  زن عینک و یک کت شلوار سفید دارد.
در اواخر مارس، امی سینگ یانگ و دیگران از Opaskwayak Cree Nation به همراه نیکی اشتون، عضو پارلمان منیتوبا، به اتاوا رفتند تا از بودجه بیشتر برای فعالیت های تفریحی در شمال حمایت کنند. (CBC)

همسر و مربی همکارش دیلون کنستانت خاطره مشابهی از فوتبال در جامعه دارد.

به عنوان یک پسر، او برای تماشای تیم مردان محلی، Big Eddy Warriors، به میدان می رفت.

او گفت، همانطور که آنها را در حال حرکت در زمین چمن تماشا می کرد، رویای روزی را می دید که بتواند بازی کند.

دیلون گفت: “این جام جهانی من بود – این چیزی است که می خواستم انجام دهم.”

“وقتی در آن میدان هستید، ذهن شما آزاد است. مشکلات شما از بین می روند. شگفت انگیز است که یک ورزش چه کاری می تواند با یک ذهن انجام دهد.”

چند سال پیش، بنیان‌گذاران سوپراستارز متوجه شدند که تاریخ با دخترانشان تکرار می‌شود، دخترانی که می‌خواستند در مسابقات روزهای هندی Opaskwayak شرکت کنند.

دخترانی که تی‌شرت‌های زرد روشن، شورت مشکی و جوراب‌های زرد تا بالای زانو پوشیده‌اند، دور از دوربین ایستاده‌اند.  آنها در یک زمین فوتبال سبز هستند و یک توپ فوتبال نارنجی در زمین وجود دارد.
فوتبال از دهه 1960 در Opaskywak Cree Nation محبوب بوده است. OCN Superstars یکی از معدود تیم‌هایی است که دختران نوجوان می‌توانند در آن بازی کنند. آنها قبلا باید در تیم های بزرگسالان بازی می کردند. (ارسال شده توسط امی سینگ یانگ)

سوپراستارها در سال های اخیر تیمی به میدان نرفته بودند و به دلیل سن و سالشان، دختران از لیگ بانوان دور شدند.

دیلون می‌گوید: «بچه‌هایی با وسایل فوتبال در اطراف زمین فوتبال ایستاده بودند و می‌خواستند بازی کنند، و آنها خیلی جوان بودند. این به ما ضربه زد که شروع به تشکیل تیم کنیم.»

در سال 2020، در بحبوحه همه‌گیری، جامعه تیم را دوباره به کار گرفت. آنها خود را Superstars 2.0 می نامند تا به میراث تیم اصلی اشاره کنند.

دیلون گفت، بسیاری از مواردی که باعث محبوبیت این ورزش در جامعه می شود، توانایی برقراری ارتباط بین نسل ها است.

وقتی پا به میدان می گذارد به یادش می افتند که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگش هم در آنجا بازی می کردند.

هم ترزا و هم دیلون فوتبال را نه تنها میراثی می دانند که به طور جمعی به ارث رسیده است، بلکه بازتابی از تمایل جامعه آنها برای موفقیت است.

سال گذشته، سوپراستارز برنده روزهای اوپاسکویاک ​​هند شد، تورنمنتی که همه با تماشای آن بزرگ شدند – یک موفقیت بزرگ برای تیم، و یکی از خاطرات فوتبال مورد علاقه سینگ یانگ.

اما در زمستان، سوپراستارها به دلیل نداشتن امکانات داخلی به خواب زمستانی می روند.

دیلون گفت: “هنوز علاقه زیادی به فوتبال وجود دارد و ما باید آن را کنار بگذاریم زیرا می دانید، ما در کانادا و در شمال منیتوبا هستیم.”

او گفت که زمستان هدر نمی رود – برای تیم های شمالی زمان جمع آوری کمک مالی است.

او امیدوار است در آینده منابع و فرصت های بیشتری وجود داشته باشد.

کنستانت می‌خواهد اطمینان حاصل کند که بازی‌ای که فرزندانش به ارث می‌برند بهتر از بازی‌ای است که به او داده شده است، و آنچه را که قبل از او برای او انجام داده‌اند، پیش ببرد.

او گفت: “این در مورد بچه ها است، درست است؟ این در مورد بیرون بردن آنها است.”

“[Seeing] لبخندی که روی صورتشان می‌گذارند – که از همه چیز مراقبت می‌کند. این به تمام فداکاری های ما رسیدگی می کند.”