پروژه خط انتقال Waasigan Hydro One باعث ایجاد تنش در بین صاحبان خانه می شود

همانطور که Hydro One به پیشبرد پروژه خط انتقال Waasigan خود در شمال غربی انتاریو ادامه می دهد، ساکنان منطقه Thunder Bay در حال تجمع برای یک مسیر جایگزین هستند.

این پروژه وعده می دهد که 350 مگاوات برق اضافی را به منطقه بیاورد، که شرکت برق می گوید بیش از دو برابر انرژی مورد نیاز شهر تاندر بی است.

خطوط در صورت تایید در دو فاز ساخته می شود:

  • فاز 1: یک خط انتقال دو مداره جدید 230 کیلوولت بین ایستگاه ترانسفورماتور لیک هد در شونیا و ایستگاه ترانسفورماتور مکنزی در آتیکوکان.
  • فاز 2: خط انتقال 230 کیلوولت تک مدار جدید بین ایستگاه ترانسفورماتور مکنزی و ایستگاه ترانسفورماتور درایدن.

کار مقدماتی روی این پروژه و عقب‌نشینی ساکنانی که تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند، سال‌هاست که انجام می‌شود، اما پس از انتشار پیش‌نویس ارزیابی زیست‌محیطی چهارشنبه گذشته، تنش‌ها به مقطع حساسی رسید.

اعضای مردم – از جمله مشاغل، اولین ملل و ساکنان – تا 7 ژوئیه فرصت دارند تا بازخورد خود را در مورد ارزیابی ارسال کنند، اما ساکنان Kaministiquia، در حدود 30 کیلومتری غرب خلیج تاندر، در تلاشند تا این روند را متوقف کنند.

Neighbours on the Line که دارای یک گروه فیس بوک با بیش از 300 عضو است، روز پنجشنبه در مرکز فرهنگی ایتالیا جلسه ای برگزار کردند تا در مورد آنچه که آنها نقص در پیش نویس ارزیابی زیست محیطی می نامند بحث کنند.

گروه مردمی مسیر جایگزین خود را برای این پروژه طراحی کرده است که رد شد. در حال حاضر، آنها در حال تهیه پیش نویس نامه ای به وزارت محیط زیست، حفاظت و پارک ها برای توقف دوره بررسی عمومی 45 روزه هستند تا زمانی که هیدرو وان به نگرانی های آنها رسیدگی کند.

اما طبق گفته های Hydro One، در واقع دو دوره بازبینی قبل از شکستن بیل ها باقی مانده است.

پس از پایان اولین دوره بررسی در 7 ژوئیه، Hydro One قبل از ارائه گزارش خود به وزارتخانه، تنظیمات پیش نویس را براساس بازخورد جامعه انجام می دهد. سپس، وزارتخانه میزبان جلسات علنی قبل از اتخاذ تصمیم نهایی خواهد بود.

“پیش نویس گزارش با بیش از چهار سال ورودی از جوامع بومی، ساکنان، صاحبان املاک و مشاغل که مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفته اند تهیه شده است. ما همچنان به کار با جامعه و گوش دادن به آنها در حین توسعه پروژه خط انتقال Waasigan و یافتن راه حل هایی برای رسیدگی ادامه خواهیم داد. سانی کاروناکاران، مدیر تحویل پروژه Hydro One، در بیانیه ای ایمیلی به سی بی سی نیوز در روز جمعه گفت.

مسیر جایگزین از سوی ساکنان رد شد

کاروناکاران به سی‌بی‌سی نیوز گفت که خطوط باید چهار حوزه را متعادل کنند: مسائل فنی و هزینه، اجتماعی-اقتصادی، ارزش‌های بومی و احترام به محیط طبیعی.

او گفت که مسیر ترجیحی Hydro One در همه جبهه ها، به جز محیط طبیعی، در مقایسه با مسیر جایگزین پیشنهادی از Neighbors on the Line، امتیاز بالاتری دارد.

نقشه ای از شمال غربی انتاریو، از درایدن تا خلیج تاندر.
یک نقشه مسیر ترجیحی پروژه خط انتقال Waasigan Hydro One را در شمال غربی انتاریو نشان می دهد. (CBC News Graphics)

میشل هامر، که جلسه روز پنجشنبه را برای Neighbors on the Line سازماندهی کرد، گفت که ساکنان می گویند نگرانی اصلی آنها این است که خطوط تا چه حد به خانه هایشان نزدیک می شود، زیرا آنها نگرانند که حایل های طبیعی بین محل سکونت و حوضه آبریز را از بین ببرد.

هامر یک خدمات گیاه‌پزشکی بالینی را در مزرعه صد ساله خانواده‌اش اداره می‌کند و محصولات طبیعی را که از زمین برداشت می‌کند، می‌فروشد. نگرانی او این است که چاه و حوض او که در سه ملک دیگر به مردم و دام ها غذا می دهد، در پیش نویس ارزیابی زیست محیطی گنجانده نشده است. با این حال، سخنگوی Hydro One به CBC News گفت که چاه های خصوصی ثبت شده در املاک آسیب دیده در ارزیابی گنجانده شده اند.

