وزیر دادگستری مانیتوبا می گوید اقدامات معترضین استینباخ “کاملاً غیرقابل قبول است”

وزیر دادگستری مانیتوبا اقدامات کسانی را که روز شنبه در راهپیمایی علیه محدودیت های همه گیری برگزار می کنند “فوق العاده تأسف آور ، خطرناک و اشتباه” می خواند.

در یک خبر خبری روز یکشنبه ، کلیف کالن بیش از 100 نفری را که در اعتراض به افزایش محدودیت های COVID-19 در جنوب شرقی مانیتوبا در شهر اشتاین باخ تجمع کردند ، سرزنش کرد.

مسئولان محیط زیست و بهداشت استانها به برخی از افراد شرکت کننده در این راهپیمایی بلیط می دهند ، که این امر دستور بهداشت عمومی را کاهش می دهد و محدودیت تجمع در استان را به 5 نفر محدود می کند.

کالن معترضین را که در حال فریاد زدن به افسران بودند ، محکوم کرد.

وی گفت: “زبان و ویتریولی که پرسنل اجرای ما در رویداد روز گذشته تجربه کرده اند کاملاً غیرقابل قبول است.”

“به منیتوبان هشدار داده شده و اگر تصمیم بگیرند در رویدادهایی شرکت کنند که صریحاً دستورات بهداشت عمومی را نادیده می گیرند ، می توانند انتظار داشته باشند که اقدامات اجرایی انجام شود.”

کالن گفت که پیام این استان و رئیس ارشد بهداشت عمومی دکتر برنت روسین کاملاً واضح است و کسانی که قوانین بهداشت عمومی را به دلیل ادامه موارد COVID-19 ادامه می دهند ، افزایش قابل توجهی در مانیتوبا عواقبی را به دنبال خواهد داشت.

“[W]کالن گفت: “ما به هر منیتوبان نیاز داریم تا از راهنمایی های مقامات بهداشت عمومی پیروی کند تا بتوانیم شماره COVID خود را کنترل کنیم.”

“تمایل برخی برای نادیده گرفتن صریح مسئولان بهداشت عمومی ما قابل قبول نیست. پیام من به این افراد واضح است: اگر قصد دارید محدودیت های COVID را بشکنید ، بلیط می شوید.”

کلیف کالن ، وزیر دادگستری می گوید افرادی که اقدامات واکنش همه گیر استان را شکست دهند ، بلیط خواهند شد. (Austin Grabish / CBC)

هنوز مشخص نیست که در رابطه با اعتراض روز شنبه چند جریمه نقدی صادر شده است. سخنگوی استان به سی بی سی نیوز گفت که دولت اطلاعات بیشتری را در هفته آینده ارائه خواهد داد.

روز یکشنبه ، منیتوبا رکورد 494 مورد جدید COVID-19 را اعلام کرد – یک روز پس از آن که استان با 15 مورد مرگ و میر بیشترین افزایش در یک روز مرگ ناشی از بیماری را گزارش کرد.