پلیس شبکه جرایم سازمان یافته را از بین می برد ، مواد مخدر و اسلحه به نمایش می گذارد

شبکه جرایم سازمان یافته ای که چندین کیلوگرم کوکائین را از جنوب انتاریو به دست قاچاقچیان سطح بالای مواد مخدر در وینیپگ منتقل می کرد ، توسط پلیس ساقط شده است.

یازده نفر – هفت نفر از وینیپگ و چهار نفر از انتاریو ، در سنین بین 25 تا 40 سال – در مجموع 56 مورد از جرایم مربوط به قانون جنایی در رابطه با توطئه ، قاچاق یک ماده کنترل شده ، عواید جرم و اسلحه گرم متهم شده اند.

پلیس همچنین 300،000 دلار پول نقد کانادایی به همراه موارد زیر را کشف و ضبط کرد:

  • 4 کیلوگرم کوکائین (به ارزش 340،000 دلار).
  • نیم کیلوگرم فنتانیل (به ارزش 60 هزار دلار).
  • 500 گرم پسیلوسیبین یا قارچ جادویی (ارزش 2000 دلار).
  • 10 گرم داروی بیهوشی کتامین (با ارزش 1000 دلار).
  • یک قبضه اسلحه و مهمات کالیبر 45.
  • هفت تیر کالیبر 38.
  • مهمات برای یک قبضه اسلحه 9 میلی متری.
  • زره بدن بالستیک.
  • ترازوی دیجیتال ، شمارنده پول دیجیتال ، مواد بسته بندی دارو ، عوامل برش ، تجهیزات آب بندی خلاuum ، گاوصندوق ، اسناد و مدارک.
  • تعداد زیادی دستگاه ارتباطی سیار.

بازرسی ماکس ودل ، از بخش جرایم سازمان یافته خدمات پلیس وینیپگ ، خاطرنشان کرد که از عوامل برش دهنده برای پاک کردن خلوص تقریباً همه داروهای غیرقانونی استفاده می شود تا آنها بیشتر پیش روند و سود بیشتر را به فروشندگان برسانند.

اما این عوامل ، که می تواند موارد مختلفی از آسپیرین گرفته تا پودر بچه و سایر محصولات مانند بنزوکائین باشد ، که ماده ای در لوسیون ضد آفتاب و پماد های کمک های اولیه است ،

ودلل گفت ، در نتیجه ، این ترکیب اغلب می تواند کشنده باشد.

وی گفت: “نتیجه نهایی از دست دادن یکی از اعضای خانواده ، یک دوست یا کسی است که می شناسید.”

چهار کیلوگرم کوکائین به همراه فنتانیل ، پسیلوسیبین و کتامین مواد مخدر کشف شده توسط پلیس بود. (فروش Lyzaville / CBC)

ودل گفت ، جنایتکاران همچنین در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، که باعث تشدید مرزها و محدودیت سفر شده است ، مبتکرتر شده اند.

“پیک های مواد مخدر به روش های مفصل تری برای حمل و نقل مواد مخدر متوسل شده اند. ما محموله هایی را در نیمه تریلرها ، در محفظه های مخفی مخفی در وسایل نقلیه مسافری مشاهده کرده ایم و اکنون شاهد استفاده از سیستم های پست پیک هستیم.”

تحقیقات در مورد شبکه بین استانی ، تحت عنوان شگفتی های پروژه ، در ژانویه سال 2020 آغاز شد. پلیس سرانجام یافت که مواد مخدر از طریق سرویس های مرسوم تحویل بسته حمل می شود.

ودل ، كه نتوانست شركتهاي پيك را آشكار سازد ، به اين دليل است كه اكنون موضوع در دادگاههاست ، گفت: “اعلاميه امروز بيانگر موارد طولاني است كه افراد براي جلوگيري از تشخيص نيروي انتظامي متعهد خواهند شد.”

“اما من می توانم به شما بگویم که این گروه مختلفی از سیستم های مختلف پیک ایمیل بود که درگیر آن بودند.”

با گسترش دامنه تحقیقات بین استانی ، سرویس پلیس وینیپگ (WPS) از دفتر اجرای جرایم سازمان یافته پلیس استان انتاریو کمک گرفت.

تحقیقات منجر به دستگیری در 21 اکتبر ، با داشتن 9 حکم جستجو – در پنج خانه در وینیپگ و چهار خانه در جنوب انتاریو شد.

بیش از 100 افسر پلیس در دو استان درگیر این جستجوها بودند.

سخنگوی WPS ، کنست ، گفت: “این نتیجه استثنایی توانایی ما را به عنوان مجری قانون و پیگرد قانونی در کار جمعی برای کشف ، ایجاد اختلال و از بین بردن سازمان های جنایی از طریق اجرای هدفمند و پیشگامانه اطلاعاتی نشان می دهد.” راب کارور

“موفقیت در این تحقیقات باید به کسانی که می خواهند در جرایم سازمان یافته شرکت کنند ، یادآوری کننده عدالت است.”

وادلل گفت ، با وجود دستگیری ها ، تحقیقات به پایان نرسیده است.

وی در پاسخ به این سال که آیا ارتباطات بین المللی وجود دارد یا خیر ، گفت: “همه ما می دانیم که کوکائین در کانادا تولید نمی شود و این بخشی از تحقیقات در حال انجام است.”