همسایگان مراسم روز یادبود را برای جانباز 99 ساله وینیپگ ترتیب می دهند

گروهی از Winnipeggers روز چهارشنبه گرد هم آمدند تا مراسمی را برای بزرگداشت همسایه – پیشکسوت 99 ساله ای ترتیب دهند که در غیر این صورت امسال به دلیل محدودیت های COVID-19 سرویس روز یادبودی نداشت.

بیل نیل ، که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان اپراتور بی سیم در خارج از کشور خدمت می کرد ، معمولاً در 11 نوامبر در یکی از خدمات مختلف روز یادبود در اطراف شهر شرکت می کند. اما محدودیت های فعلی COVID-19 – که اجتماعات بزرگتر از 5 سال را ممنوع می کند – وی را از حضور در این کشور منع کرد. امسال با این کار

رابرت شولز پدر ، دستیار آموزشی در مدرسه لوکستون که چند در پایین زندگی می کند ، گفت: “من و بچه ها سر میز شام صحبت می کردیم که این اولین روز یادبودی است که بیل برای رفتن به آن خدمتی ندارد.” از نیل در منطقه باغهای Inkster وینیپگ.

“ما می دانستیم که این مسئله برای او مهم است ، بنابراین بچه ها تصمیم گرفتند که ما می خواهیم خدمات را به او ارائه دهیم.”

برای سالها ، شولز و دو فرزندش – شانل 12 ساله و رابرت جونیور 15 ساله نامه هایی را که آنها و دیگر دانشجویان لوکستون برای نیل نوشته بودند تحویل می دهند.

شولز گفت: “او در گذشته ما را به اتاق نشیمن دعوت کرده و به نوعی قلب ما را لمس کرده است.”

رابرت شولز و بچه هایش شانل ، چپ و رابرت جونیور ، راست ، مراسم روز یادبود را برای همسایه خود ترتیب دادند. (Marina von Stackelberg / CBC)

یک بار ، نیل به شولز و فرزندانش گفت که چگونه دست خود را از دست داده است.

وی در طول جنگ جهانی دوم در خارج از کشور به عنوان اپراتور بی سیم با هنگ هشتم شناسایی لشکر 2 پیاده نظام کانادا خدمت کرد.

در آگوست 1944 ، هنگام خدمت در منطقه نرماندی فرانسه ، نیل با یک ماشین زرهی در حال مسافرت بود که مورد اصابت گلوله توپ قرار گرفت. بر اساس بیوگرافی War Amps ، این انفجار منجر به از دست دادن بازوی چپ وی در بالای آرنج شد.

شولتس ، پدر و مادرش که از نسل اول مهاجران جنگ به کانادا بودند ، گفت: “این یک داستان جالب توجه بود و جنگ را برای فرزندان من و من واقعاً واقعی کرد.”

بنابراین روز چهارشنبه ، حوالی ساعت 11 صبح ، شولز و برخی همسایگان نمایشگاهی با مضمون یادبود را در چمن جلوی نیل نصب کردند ، از جمله یک ماشین قدیمی با تابلویی که برای آن کوکنار تنظیم شده بود “Merci”.

شولز همچنین توانست خدمات جوزف اسمیت ، یک سرباز بازنشسته تزئین شده ، که گاو بازی می کند را حفظ کند. اسمیت با رفتن به سمت چمن ، با کاشتن خود جلوی پنجره اتاق نشیمن نیل ، و نواختن موسیقی محلی اسکاتلند ، این مراسم را که از نظر جسمی فاصله داشت شروع کرد. گلهای جنگل.

اسمیت در طی چند سال گذشته خدمات مربوط به روز یادبود را در لژیون شماره 2 Royal Canadian در وستون داشته است. وی گفت ، امسال نیز قرار بود در این مدرسه در مدرسه لوکستون اجرا شود اما این لغو شد.

جوزف اسمیت روز چهارشنبه برای گاو نر بازی کرد. او اینجا نشان داده شده است که در جلب توجه ایستاده است. (Marina von Stackelberg / CBC)

شولتس این سرویس را سازماندهی می کرد و به جای آن به اسمیت رفت و در مورد بازی در نیل به بازی پرداخت.

اسمیت با بیان اینکه این اولین بار است که برای یک نفر بازی می کند ، گفت: “فرصتی مانند آن ، برای خودم ، فقط فرصتی است که نمی توانم آن را رد کنم.” “نود و نه ساله. دامپزشک جنگ جهانی دوم. تعداد زیادی از آنها باقی نمانده است.

“امیدوارم که لذت برده باشد.”

“سپاسگزار که مردم هنوز هم می خواهند او را به یاد بیاورند”

نیل ، به همراه سه نفر از فرزندانش ، برای سخنرانی در برابر دوازده نفر از حاضران که فاصله فیزیکی را حفظ کردند ، بیرون آمد.

فرزندان نیل گفتند که خدمات صبح چهارشنبه “طاقت فرسا” بود و بسیار قدردانی شد. دختر نانسی دیویسر به سی بی سی نیوز گفت که پدرش از زمان بهبودی از دست دادن ، همراه با زخم ترکش در قفسه سینه و آسیب دیدگی در شست راست در مراسم روز یادبود شرکت کرده است.

سوزان گلسکی ، دختر دیگر ، گفت که نیل برای محافظت از فرزندان خود اغلب در مورد تجربه خود در طول جنگ جهانی دوم صحبت نمی کند. اما نیل همیشه اهمیت روز یادبود و احترام به کسانی را که جان خود را سر خط می کشند ، می داد.

نانسی دیویسر ، چپ ، ویلیام نیل جونیور ، مرکز ، و سوزان گلسکی ، سمت راست ، هنگام سخنرانی پدرشان در مراسم چهارشنبه در کنار پدر هستند. (Marina von Stackelberg / CBC)

پسر کوچک وی ، ویلیام نیل جونیور ، امیدوار است که مردم تشخیص دهند که 11 نوامبر فقط یک روز تعطیل نیست ، بلکه روزی برای تفکر و تشکر از کسانی است که برای تأمین زندگی خود در حال حاضر برای زندگی تلاش می کنند.

دیلیسر گفت ، نیل بزرگتر از صبح روز چهارشنبه در بیرون خانه اش از جمعیت “خوشحال و مأیوس شد”.

“[He’s] فقط سپاسگزارم که مردم هنوز هم می خواهند از او به عنوان یک جانباز یاد کنند. “

فرزندان نیل از همسایه هایی که برای پدرشان دور هم جمع شده بودند سپاسگزار بودند.

گلسکی گفت: “این مورد برای او آورده شد. او مجبور نبود بیرون برود و در یک مراسم شرکت کند.” وی افزود که حتی بدون COVID-19 ، او برای شرکت در مراسمی از نظر جسمی مشکل داشت.

“این [Remembrance Day] خاص ترین بود ، “گفت Devisser.