پسر وینی پگ زیر 10 سال بر اثر بیماری COVID-19 درگذشت و این نشان دهنده جوانترین مرگ استان در ارتباط با بیماری است

پسر وینی پگ زیر 10 سال در اثر بیماری COVID-19 درگذشت و تبدیل به جوانترین فردی در مانیتوبا شد که به دلیل بیماری جان خود را از دست داد.

این استان در یک خبرنامه اعلام کرد ، تعداد افرادی که در COVID-19 بستری شده اند ، صعود مداوم خود را در روز شنبه ادامه داد و به بالاترین رکورد 327 رسید – از 322 روز جمعه ، این استان اعلام کرد. از این تعداد ، 44 نفر تحت مراقبت های ویژه هستند.

به روزرسانی های ناخوشایند در حالی صورت می گیرد که منیتوبا 487 مورد جدید بیماری را اعلام کرده است ، که سومین افزایش در یک روز گذشته است.

از 9 مرگ دیگر که روز شنبه اعلام شد ، پنج مورد مربوط به شیوع شناخته شده در مانیتوبا است.

آنها شامل مردی در حدود 70 سالگی و زنی در حدود 90 سالگی مرتبط با خانه مراقبت شخصی گیلبرت پلینز ، مردی حدود 80 ساله با خانه Fairview Home در برندون ، زنی حدود 80 ساله و مرتبط با خانه مراقبت طولانی مدت Heritage Lodge در وینیپگ و مردی در سن 90 سالگی با Park Manor Care در وینیپگ در ارتباط است.

در اعلامیه ای که در روز شنبه اعلام شد ، دو زن (در 60 و 80 سالگی) از منطقه بهداشتی وینیپگ ، یک مرد 60 ساله از منطقه بهداشت بین شرق و یک زن 80 ساله از منطقه بهداشت جنوبی ، اعلام شده است.

آخرین مرگ و میر منجر به مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در منیتوبا به 290 نفر است.

این استان شیوع COVID-19 را در واحد GD4 در مرکز علوم بهداشتی در وینیپگ و در مرکز رشد مانیتوبا در Portage la Prairie اعلام کرده است – یک مرکز مراقبت طولانی مدت برای ساکنان دارای معلولیت ذهنی. در این گزارش آمده است که هر دو سایت به سطح قرمز حساس در سیستم واکنش همه گیر استان منتقل شده اند.

در همین حال ، شیوع بیماری هایی که قبلاً در مدرسه Aborgate در La Broquerie و School Reston اعلام شده بود اکنون پایان یافته است.

روز جمعه ، رئیس بهداشت عمومی مانیتوبا بار دیگر هشدار داد که ظرفیت مراقبت های بهداشتی استان تا حد ممکن افزایش یافته است ، بطوریکه تعداد بیماران مبتلا به COVID-19 در بیمارستان و ده ها نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دکتر برنت روسین در یک کنفرانس خبری گفت: “ما نخواهیم توانست ظرفیت کافی برای حفظ این اعداد را برای مدت طولانی تری داشته باشیم.”

میزان مثبت بودن آزمون پنج روزه منیتوبا – میانگین غلظت آزمایش های COVID-19 که مثبت اعلام می شوند – مجدداً اندکی افت کرده و به 14.2 درصد رسیده است. این استان می گوید ، در وینیپگ این نرخ در حال حاضر 13.9 درصد است.

اکنون 16،118 مورد COVID-19 در مانیتوبا شناسایی شده است که 6،804 مورد بهبود یافته محسوب می شود. 9،024 مورد دیگر هنوز فعال در نظر گرفته می شوند ، هرچند روسین قبلاً گفته بود که این تعداد به دلیل تعداد زیادی ورودی اطلاعات ، متورم است.

تقریباً دو سوم موارد جدید اعلام شده در روز شنبه (307) در منطقه بهداشتی وینیپگ است ، در حالی که یک پنجم دیگر (104 مورد) در منطقه بهداشت جنوبی است.

موارد باقیمانده در سراسر منطقه بهداشت شمال (38) ، منطقه بهداشتی اینترلاک-شرقی (23) و منطقه بهداشت کوه پریری (15) پخش شده است.

در روز جمعه ، 2،640 آزمایش COVID-19 دیگر در مانیتوبا انجام شده است ، و در مجموع از اوایل فوریه در استان به 348،768 رسیده است.