هیتر استفانسون، نخست‌وزیر مانیتوبا، متعهد به رأی‌گیری در 3 اکتبر است

هدر استفانسون، نخست‌وزیر مانیتوبا، ممکن است به هر گمانه‌زنی درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام پایان دهد.

استفانسون در مصاحبه ای با CBC Manitoba در روز سه شنبه به طور قطع گفت که به تاریخ انتخابات استانی برنامه ریزی شده در 3 اکتبر پایبند است. رادیو اطلاعات میزبان مارسی مارکوسا

استفانسون در پاسخ به این سوال که آیا احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می کند، خندید.

او گفت: «انتخابات در 3 اکتبر برگزار خواهد شد.

مارکوزا پاسخ داد: «به نظر می رسد که شما امروز صبح درخواست انتخابات زودهنگام را رد کرده اید.

استفانسون قبلاً اعلام کرده بود که به سمت تاریخ برنامه ریزی شده انتخابات متمایل شده است، اما در آن قرار نمی گیرد.

گوش کن | مارسی مارکوزا با هدر استفانسون با نخست وزیر مصاحبه می کند رادیو اطلاعات:

رادیو اطلاعات – مگابایت11:22دعواهای MLA توسط The Speaker حل و فصل می شود. نظر نخست وزیر در مورد آراستگی در لج چیست؟ ما از او در طول مصاحبه ماهانه خود خواهیم پرسید

تخت‌های جدید آی‌سی‌یو به بیمارستان گریس می‌آیند و تغییراتی در نحوه نظارت بر مجرمان پرخطر در منیتوبا در حال انجام است. ما از هیدر استفانسون برتر در مورد آن سوال خواهیم کرد.

در مصاحبه ای در ماه مارس، او با بیان اینکه 3 اکتبر تاریخ انتخابات “از الان” است، خود را اعلام کرد.

او با اشاره به احتمال برگزاری انتخابات فدرال در همان دوره زمانی، گفت که ممکن است “مسائل پیچیده متفاوتی وجود داشته باشد”.

او گفت: “منیتوبان ها نمی خواهند همزمان دو انتخابات داشته باشند، یا انتخاباتی با هم تداخل داشته باشند. من فکر می کنم آنها می خواهند که ما در حال انجام کار برای آنها باشیم و ما به این کار ادامه خواهیم داد.” CBC Winnipeg News در ساعت 6 در روز انتشار بودجه

کلوین گورتزن، رهبر محافظه‌کار پیشرو مجلس نمایندگان، گمانه‌زنی‌های انتخاباتی را در نوامبر کاهش داده بود، زمانی که گفت دولت کاملاً قصد دارد انتخابات را در تاریخ تعیین‌شده برگزار کند، اما او نیز پتانسیل شرایط استثنایی را مطرح کرد که باعث شد تا قبل از 3 اکتبر از صندوق‌های رای بازدید شود.

روز سه شنبه، پاسخ استفانسون مختصر و در عین حال قطعی بود.

کمپین انتخاباتی در حال شکل گیری است و یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که برتری افکار عمومی حزب دموکرات دموکرات در مقابل حزب محافظه کار حاکم به شش درصد در ماه مارس کاهش یافته است که از 11 امتیاز در دسامبر گذشته کاهش یافته است.

محافظه کاران مترقی بیش از 1 میلیون دلار برای ارتقای بودجه دولت، 10 دلار در روز مراقبت از کودکان و چک برای کمک به تورم هزینه می کنند، در حالی که دموکرات های جدید روز دوشنبه به قلمرو PC رفتند تا بتوانند مراقبت های بهداشتی را در روستایی منیتوبا اصلاح کنند.