مکان‌های باستان‌شناسی در پردیس Thunder Bay در لیک‌هد فراوان است. در اینجا چیزی است که دانش آموزان پیدا می کنند

با قدم زدن در امتداد رودخانه مک اینتایر در پردیس Thunder Bay دانشگاه لیک هد، به راحتی می توان هزاران سال تاریخ زیر پای خود را از دست داد.

دانش‌آموزان سال‌هاست که پردیس Thunder Bay, Ont., را برای گنج پیدا می‌کنند، جایی که بیش از دوازده مکان باستان‌شناسی در قلمرو سنتی Fort William First Nation وجود دارد.

هزاران اثر باستانی استخراج شده است که شواهدی از استخراج و استفاده از سنگ های محلی به نام تاکونیت برای ساخت ابزار نشان می دهد.

متیو بوید، رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه لیک هد، در بیانیه ای خبری گفت: «ابزارهای سنگی برای بقا مهم بودند زیرا تجهیزاتی برای شکار، تهیه لباس و سرپناه و سایر ملزومات برای مردم فراهم می کردند.

و باستان شناسان جوان برای یافتن آنها مجبور به حفاری خیلی عمیق نبوده اند.

کلارنس سورت، تکنسین زیست باستان شناسی در بخش مردم شناسی لیک هد، به سی بی سی نیوز گفت: «همه چیز در جنگل شمالی، در بیشتر قسمت ها، در 30 سانتی متر اول قرار دارد. “شما 10000 سال تاریخ در 30 سانتی متر دارید.”

نمای نزدیک از دو اثر باستانی در دست یک شخص.
نمونه هایی از دو نقطه نیزه مسی که در یک سایت باستان شناسی در دانشگاه لیکهد در خلیج تاندر، اونت یافت شده است. یکی سالم است در حالی که دیگری در اثر اکسیداسیون سبز شده است. (سارا قانون/سی بی سی)

در حالی که تاریخ دقیق مکان‌ها در حال حاضر ناشناخته است، قدمت آن‌ها بین 4000 تا 7000 سال تخمین زده شده است، در زمانی که تصور می‌شد ساحل دریاچه سوپریور بسیار بالاتر از امروز است و بیشتر شهر را پوشش می‌دهد.

اولین مدرسه صحرایی بعد از 8 سال

بهار امسال اولین مدرسه صحرایی دپارتمان مردم شناسی از سال 2015 بود که به دانشجویان این فرصت را داد تا در یکی از مکان های باستان شناسی پردیس از دوره میانی کاوش کنند تا آثار باستانی بیشتری را کشف کنند.

سورت گفت: آنها قبل از انجام حفاری‌های بلوک متری، با مربع‌های آزمایشی 50 در 50 سانتی‌متری شروع می‌کنند، که “تصویر کوچکی از تصویر زندگی چگونه بوده است.”

مدرسه میدانی توسط:

  • گروه مردم شناسی دانشگاه لیک هد.
  • برنامه مربیگری بومی Niijii.
  • میراث جنگلی شمال غربی.
  • انجمن باستان شناسی انتاریو
  • پارک های کانادا

جیل تیلور هولینگز، همکار تحقیقاتی لیک هد، رئیس انجمن باستان شناسی انتاریو، گفت که این مکان ها فعالیت های متعددی را در امتداد دو طرف رودخانه نشان می دهند، جایی که مردم ابزار سنگی می ساختند، اردو می زدند، شکار می کردند و استخوان های حیوانات را می شکستند.

تیلور هولینگز گفت: «این یک تجربه یادگیری برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که می‌توانند در آینده خود استفاده کنند و آنها را قادر می‌سازد تا به عنوان تکنسین باستان‌شناسی در شرکت‌هایی در سراسر انتاریو استخدام شوند و همچنین تجربه خود را برای تحصیلات تکمیلی بیشتر کنند.»

