چگونه بثورات مسمومیت با متانول در خلیج تندر منجر به فراخوان ملی ضد عفونی کننده دست شد

دکتر روری سیلوربرگ ، متخصص مغز و اعصاب به یاد آورد ، اولین بیمار مبتلا به مسمومیت با متانول حدود ساعت 6:00 بعد از ظهر در 8 اکتبر مراجعه کرد.

با وجود سه سال کار در مرکز علوم بهداشتی منطقه ای تندر بی ، این اولین مورد مسمومیت با متانول بود. اما دکتر سیلوربرگ می دانست چه باید بکند ، بنابراین بیمار را با دیالیز معالجه کرد و شبانه به خانه رفت.

دکتر سیلوربرگ پس از صرف شام و فیلم با دوست دختر خود ، در مورد بیمار دوم با مسمومیت با متانول تماس گرفت ، بنابراین وی برای ارائه درمان به بیمارستان بازگشت.

در آن شب در مجموع چهار مسمومیت با متانول تشخیص داده می شود.

اینجا را کلیک کنید تا همراه باشید زیرا متخصصان بهداشت تندر خلیج مسمومیت با متانول را به یک محصول ردیابی می کنند.

صبح برتر8:39ردیابی ولگردی از مسمومیت با متانول به یک مارک ضد عفونی کننده دست

ممکن است هشدار بهداشت عمومی را در اواسط ماه اکتبر توسط واحد بهداشت منطقه Thunder Bay در مورد ضد عفونی کننده دست آلوده به خاطر بسپارید. این هشدار سلامتی منجر به فراخوانی محصول در سراسر کشور برای اولین بار در این شهر شد. اما این فقط بخشی از داستان است. بقیه موارد اینجاست. 8:39

دکتر زکی احمد ، رئیس ستاد مرکز علوم بهداشتی منطقه ای تندر بی ، گفت که آنها ممکن است هر سال یک یا دو مورد مسمومیت با متانول را در شهر ببینند ، بنابراین چهار مورد در 24 ساعت یک شوک آور بود.

دکتر سیلوربرگ پس از معالجه دو بیمار خود ، با واحد بهداشت منطقه Thunder Bay تماس گرفت تا به آنها در مورد تعداد زیاد موارد هشدار دهد. او سپس شروع به پرسیدن سال کرد.

“بنابراین اولین شخص ؛ او به من گفت ضد عفونی کننده دست ، اما این تنها چیزی بود که می نوشید. و او به من گفت که آن را از یک دولاراما تهیه می کند.

“بیمار دوم ، زمانی که کمی شفاف تر بود ، گفت که او چیزهای مختلفی را می نوشد ، اما یکی از این موارد ضد عفونی کننده دست بود. بنابراین من گفتم ، این از کجا آمده است؟ و همچنین از Dollarama بود ، “دکتر سیلوربرگ گفت.

مقامات بهداشت عمومی تحقیقات خود را آغاز می کنند

در همین حال ، روز بعد ، مقامات بهداشتی در واحد بهداشت منطقه Thunder Bay وارد عمل شدند.

Kandace Belanger مدیر تیم پرستاری خدمات خیابانی است.

وی گفت تیمش ، که شامل پرستاران کاهش آسیب است ، شروع به تماس با پناهگاه ها و سازمان های دیگر در شهر می کنند که با جمعیت آسیب پذیر کار می کنند. آنها همچنین کارتهای هشدار دهنده ساخته و در سطح شهر به راه افتادند تا خبر ضدعفونی کننده دست که احتمالاً آلوده است را منتشر کنند.

“این هشدار بود که ممکن است محصولات ضد عفونی کننده دست آلوده باشد و هیچ محصول ضد عفونی کننده دست مصرف نشود ، و اساساً فقط [people] اطلاعاتی درباره علائم مسمومیت با متانول و آنچه ممکن است اتفاق بیفتد. “

تیم دیگری در واحد بهداشت کار کارآگاهی را آغاز کردند تا بفهمند کدام محصول ضد عفونی کننده دست ممکن است به متانول آلوده باشد.

“آنچه شما باید به یاد داشته باشید این است که در روز جمعه ، 9 اکتبر ، ما واقعاً نمی دانستیم که به دنبال چه مارکی هستیم. تنها چیزی که از نظر سرنخ به ما گفته شد که ضدعفونی کننده دست ممکن است باشد یکی از بیماران گفت که وی فکر کرد ضدعفونی کننده دست ممکن است از دلاراما در مرکز خرید نورتوود باشد. “، لی لی سیسوردا ، مدیر برنامه های محیطی در واحد بهداشت گفت.

جستجو به دو محصول محدود می شود

بنابراین آنها یک بازرس بهداشت عمومی را به بیرون فرستادند و او با دو مارک مختلف بازگشت.

سیسوئردا افزود: “آنها پورل بودند ، كه من مطمئن هستم همه با آنها آشنا هستند و دیلی شیلد ، كه هیچ كدام از ما قبلاً نام آنها را نشنیده بودیم.”

این تیم اینترنت را جستجو کردند و هر پیشنهادی مبنی بر آلوده بودن مارک تجاری یا گزارشات مربوط به محصولات تقلبی را جستجو کردند. آنها برای رسیدگی به اینکه آیا ایده ای دارند ، به بهداشت و سلامت انتاریو کانادا مراجعه کردند.

آنها همچنین یک سوال دیگر داشتند.

