پرچم افتخار در نزدیکی مجلس قانونگذاری مانیتوبا برای اولین بار در تاریخ استان برافراشته شد

در اولین تاریخی برای استان، پرچم پراید روز جمعه در نزدیکی مجلس قانونگذاری منیتوبا برافراشته شد.

نخست وزیر هیدر استفانسون و دیگر مقامات دولتی استانی به اعضای پراید وینیپگ پیوستند تا پرچم را در پارک یادبود به اهتزاز درآورند.

رئیس پراید وینیپگ گفت که رویدادهای اخیر، مانند تلاش برای ممنوعیت کتاب‌هایی با مضامین LGBTQ در بخش مدرسه براندون، نشان می‌دهد که چرا پراید هنوز مهم است.

«رویدادهایی مانند اتفاقی که در براندون افتاد، یا رویداد «خواندن توسط کوئینز» که با اعتراض مواجه شد [in] مهرماه سال گذشته، به همین دلیل است که پراید هنوز هم تا به امروز مهم است. فقط یک روز یا یک هفته یا یک ماه نیست. بری کارلنزیگ به سی‌بی‌سی نیوز گفت: این 365 روز در سال است.

او گفت که مراسم برافراشتن پرچم در نزدیکی ساختمان قانونگذاری “یک قدم جلوتر در ترمیم شکستگی سال گذشته بود.”

استفانسون پس از سخنرانی در یک راهپیمایی قبل از رژه پراید سال گذشته وینیپگ، از سخنرانی در رویدادهای پراید منع شد، سپس در آن راه نرفته بود – علیرغم اینکه به سازمان دهندگان گفته بود که این کار را خواهد کرد.

نخست‌وزیر تایید کرد که در رژه امسال پراید وینی‌پگ در یک کنفرانس خبری سه‌شنبه شرکت خواهد کرد، جایی که همچنین اعلام شد که این سازمان به لطف یک برنامه کمک هزینه جدید ایجاد شده توسط استان، ۲۵۰,۰۰۰ دلار برای استخدام کارکنان دائمی دریافت خواهد کرد.

گروهی از مردم در حال تماشای یک رویداد نشان داده می شوند.
کارلنزیگ گفت که شرکت استفانسون در رژه پراید وینیپگ امسال راهی برای او برای «عذرخواهی از جامعه» پس از اینکه در رژه سال گذشته راه نرفت، است. (Prabhjot Lotey/CBC)

کارلنزیگ گفت که دفتر نخست وزیر موضع پراید وینیپگ در ممنوعیت استفانسون از سخنرانی در مراسم امسال آنها را پذیرفته است و شرکت او در رژه امسال “راهی برای عذرخواهی از جامعه است.”

او گفت که مراسم برافراشتن پرچم روز جمعه همچنین گامی در جهت اثبات این بود که مقامات دولتی استانی برای حمایت از جامعه دگرباشان جنسی حضور دارند.

روشل اسکوایرز، دبیرخانه جدید برابری جنسیتی دولت، گفت که از شرکت در این رویداد بسیار هیجان زده است.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «به‌عنوان اولین وزیر مسئول برابری جنسیتی در منیتوبا، حضور در این سمت برای جامعه‌ای که شدیداً نیاز دارد بداند که دولتش پشت سر آنها ایستاده است، برای من بسیار مهم است.

او به حاضران گفت که پراید وینی‌پگ سال‌ها است که درخواست رویدادی مانند برافراشتن پرچم را داشته است.

ما مطمئناً می‌خواهیم همه در منیتوبا بدانند که ما شانه به شانه به‌عنوان یک جامعه – متحد در عشق – ایستاده‌ایم.»

گیل پرودن، رقصنده دو روحی Anishinaabe powwow نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

کیت سینکلر از جمله افرادی بود که در مراسم پارک یادبود شرکت کرد. او گفت که از تماشای این اتفاق خوشحال است و این اتفاق شامل یک فرد دو روح می شود، اما او آرزو می کند که این اتفاق زودتر بیفتد.

سینکلر به سی‌بی‌سی نیوز گفت: “با نگاه به آینده، امیدوارم این اتفاقی باشد که هر سال اتفاق می‌افتد و به عمد اتفاق می‌افتد، و این فقط یک ژست نیست. این همان چیزی است که من به آن امیدوار هستم.”

گروهی از مردم در حال چت در بیرون دیده می شوند.
گیل پرودن، رقصنده دو روحی Anishinaabe powwow نیز در این مراسم سخنرانی کرد. (Prabhjot Lotey/CBC)

او گفت که این رویداد همچنین پیام مهمی را برای مشارکت اعضای جامعه LGBTQ ارسال می کند.

مراسم استانی یکی از بیش از دوازده رویداد پراید در سراسر منیتوبا در روز جمعه بود. مراسم دیگری در تالار شهر وینیپگ برگزار شد.

کارلنزیگ گفت 50 پرچم پراید تا روز دوشنبه در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف وینی‌پگ به اهتزاز در می‌آید که پیامی قوی دارد.

او گفت: «این نشان می دهد که نفرت در اینجا مورد استقبال قرار نمی گیرد.

رویدادهای پراید وینیپگ تا 4 ژوئن ادامه دارد.

پرچم کانادا، پراید و وینیپگ در جلوی تالار شهر وینیپگ در اهتزاز است.
مراسم دیگر برافراشتن پرچم پراید در تالار شهر وینیپگ برگزار شد. (Prabhjot Lotey/CBC)