ملیت اول مانیتوبا بازیکن شهر NHL را تشویق می کند که در پلی آف با جت ها بازی کند

در حالی که اکثر منیتوبان ها امیدوارند که وینیپگ جتس در دور اول پیروزی مقابل شوالیه های طلایی وگاس را به ارمغان بیاورد، حداقل یک جامعه در حال حاضر تجهیزات سفید خود را کنار گذاشته و تیم دیگر را تشویق می کند.

زک وایتکلود، مدافع شوالیه طلایی وگاس، در براندون، منچستر به دنیا آمد، اما سیوکس ولی داکوتا نیشن خانه اوست.

پدرش، تیم وایت کلود، یکی از اعضای شورای گروه در اولین ملت است و گفت که تمام جامعه پشت سر او جمع می‌شوند.

تیم گفت: «او طرفداران زیادی دارد. من می دانم که حتی طرفداران وینیپگ جتس از او حمایت می کنند، نه لزوما وگاس، بلکه از او و تلاشش برای جام استنلی حمایت می کنند.”

Sioux Valley یک جامعه کوچک با حدود 2400 نفر است که تقریباً در 50 کیلومتری غرب براندون واقع شده است.

برگشت به حیاط خلوتش

تیم در راه رسیدن به پروازی به لاس وگاس از داکوتای شمالی در بعدازظهر دوشنبه با CBC News صحبت کرد.

او گفت: “من واقعاً پیش بینی مسابقه با جت ها را در اینجا داشتم، و دوباره، درست در حیاط خلوت ما است.” ما در منیتوبا بزرگ شدیم و او در برخی از تورنمنت‌ها در وینی‌پگ شرکت کرد و چند نفر دیگر از تیم‌شان از [here] بنابراین فکر می کنم واقعاً هیجان انگیز است.”

دو نفر با پیراهن در یک بازی هاکی ایستاده اند.
تیم وایت کلود، سمت چپ، و پسرش زک وایتکلود از شوالیه‌های طلایی وگاس، لحظه‌ای قبل از بازی در مینه‌سوتا با هم صحبت می‌کنند. (ارسال شده توسط تیم Whitecloud)

چهار مانیتوبان در فهرست شوالیه‌های طلایی وجود دارد، از جمله کاپیتان و وینی‌پگر مارک استون، که اولین بازی خود را سه‌شنبه بعد از سه ماه پس از دومین عمل جراحی پشت خود انجام خواهد داد.

زک اولین بازیکن NHL است که از سیوکس ولی داکوتا می‌آید و پدرش گفت که جامعه مشتاق تماشای این سریال است. او گفت که آنها تا پایان تلخ بیدار خواهند ماند بدون توجه به اینکه بازی ها چقدر دیر طول بکشد.

او گفت: “من بسیاری از افراد مسن خود را از خانه می شناسم، برخی از آنها می گویند که تا زمانی که زک به NHL نرسیده بود هرگز هاکی تماشا نمی کردند.”

“آنها به بیدار ماندن از ساعت نه تا نیمه شب و تماشای بازی وفادار هستند. آنها می گویند که ممکن است لازم باشد بعد از شام کمی چرت بزنند، اما همه آنها بسیار افتخار می کنند.”

تیم گفت که گروهی در تلاش هستند تا یک مهمانی تماشایی در سالن اجتماعات محلی برگزار کنند تا همه این فرصت را داشته باشند که در بازی شرکت کنند.

جنیفر بون، رئیس کشور داکوتا دره سیوکس، گفت که همه در جامعه هیجان زده هستند، به ویژه بسیاری از کودکان.

بازیکنی برای جک شیرجه می زند.
زک وایت کلود، مدافع شوالیه‌های طلایی، در اولین دوره بازی NHL تیم مقابل تیم مهمان کارولینا هاریکنز در 1 مارس، دست به دام می‌شود. (لوکاس پلتیر/آسوشیتدپرس)

او گفت: «بسیاری از جوانان به او نگاه می کنند. “جامعه ما به او افتخار می کند، می دانید، یکی از اعضای جامعه که در آن سطح ما را نمایندگی می کند.”

Bone گفت که Zach اغلب در فصل خارج از فصل به جامعه بازمی گردد و برای صحبت در رویدادها و شرکت در مراسم سالانه powwow وقت می گذارد.

“این همیشه یک فرصت عالی برای بچه های ما است… آنها همیشه مضطرب هستند، واقعا هیجان زده هستند و می خواهند با او ملاقات کنند، می خواهند عکس و امضا بگیرند.”

پسری در حال لبخند زدن در یک عکس قدیمی.
زک وایتکلود از سنین بسیار پایین شروع به بازی هاکی کرد. (ارسال شده توسط تیم Whitecloud)

Sioux Valley Dakota Nation به حمایت از زک به عنوان یک بازیکن هاکی در دوران رشد کمک کرد. شورا و رئیس در آن زمان بودجه ای را برای کمک به والدینش برای تامین هزینه های هاکی جوانان و هزینه های سفر به عنوان بخشی از برنامه ای که در دسترس همه خانواده های جامعه است، فراهم کردند.

“مهم است که ما جوانان خود را در آن فعالیت ها مشارکت دهیم زیرا به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را ایجاد کنند، دوست پیدا کنند. جوانان باید بتوانند در ورزش شرکت کنند. ما با جوانان خود حامی بزرگی از آن هستیم. جامعه.”

اکنون Bone و جامعه همچنان از زک حمایت می کنند، زیرا او رویای کودکی خود را انجام می دهد.

او گفت: “غرور جامعه چیزی است که به آن می انجامد.”

زک بعدازظهر یکشنبه بعد از تمرین در لاس وگاس با خبرنگاران صحبت می‌کرد و گفت که مشتاقانه منتظر این سری است، به‌ویژه پس از اینکه تیم سال گذشته موفق به صعود به پلی آف نشد.

او گفت: «فقط مضطرب و هیجان زده می شوم. “اکنون که فصل عادی به پایان رسیده است، می دانید، کمی بیشتر به این موضوع رسیدگی می کنیم… ما فوراً به آن می پردازیم. بنابراین همه هیجان زده هستند، همه آماده هستند تا شروع کنند.”

زک گفت وقتی مشخص شد که جت ها را بازی خواهند کرد، تلفنش با پیام های دوستانی که در خانه بودند روشن شد.

او گفت: «همه آن‌ها کاملاً متحرک بودند. می‌دانید که چه در محوطه‌ی بیرون از خانه باشند یا در ساختمان، می‌دانید، اینجا جایی است که من با بازی هاکی بزرگ شدم، بنابراین خیلی خوب است که بتوانم به آنجا برگردم.»

زک در سال 2018 قراردادی سه ساله با وگاس امضا کرد. او در سال 2021 یک تمدید شش ساله با شوالیه طلایی امضا کرد.

او در این فصل در 59 بازی 5 گل و 12 امتیاز به دست آورد و 41 دقیقه پنالتی نیز به ثبت رساند.