وكیل می گوید ، در حالی كه انتاریو پیشنهادهای پوچ برای مشاوره را ارائه می دهد ، دادخواست اولین لایحه 197 ملل پیش می رود

وكیل نمایندگی چندین ملل اول كه به دنبال لغو تغییر در روند ارزیابی محیط زیست استانی هستند ، می گوید این استان پیشنهادهای خالی برای مشورت با جوامع در مورد مقررات جدید زیست محیطی خود را ارائه می دهد.

تغییرات در قانون ارزیابی محیط زیست (EAA) که با تصویب لایحه 197 در ژوئیه ایجاد شد ، نیاز به ارزیابی زیست محیطی برای هر پروژه عمومی را از بین برد ، مگر اینکه به طور خاص توسط مقررات لازم باشد. پیش از این ، EAA ارزیابی زیست محیطی را برای همه پروژه های عمومی اجباری می کرد مگر اینکه به طور خاص توسط مقررات مستثنی باشد.

وزیر محیط زیست ، حفاظت و پارکها با تک تک ملل تماس گرفته اند و به آنها پیشنهاد می دهند تا در مورد ایجاد مقررات جدید با آنها مشورت کنند ، که مشخص می کند کدام پروژه ها برای ارزیابی واجد شرایط هستند ، گفت: کیت کمپتون ، مشاور اصلی در این مورد و شریک زندگی با Olthuis Kleer Townshend LLP. اما ، وی گفت ، این مشاوره ها بودجه ای تأمین نمی كنند و “هیچ جایی برای ارائه تخصص های حقوقی و زیست محیطی” در این روند وجود ندارد.

كامپتون گفت: “بنابراین كاملاً واضح است آنچه آنها قصد دارند انجام دهند این است كه فقط بگویند آنها پیشنهادی برای مشاوره ارائه می دهند كه هیچ محتوای واقعی در این باره ندارد.” “آنها سعی می کنند اولین ملتها را در یک سناریوی لعنتی-اگر-انجام-و-لعنت-اگر-نکنید به دام بیندازند. بنابراین اگر آنها بگویند ،” نه ، من نمی خواهم بر این اساس با شما صحبت کنم ، “دولت های تاج در گذشته برگشته اند و گفته اند ،” اوه ، شما این فرصت را داشتید ، و این فرصت را نیافتید. ” و اگر اولین ملل در آن جاده قدم بگذارند ، آن جاده بن بست است و سپس به آنها گفته می شود ، “خوب ما با شما مشورت کردیم ، و بنابراین جعبه خود را انتخاب کردیم.” و این همان چیزی است که ما شاهد پیشرفت در اینجا هستیم. “

سخنگوی وزارت محیط زیست ، حفاظت و پارکها در بیانیه ای کتبی گفت که دولت وظیفه مشاوره را جدی می گیرد و متعهد است قبل از تصمیم گیری که می تواند بر حقوق بومی ها یا معاهدات تأثیر منفی بگذارد ، با جوامع بومی مشورت کند.

سخنگو نوشت: “این وزارتخانه در مورد بحث در مورد نیازها و حمایت از جوامع بومی ممکن است نیاز باشد تا بتوانند این نقش را به عهده بگیرند.” “این وزارتخانه در قالب پشتیبانی فنی ظرفیت های مختلفی را به جوامع مختلف ارائه كرده و در حال بررسی گزینه هایی برای چگونگی حمایت بیشتر از جوامع بومی با بررسی مقررات پیشنهادی برای اجرای اصلاحات اخیر قانون ارزیابی زیست محیطی است.”

دادخواست پیش می رود

تیم حقوقی کمپتون ، که نماینده 9 طرف است ، از جمله Eagle Lake First Nation در شمال غربی انتاریو ، شواهد خود را در دادگاه در 18 نوامبر ارائه دادند.

طرفین دعوا می گویند این استان با تصویب لایحه 197 در ژوئیه بدون رایزنی عمومی و یا ورود اولین ملل ، منشور حقوق محیط زیست را نقض کرد.

آنها همچنین اصلاحات فوق الذکر در قانون ارزیابی زیست محیطی و تصمیم استان را برای لغو ، از طریق یک آیین نامه و دستورالعمل دستورالعمل ، با دستورالعمل 75 ، به چالش می کشند ، به طور موثر استفاده از ارزیابی های زیست محیطی در بخش جنگلداری را حذف می کند.

کیت کمپتون با Olthuis Kleer Townshend LLP و مشاور اصلی نمایندگی اولین ملل که تغییرات در روند ارزیابی محیط زیست انتاریو را به چالش می کشند ، شریک است. (https://www.oktlaw.com/)

طرفین دعوا در درخواست خود به دادگاه نوشتند: “تاج از طریق این تصمیمات ، مجموعه ای از حمایت ها را برای محیط زیست و همچنین برای اعمال حقوق بومیان و معاهدات در مورد آنها لغو کرده است.”

“این حمایت ها برای پرداختن به اهمیت اصلی محیط زیست برای این حقوق ، كه اولین ملل برای بقای خود اعمال می كنند ، اعمال شده است.”

در این سند آمده است: تغییرات در قانون ارزیابی محیط زیست تا حدی مشکل ساز است زیرا هیچ قانون یا معیاری برای تشریح چگونگی واجد شرایط بودن پروژه ها برای ارزیابی محیط زیست وجود ندارد.

“این یک مسیر غیرقابل پیش بینی بودن ، عدم قطعیت و احتمال بروز اختلافات متعدد را ایجاد می کند ، ملل اول را مجبور به زندگی در لبه صندلی های خود می کند و منابع قبلاً ناکافی آنها را برای تعامل خسته می کند. این مطابق آنچه در بند 35 قانون اساسی لازم است ، قابل احترام و سازش نیست. “

کامپتون گفت ، طرفین دعوا می خواهند دادگاه این تغییرات را خلاف قانون اساسی اعلام کند و به انتاریو و کانادا دستور دهد که در یک فرایند مشارکتی و مشارکتی مشارکت داشته باشند که “رژیم ارزیابی محیط زیست را در مسیر درست و نه در جهت اشتباه به روز کند”.

این استان تا 18 دسامبر مهلت دارد تا به این اقدام پاسخ دهد.