وزیر بهداشت مانیتوبا پس از اعزام تیم پاسخ سریع به خانه مراقبت طولانی مدت Maples ، به روز رسانی می کند

وزیر بهداشت مانیتوبا ، كامرون فریسن قرار است صبح روز یكشنبه در مورد خانه مراقبت شخصی در شمال وینیپگ ، جایی كه پس از هشت نفر در 48 ساعت در آنجا جان باختند ، تیم پاسخ سریع فراخوانده شود.

CBC News ساعت 11:30 صبح کنفرانس خبری مربوط به خانه مراقبت طولانی مدت Maples را به صورت مستقیم پخش خواهد کرد

عصر روز جمعه ، خانه مراقبت با خدمه اورژانس تماس گرفت تا 12 ساکن را تحت درمان قرار دهد ، زیرا وضعیت آنها رو به وخامت است ، گفت: جینا ترینیداد ، مدیر عامل مراقبت طولانی مدت سازمان بهداشت منطقه ای وینیپگ ، که در آن زمان و صبح در محل بود.

ترینیداد در یک کنفرانس خبری موقت با یک مقام دیگر از WRHA و یک نماینده از Revera – شرکتی که خانه مراقبت را اداره می کند – عصر روز شنبه گفت که دو نفر از ساکنان مراقبت از پایان زندگی قبل از رسیدن خدمه درگذشتند. Revera گفت ، یکی از این ساکنان COVID-19 داشت در حالی که دیگری این بیماری را نداشت.

ترینیداد گفت ، سه نفر از 10 نفر باقیمانده به بیمارستان منتقل شدند زیرا آنها به مراقبت های پزشکی در سطح بالاتری احتیاج داشتند.

فرینسن گفت که “از این که روز شنبه در خانه مراقبت مطلع شد” بسیار ویران شد.

عصر همان روز ، افسران پلیس وینیپگ در حال ورود به خانه مراقبت از بیماری Maples ، جایی که تاکنون شیوع COVID-19 جان 22 نفر را گرفته است ، دیده شد. حوالی ساعت 8 بعدازظهر ، کامیون واحد شناسایی قانونی در آن سوی خیابان و محل پارک شده بود و مأموران با لباس محافظ در حال خروج از مرکز و بازگشت به داخل آن کامیون دیده شدند.

در کنفرانس خبری 5:30 بعد از ظهر روز شنبه ، ترینیداد گفت که پلیس در ارتباط با پرونده های COVID-19 در خانه مراقبت با WRHA در ارتباط نبوده است.

دفتر وظیفه پلیس وینیپگ گفت که دفتر اطلاعات عمومی خدمات پلیس انتظار می رود اطلاعات بیشتر را روز یکشنبه منتشر کند.

ترینیداد روز شنبه گفت ، تیم پاسخگویی که روز شنبه به خانه مراقبت فراخوانده شد ، توسط امدادگران جامعه تشکیل می شود و می تواند ساکنان را کنترل و ارزیابی کند ، اگرچه او نمی دانست تعداد افراد در این تیم چیست.

در همین حال ، حدود 20 نفر از صلیب سرخ کانادا نیز قرار است از جمعه جمعه در خانه مراقبت پشتیبانی بیشتری کنند ، او گفت.