پلیس دومین دستگیری را در ارتباط با تیراندازی در وستفورت انجام داد

پلیس Thunder Bay نفر دوم را در ارتباط با تیراندازی ظهر این هفته در Westfort دستگیر کرده است.

این حادثه حدود ساعت 12:45 بعد از ظهر سه شنبه رخ داد. پلیس با گزارش هایی مبنی بر تیراندازی به صحنه در خیابان آملیا غربی فراخوانده شد.

ویدئویی که متعاقباً توسط پلیس منتشر شد، گروهی از مردم را نشان می‌دهد که با فردی در یک پارکینگ تیراندازی می‌کنند. هیچ آسیبی گزارش نشده است.

روز جمعه، پلیس گفت که یک زن 36 ساله تاندر بی دستگیر شده و به تلاش برای قتل متهم شده است. او اوایل روز جمعه در دادگاه حاضر شد و به بازداشتگاه بازگردانده شد.

روز چهارشنبه، پلیس اتهامات متعددی از جمله تلاش برای قتل، نگهداری کوکائین به منظور قاچاق، و پرتاب سلاح گرم به شیوه ای بی احتیاطی را علیه یک مرد 20 ساله تورنتو اعلام کرد.

او روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

وستفورت کان. کریستن الیور گفت که از تشدید خشونت گروهی در شهر “ویران” شده است.

الیور گفت: «من برای مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند، ناامید هستم که ظاهراً به طور منظم با حوادث خشونت‌آمیز حاد دست و پنجه نرم می‌کنند. “من عصبانی هستم که به نظر نمی رسد هیچ تمایلی از سوی دیگر دستورات دولت برای کمک به ما وجود داشته باشد.

من برای خانواده هایمان که در تلاش برای ادامه زندگی در این جامعه هستند ناراحت هستم.

الیور خاطرنشان کرد که Thunder Bay تنها شهری نیست که با افزایش خشونت گروه‌ها مواجه است، اما اضافه کرد که این برای ما کاملاً جدید است.

ما هرگز واقعاً چنین رفتارهای بی ثبات و خشونت آمیزی را تجربه نکرده ایم.»

الیور گفت که شورا و شهر «در کاری که می‌توانیم انجام دهیم بسیار محدود هستند»، با توجه به تیراندازی در دادگاه اسپنس، که متعلق به هیئت مدیره خدمات اجتماعی منطقه تاندر بی (TBDSSAB) است و اداره می‌شود.

«سال گذشته طرحی را مطرح کردم که در آن درخواست کردم [TBDSSAB] الیور گفت: “امنیت و اجرای 24 ساعته در آن ساختمان را افزایش دهید.”

به دلیل قوانین حقوق بشر، این طرح شکست خورد.»

ماشین پلیس در خیابان پارک شده است.  جلوی نوار زرد پلیس است.
پلیس Thunder Bay اکنون دو نفر را در ارتباط با تیراندازی که روز سه شنبه در خیابان آملیا غربی رخ داد، متهم کرده است. (الکس براکمن/سی بی سی)

الیور گفت که شورا به موضوع باند و مواد مخدر نگاه می کند و سرمایه گذاری بیشتری برای سلامت روان و درمان اعتیاد در شهر مورد نیاز است.

او گفت: “بدون سرمایه گذاری شدید، ما این مشکل را حل نخواهیم کرد.” من از این که در اینجا هستیم عصبانی هستم.

اولیور گفت: «آمار داستان را نشان می دهد. “ما اپیدمی مرگ و میر بالای مواد افیونی داریم. ما نسبت به هر جامعه دیگری در این استان و در برخی سطوح حتی احتمالاً در این کشور موارد بیشتری از جنایات خشونت آمیز داریم، و با این حال دائما در حال وقوع هستیم. [at] موانعی پشت سر راه، گوش دادن به اینکه چرا نیازهای جوامع دیگر از ما بیشتر است. و من بیش از حد ناامید هستم که این پاسخی است که ما دریافت می کنیم.

این جامعه به شدت به کمک نیاز دارد و ما به منابع و حمایت فوری نیاز داریم.»

در سطح کلان. کاسی اترنی، که اولین دوره خود را در شورا سپری می‌کرد، گفت که این ویدئو برای او “تکان‌دهنده” بود.

اترنی روز جمعه گفت: «اولین چیزی که به آن فکر کردم، مردم منطقه و امنیت برای مردم جامعه ما بود.

“جامعه ما شاهد افزایش خشونت است، اما نه به آن سطح و من واقعا مشتاقانه منتظر حضور رئیس پلیس جدیدمان هستم و ببینیم آیا می‌توانیم راه‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای شروع مهار خشونت خود بررسی کنیم.”

سرویس پلیس Thunder Bay اخیرا دارسی فلوری را به عنوان رئیس جدید خود معرفی کرد.

فلوری در حال حاضر به عنوان رئیس تعیین شده مشغول به کار است و در مراسمی در 15 می رسماً به عنوان رئیس پلیس برگزیده خواهد شد.