پرونده جبران خسارات ناشی از سیل لاک سول به دادگاه عالی کانادا می رود

اعضای Lac Seul First Nation امروز به دادگاه عالی کانادا می روند تا دادگاه فدرال را در مورد پرونده جبران خسارت ناشی از سیل به چالش بکشند.

در اواخر دهه 1920 ، ساخت سد برق آبی Ear Falls در معاهده شماره 3 تقریباً 20 درصد از زمین های ذخیره شده لاک سول را بدون موافقت ملت اول ، بدون تسلیم یا مصادره زمین و بدون جبران خسارت آب گرفت.

اولین ملت که در حدود 156 کیلومتری کنورا واقع شده است ، درخواست جبران خسارت 30 میلیون دلاری خسارات ناشی از سیل را از دادگاه فدرال ارائه می دهد.

الوار از بین رفت ، قبور مورد هتک حرمت قرار گرفتند ، خانه ها و مزارع ویران شدند و قسمت های ذخیره شده به دلیل طغیان از یکدیگر جدا شد.

این خسارت در سال 2017 اعطا شد که دادگاه فدرال حکم داد که دولت وظایف امانتداری خود را نسبت به جامعه تحت این قانون نقض کرده است قانون هند و پیمان شماره 3.

Lac Seul First Nation درخواست تجدیدنظر کرد و به چالش کشید که دادگاه فدرال در ارزیابی جبران خسارت عادلانه اعطا شده ، یعنی در ارزشی که به سرزمین سیلاب نسبت داد ، اشتباه کرد.

چگونگی رسیدن دادگاه فدرال به آن مقدار خاص خسارت ، همان چیزی است که لاک سول ادامه می دهد و تصمیم دادگاه عالی احتمالاً در نحوه رسیدگی به اشتباهات تاریخی با سایر ملل اول در آینده تأثیر خواهد داشت.

خسارات همچنان ادامه دارد

MPP Sol Mamakwa ، منتقد NDP برای روابط بومی و آشتی ، بیانیه ای در حمایت از رئیس کلیفورد بول و لک سول اول ملت به عنوان پرونده ، که به عنوان پرونده Southwind نامیده می شود ، در دادگاه عالی صادر می شود.

وی گفت که تأثیرات سیل در نسل ها همچنان ادامه دارد ، زیرا شیوه زندگی جامعه ، که شامل شکار ، ماهیگیری و برداشت منوومین (برنج وحشی) است “به طور غیرقابل جابجایی” آشفته شده است.

“سیل که در سال 1929 آغاز شد همچنان به گورهای نیاکان جامعه آسیب می رساند. فرسایش در حال افشای مکان های دفن است و بقایای آن در دریاچه شسته می شود ، یک تجربه آسیب زا برای جامعه. مردم لاک سول اکنون برای اطمینان از این موارد به پشتیبانی نیاز دارند. سایت ها دیگر فرسایش نمی یابند “، در بیانیه کتبی ماماکوا آمده است.

Lac Seul First Nation در ساحل جنوبی لاک سول ، در حدود 290 کیلومتری شمال غربی خلیج تندر واقع شده است. (گوگل)

وی گفت: “مردم بومی و اجداد ما در روند معاهده مقدار زیادی فدا کردند و هنوز هم ما باید از دولت های استانی و فدرال التماس کنیم تا مسئولیت های خود را در معاهده حفظ کنند. مردم لاک سول بیش از 90 سال منتظر حل این قطعنامه بوده اند.” گفت

پیش از جلسه دادرسی که برای ساعت 10:30 صبح روز سه شنبه برگزار شد ، Ogichidaa Francis Kavanaugh و پیمان شماره 3 شورای عالی نیز “حمایت قاطع” خود را از رئیس کلیسای گلف بول و نخست وزیر لک سول و جامعه گسترش دادند.

“نقش معاهدات در مواردی از این قبیل غالباً توسط دادگاهها نادیده گرفته شده و بی عدالتی ای که یک جامعه در معاهده شماره 3 احساس کرده است ، توسط همه ما احساس شده است. من می خواهم که مردم لاک سول بدانند ملت در کنار آنها است ، “گفت كاواناو.

در این مقاله آمده است: “پیمان شماره 3 شورای بزرگ دارای وضعیت مداخله گر در پرونده Southwind است تا نقش معاهدات را در ارزیابی جبران عادلانه و اهمیت اعمال اصول تفسیر شده پیمان هنگام بررسی حقوق و تعهدات در متن روابط تاج و بومی برجسته کند.” آزادی کتبی