سه نفر با هم در جنگل ایستاده اند و لبخند می زنند.
اعضای بخش مردم شناسی دانشگاه لیک هد، مکان های باستان شناسی در خلیج تاندر، اونت را کاوش می کنند. محوطه دانشگاه. از سمت چپ: دانشجوی فارغ التحصیل استف اسکلتون، تکنسین باستان شناسی زیستی کلارنس سورت، و همکار پژوهشی جیل تیلور-هولینگز. (سارا قانون/سی بی سی)

Surette افزود: از نوک نیزه‌های مسی گرفته تا سنگ‌های چکش، دیدن دانش‌آموزان که تکه‌هایی از تاریخ را در دست دارند، همیشه یک احساس هیجان‌انگیز است.

“آنها اولین کسی هستند که واقعاً شیئی را می بینند و لمس می کنند که سال ها پیش کسی می توانست آن را لمس کرده باشد، و من فکر می کنم که برای بسیاری از مردم، به نوعی به آنها ارتباط کمی با آن دوره زمانی و آن دوره می دهد. افرادی که قبلاً اینجا بودند.”

برای دانشجوی فارغ التحصیل استف اسکلتون، که در مدرسه صحرایی امسال کمک کرد، یافت مورد علاقه آنها از این سایت هلی کوپتر بود.

آنها توضیح دادند: “مردم تکه هایی از آن را پوسته پوسته می کردند و سپس از آن برای ورود به مغز استخوان استفاده می کردند.” “این یک ابزار بسیار ظریف است، ساخت آن آسان است … و واقعاً کار خوبی انجام می دهد.”

برنامه آموزش بومی جدید

امسال همچنین شاهد یک برنامه آموزشی جدید برای تکنسین های باستان شناسی بومی بودیم که از 15 تا 19 مه اجرا شد. این برنامه توسط Woodland Heritage Northwest و انجمن باستان شناسی انتاریو برای پروژه خط انتقال Waasigan توسعه داده شد.

پروژه Hydro One یک خط انتقال دو مداره جدید بین ایستگاه ترانسفورماتور لیک هد در شونیا و ایستگاه ترانسفورماتور مکنزی در آتیکوکان و یک خط انتقال تک مدار جدید بین ایستگاه ترانسفورماتور مکنزی و ایستگاه ترانسفورماتور درایدن را پیشنهاد می‌کند.

بخشی از این پیشنهاد تعامل با جوامع بومی و متیس است که تحت تأثیر خطوط قرار خواهند گرفت.

مردم بومی به نمایندگی از هشت جامعه در حفاری باستان شناسی یک هفته ای در لیک هد شرکت کردند. تیلور هولینگز گفت: برخی از اصول اولیه، مانند نقشه برداری، نقشه برداری و حفاری مکان، و شناسایی فرهنگ مادی به آنها آموزش داده شد “تا بتوانند وضعیت جوامع خود و آنچه در پروژه های باستان شناسی در جوامعشان اتفاق می افتد نظارت کنند.”

او گفت: “آنها می توانند بگویند خوب، این باستان شناسی در سرزمین ما است، این بسیار مهم است. ما باید آن را حفظ کنیم، مطمئن شویم که برای نسل های آینده مورد توجه قرار می گیرد.”

باستان شناسی بخش مهمی از ارزیابی های زیست محیطی برای تحولات است. تیلور هولینگز گفت که حفاظت از زمین و مدیریت منابع فرهنگی در قلب این فرآیند قرار دارد، به همین دلیل است که سایت ها به ندرت به طور کامل حفاری می شوند.

اما در سایت های لیک هد، هدف از کاوش ها تحقیق و آموزش است، و با نگاه به آینده، برای باستان شناسان امروزی مهم است که جایی را برای زمانی که متخصصان فردا تکنیک های پیشرفته تری دارند، باقی بگذارند.

اسکلتون گفت: “کاری که امسال انجام دادیم به نوعی باعث کار آینده و فرصت های آینده می شود و این واقعا هیجان انگیز است.”