برای استلا هاوارد، این پروژه یک برج آبی را در انتهای مسیر خود قرار می‌دهد و تکه بلوبری او را از بین می‌برد.

در حالی که به ساکنان گفته شده است که Hydro One بدون رضایت همسایه‌ها برای برگ‌زدایی اسپری نمی‌کند، هوارد همچنان نگران است که برگ‌زدایی از سایر دارایی‌ها روی ملک او تأثیر بگذارد. پیش نویس ارزیابی زیست محیطی می گوید که Hydro One به دلیل این نگرانی ها در حال بررسی استفاده از علف کش ها است.

هوارد دوست دارد Hydro One را در مسیر جایگزینی ببیند که همچنان برق را به جایی که لازم است می آورد، اما طرح فعلی را رها می کند.

کاهش نکات منفی

کاروناکاران گفت که پیش نویس ارزیابی زیست محیطی نشان می دهد که این پروژه “در واقع هیچ اثر منفی قابل توجهی بر محیط زیست یا جوامعی که از آن عبور می کند ایجاد نخواهد کرد.”

“با این توانایی که ما باید از اثرات بالقوه واقعی بر مناطقی مانند گیاهان، حیات وحش، آب و جوامع جلوگیری کنیم یا آنها را محدود کنیم، اقدامات کاهشی که قرار است به کار بگیریم، مطمئن می‌شویم که اثرات منفی مرتبط با این موضوع وجود ندارد.” قابل توجه تلقی می شود.»

او گفت که رایزنی با جوامع بومی و متیس که آسیب دیده اند نیز یک اولویت کلیدی بوده است.

علاوه بر این، Hydro One متعهد به یک مدل مشارکت سهام با First Nations در پروژه های خطوط انتقال سرمایه است که بیش از 100 میلیون دلار است و به First Nations 50 درصد سهام می دهد.

پشتیبانی از IESO، دولت استانی

هیدرو وان در پایان ماه آوریل نامه حمایتی از اپراتور مستقل سیستم برق (IESO) – غیر انتفاعی که سیستم برق استان را هماهنگ می کند – دریافت کرد تا در اسرع وقت فاز دو پروژه را به پیش ببرد. فاز یک به طور آزمایشی تا پایان سال 2025 تکمیل می شود.

لزلی گالینگر، رئیس و مدیر عامل اپراتور مستقل سیستم برق، در بیانیه‌ای گفت: «خط انتقال Waasigan زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا جوامع، مشاغل و مردم بومی در شمال غرب منبع برق قابل اعتمادی داشته باشند که از رشد اقتصادی حمایت می‌کند. .

او گفت: “پروژه هایی مانند این کلید انتقال منظم انرژی است که نیازها و اهداف ساکنان آینده، مشاغل و موسسات را در سراسر استان ما برآورده می کند.”

برنامه‌های استان برای صنعت معدن در شمال غربی انتاریو، به‌ویژه در اطراف حلقه پرسود آتش، به این پروژه برای گرفتن چراغ سبز بیشتر دامن زده است.

تاد اسمیت، وزیر انرژی انتاریو در این باره گفت: «با تعیین خط انتقال Waasigan به عنوان یک اولویت، ما رشد اقتصادی و برق رسانی را در شمال با اطمینان از اینکه نیروی مورد نیاز جوامع، مشاغل و مردم بومی شمال غرب برای آنها وجود دارد، امکان پذیر می کنیم. یک انتشار خبری

جامعه ای تقسیم شده

Thunder Bay-Superior North MPP Lise Vaugeois گفت که از این اختلاف ناامید و نگران است.

“وقتی با او صحبت کردم [Hydro One] نمایندگان، به نظر من اینطور به نظر می رسید که واقعاً تعهد واقعی وجود دارد که تلاش کنم و به کسی آسیب نرسانم، به جامعه آسیب نرسانم و راه حل های خوبی بیابم.”

آنچه من امروز شنیده ام این است که این چیزی نیست که اتفاق می افتد، و ارزیابی زیست محیطی هیچ یک از گفتگوهایی که انجام شده را محاسبه نمی کند.

فراتر از نگرانی های مربوط به خطوط، این پروژه همچنین همسایگان را علیه یکدیگر سوق می دهد و قضاوت را در مورد اینکه چه کسی با Hydro One قرارداد امضا می کند و چه کسی نه، تحریک می کند.

“این غم انگیز است زیرا باعث اختلاف گسترده شده است زیرا ما آنجا را می دانیم [are] هامر گفت: “بسیاری از مردم در کشمکش های اقتصادی نیز هستند.”

Hydro One میزبان خانه های باز بیشتری برای شنیدن بازخورد جامعه در مورد پیش نویس ارزیابی زیست محیطی در اواسط ژوئن در Dryden، Atikokan، Kaministiquia و Thunder Bay است.

“ما می دانیم که به قدرت نیاز داریم، اما به هزینه چه کسی؟ چه کسی بهای آن را خواهد پرداخت؟” ووژوا پرسید. انجام آن نباید یک جامعه را متلاشی کند.»