لی سیسوئردا ، مدیر بهداشت محیط واحد بهداشت منطقه تندر بی ، گفت بازرسان بهداشتی وی اینترنت را جستجو می کنند و به دنبال اطلاعاتی می گردند که ممکن است به آنها کمک کند منبع مسمومیت با متانول در شهر را تعیین کنند. (واحد بهداشت منطقه تندر بی)

“این محدودیت چیست؟ مانند این که قبلاً هیچ تجربه ای با متانول و ضد عفونی کننده دست نداشتیم ، واقعاً مطمئن نبودیم یا نه ، می دانید ، شاید کمی متانول مشکلی نداشته باشد ، یا اگر باید کاملاً صفر باشد.”

هیچ کس به نظر هیچ جوابی نداد. تنها چیزی که تیم واحد بهداشتی توانست پیدا کند ، محدودیت بالایی موقت تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده با 630 قسمت در میلیون بود.

بنابراین سیسوئردا ترتیب آزمایش نمونه های ضدعفونی کننده دست را به آزمایشگاههای خصوصی بهداشت در غرب کانادا برای آزمایش آنها فرستاد.

همانطور که منتظر نتایج آزمایش بودند ، آنها در 16 اکتبر کشف کلیدی کردند که آنها را مستقیماً به منبع مسمومیت با متانول هدایت می کرد.

مشاوره فراخوان سراسری صادر می شود

پس از شب 8 اکتبر ، سه نفر دیگر با مسمومیت با متانول در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: “یكی از پرستاران یك بطری مصرفی Daily Shield را در كوله پشتی یكی از این بیماران كه به دلیل مسمومیت با متانول بستری شده بود ، پیدا كرد.”

واحد بهداشت وقت تلف نکرد. آنها بازرسان بهداشت را به هر دولاراما و داروخانه در منطقه فرستادند تا محصولات ضد عفونی کننده دست Daily Shield را از قفسه ها بکشند. سیسوئردا همچنین جمعه آن روز با یک محقق بهداشت کانادا صحبت کرد ، که موافقت کرد احتمالاً شواهد کافی برای صدور فراخوان سراسری وجود دارد.

آژانس فدرال در 18 اکتبر مشاوره فراخوان صادر کرد و پس از دریافت نتایج آزمایش ، آنها فراخوان را به تمام فروشگاه هایی که ضد عفونی کننده دست Daily Shield را در 28 اکتبر حمل کردند ، گسترش دادند.

نتایج حاصل از آزمایشگاه خصوصی روز دوشنبه به واحد بهداشتی تندر بی بازگشت.

سیسوئردا گفت: “پورل که ما آزمایش کردیم عالی بود. 70٪ الکل بود ، همانطور که تبلیغ شد ، و هیچ متانولی در آن نبود.”

از طرف دیگر ، دیلی شیلد ، سیسوردا افزود ، “حتی اگر می گوید روی بطری 70 درصد الکل تبلیغ شده است ، در واقع فقط 42 درصد الکل بود. بنابراین حتی یک ضد عفونی کننده مثر نبود. اما مهمتر از آن ، همچنین حاوی حدود 11 درصد متانول بود. “

سیسوئردا گفت که 11 درصد متانول به 11200 قطعه در میلیون می رسد که بسیار بالاتر از حد موقت 630 قطعه در میلیون است.

اثرات متانول مشابه است ، اما کشنده تر از الکل است

دکتر سیلوربرگ گفت: مشکل این است که بدن انسان نمی تواند متانول را به همان روشی که الکل را تجزیه می کند ، تجزیه کند ، اما در صورت نوشیدن متانول ، “شما احساس مستی می کنید ؛ به همان میزان بالا می روید.”

هنگامی که بدن متانول را تجزیه می کند ، محصولات سمی ایجاد می کند که می تواند باعث کوری ، اختلالات حرکتی شود و در صورت مصرف زیاد ، می تواند باعث مرگ شود.

دکتر احمد رئیس ستاد بیمارستان گفت که شیوع مصرف ضد عفونی کننده دست در طی همه گیر شدن بیماری افزایش یافته است.

“تا همین اواخر ، خرید ضد عفونی کننده دست و نوشیدن آن بسیار گران بود. بنابراین آنقدر رایج نبود … اما از آنجا که ما COVID داشته ایم ، ضد عفونی کننده های دست شیوع بیشتری پیدا کرده اند.

دکتر زکی احمد ، رئیس ستاد مرکز علوم بهداشتی منطقه ای تندر بی ، گفت: افزایش در دسترس بودن و کاهش قیمت ضد عفونی کننده دست باعث شده است که مصرف این محصول توسط افراد معتاد به الکل بیشتر شود. (هیلی زیماک / CBC)

دکتر احمد گفت: “اکنون ، اگر وارد هر فروشگاهی شوید ، مواد ضد عفونی کننده دست هم برای فروش و هم برای استفاده در دسترس است … اما این افزایش در دسترس بودن و این واقعیت است که قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش یافته اند که باعث می شود بسیار خوش طعم شود.” .

واحد سلامت Sieswerda افزود که این پرونده می تواند به دلیل استعمال مقررات دقیق درباره محصولات مهم وارد شده به کانادا تبدیل شود – ضد عفونی کننده دست که با مارک Daily Shield فروخته می شود بعدا کشف شد که از مکزیک وارد شده است.

اما وی گفت که مهمترین درس در مورد نیاز به همکاری در بخش بهداشت و نحوه همکاری می تواند جان انسانها را نجات دهد.

“همه واقعاً با هم سخت کار کردند تا به یکدیگر هشدار دهند. و سپس همکاری از نظر همکاری و همکاری همه برای بیرون آوردن محصول از قفسه ، هشدار نسبت به جمعیت آسیب پذیر و پیگیری شرکت مسئول تقریباً بی وقفه بود.”