پیستون، بوش پیستون، رینگ موتور – فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرویی هیدیکا

هنگامیکه که اشکالی در کار موتور پیش می آید به احتمال زیاد ، پیستونها هم از این آسیب وارده در امان نمی مانند و پیستون نیز صدماتی می بیند . گیر کردن تمام عیار پیستون در داخل سیلندر بیشتر به این علت اتفاق می افتد که سرعت انبساط پیستون سریع تر از انبساط سیلندر است و همین امر باعث می شود که لقی بین پیستون و سیلندر کاهش پیدا کند . هنگام کار با رینگ پیستون باید نهایت دقت را به کار برد چرا که چدن در مقابل آسیب بسیار حساس است. در میان سه رینگ پیستون، رینگ روغنی بالاترین فشار داخلی را دارا می­باشند. رینگ های پیستون دیزل ژنراتور محفظه احتراق را عایق بندی کرده، حرارت را به جداره سیلندر منتقل نموده و مصرف روغن را کنترل می­کنند. رینگ پیستون همچنین می­بایست عایق بندی مناسبی نسبت به لبه های شیار رینگ ایجاد کند. یکی از این تجهیزات مهم، پیستون است که میتواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به صورت حرکت چرخشی منتقل میشود. یک نکته دیگر که هنگام طراحی رینگ پیستون در نظر گرفته می­شود فشار تماس با جداره سیلندر است.

وجود یک شکاف در بدنه کمپرسور رینگ باعث می شود تا ما به راحتی بتوانیم آنرا در داخل شیار پیستون نصب و راه اندازی بکنیم و به همین خاطر است که معمولا دو عدد کمپرسور رینگ را در داخل پیستون نصب می کنند تا شکاف ها به صورت متقاطع در جهت خلاف یکدیگر قرار بگیرند و آببندی کامل صورت گردد. رینگ های پیستون دیزل ژنراتور به کار رفته در موتورهای کوچک معمولا شامل رینگ فشاری، رینگ پاک کن (وایپر) و رینگ روغنی می­شوند. پیستون رینگ تفلون و رایدر رینگ های تفلون برای کاربرد های خشک و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ساخته می شوند. با مشتعل شدن سوخت، پیستونها به سمت بیرون حرکت کرده و در نتیجه میللنگها چرخانده میشوند.شرکت Achates چند نسخه دیزلی و بنزینی از پیشرانه پیستون متقابل خود دارد که برای هر چیزی از خودروهای شخصی گرفته تا وسایل نقلیه نظامی طراحی شده است.نسخه بنزینی که هماکنون مراحل آزمایش خود را در وانت فورد F-150 میگذراند، پیشرانه ۲/۷ لیتری سه سیلندر است که ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۶۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در شکل زیر سرسیلندر خودرویی را مشاهده می کنید که در هر سیلندر آن 4 سوپاپ استفاده شده است.

برای درک بهتر مکانیزم عملکرد میل لنگ میتوان آن را به رکابهای دوچرخه تشبیه کرد. پیستون اولین قطعه موتور است که شروع به حرکت میکند و انرژی بوجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل مینماید. فشار داخلی همان نیروی فنریت ذاتی است که رینگ پیستون را مطابق با خصوصیات مصالح و طراحی به کار رفته در ساخت آن منبسط می­سازد. رینگ های روغنی در دو طرف فنر قرار می­گیرند. این قطعه به عنوان جزء متحرک محفظه احتراق باید توانایی تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. با توجه به استرس خمش و خطر شکست در مناطق همپوشانی، پیستون رینگ با اتصالات همپوشانی باید فقط در کمپرسورهایی که دارای فشار حداکثر 15 بار هستند استفاده شود. در این حالت میتوانید از دو عبارت استفاده کنید. دامنه: بخش پایینی پیستون که با سه حالت بدون برش، با برش سطحی و با برش کامل طراحی میشود و با شاتون و میللنگ در ارتباط پیستون زانتیا ۲۰۰۰ پیستون صندلی است. پیستون توسط بدنه در حالت راست قرار میگیرد.

بدین معنی که تکه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند که بصورت پولکهای نازک در آمده اند و اگر این موتور برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد احتمالا لکه های داغ بر آن ایجاد شدن و می تواند باعث سوراخ شدن قسمتی که بطرف خروج دود قرار دارد شود و در نهایت به از کار افتادن موتور منجر شود . اگر صدای غیرعادی از موتور شنیده میشود یکی از دلایل آن میتواند خراب بودن شاتونها باشد. اگر خلاصی پیستون خیلی کم باشد ، در نتیجه اصطکاک زیاد وسایش شدید ، توان موتور کاهش می یابد . این ها بزرگ و سنگین هستند و عموماً در موتورهای دیزلی کاربرد دارند. بیشتر این قطعه ها از آلیاژ قالبی یا گرانشی آلومینیوم ساخته می­شوند. تفلون ایران با به کارگیری طیف وسیعی از پلیمرهای استاندارد و مواد ویژه، و تجربه در زمینه ساخت کمپرسور رینگ ها؛ بهترین آببندی را همراه با سایش کمتر و طول عمر بیشتر به شما ارائه می کند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از پیستون هوندا ۱۲۵ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.