مطالعه جدید نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در برچسب های مواد غذایی ممکن است در غذاها نفوذ کنند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید، ممکن است بخواهید نگاهی به نحوه بسته بندی مواد غذایی تازه بیندازید.

بر اساس تحقیقات جدید، مواد شیمیایی سمی مشابه بیسفنول A (BPA) از برچسب‌های خاصی از طریق بسته‌بندی و به گوشت، غذاهای دریایی، محصولات و سایر غذاهای خریداری شده در برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی کانادا و ایالات متحده نفوذ می‌کنند.

«ما تشخیص دادیم که برچسب‌های حرارتی منبع هستند [of BPA-like compounds] استفان باین، استاد دانشگاه مک گیل در مونترال و نویسنده ارشد این مقاله که به تازگی منتشر شده است، گفت: در رژیم غذایی ما به طور مستقیم… تا کنون در جهان، هیچ کس تشخیص نداده بود که بسته بندی می تواند منبع بیسفنول S در رژیم غذایی باشد. مطالعه.

بیسفنول S (BPS) و BPA برای اثرات احتمالی آنها بر سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات توانایی آنها را در اختلال در هورمون ها و اثرات منفی بر رشد، عملکرد مغز، سیستم تولید مثل و سیستم ایمنی نشان داده است. بیسفنول ها کاربردهای زیادی دارند و اغلب در ساخت پلاستیک های مختلف و کاغذ حرارتی استفاده می شوند.

پروژه تغییر آب و هوا دریاچه های بزرگ یک ابتکار مشترک بین ایستگاه های انتاریو CBC برای بررسی تغییرات آب و هوا از یک لنز استانی است. می توانید برخی از داستان های اخیر پروژه را در اینجا بخوانید:

در طول دهه گذشته، کانادا مقررات BPA خود را در تلاش برای حذف تدریجی استفاده از آن، از جمله غیرقانونی ساختن، واردات، تبلیغ یا فروش شیشه شیرهای بچه حاوی BPA را تشدید کرده است.

  • سوال یا چیزی برای گفتن دارید؟ ایمیل: [email protected] یا اکنون در نظرات به ما بپیوندید.

در همین حال، BPS و سایر ترکیبات بسیار مشابه BPA تنظیم نشده باقی می مانند و به عنوان جایگزینی توسط صنعت برای محصولات مختلف، از جمله برچسب های مواد غذایی حرارتی – که در آن می توانید قیمت، بهترین داده ها، مواد تشکیل دهنده و سایر اطلاعات را در مورد غذاهای بسته بندی شده در آن بیابید، استفاده شده است. فروشگاه.

همانطور که ما تحقیقات بیشتری در مورد بیسفنول ها انجام داده ایم … سطوح ایمنی به طور مداوم کاهش یافته است زیرا ما بیشتر و بیشتر در مورد نحوه عملکرد این ترکیبات کشف می کنیم.– گلن پیل، متخصص قلب مولکولی در دانشگاه گوئلف

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تنظیم BPA به تنهایی ممکن است محصولات را ایمن‌تر نکند. تحقیقات در دانشگاه گوئلف در انتاریو نشان می‌دهد که BPS اثرات مشابه BPA بر قلب دارد و بررسی‌های متون که تحقیقات موجود را ترکیب می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که BPS به همان اندازه یا “سمی‌تر” است.

اگرچه فاقد BPA بود، برچسب‌های حرارتی که در مطالعه باین و همکارانش مورد بررسی قرار گرفتند، دریافتند که حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات مرتبط – از جمله بیسفنول S (BPS) – هستند که اثرات مشابه BPA روی انسان‌ها دارند.

“فقط تعداد اندکی [researchers] قبل از این، بیسفنول S را در غذا شناسایی کرده بود [but] باین گفت: منبع کاملاً ناشناخته بود.

سطح BPS بیش از 22 برابر بیشتر از حد مجاز اتحادیه اروپا است

مطالعه مک گیل غلظت BPS و سایر جایگزین های BPA را در برچسب ها، بسته بندی ها و محصولات خریداری شده در فروشگاه ها اندازه گیری کرد. این تحقیق در ماه مارس در مجله Environmental Science & Technology با بودجه انستیتوی تحقیقات بهداشت کانادا و بنیاد نوآوری کانادا منتشر شد.

نمودار نشان می دهد که ترکیبات مضر مانند BPS از طریق بسته بندی به مواد غذایی مانند ماهی قزل آلا منتقل می شود.
بر اساس مطالعه جدیدی که توسط یک محقق دانشگاه مک گیل انجام شد، BPS و سایر ترکیبات مضر می توانند از برچسب های حرارتی از طریق فیلم بسته بندی و به مواد غذایی که کانادایی ها در فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنند، مهاجرت کنند. (CBC)

فروشگاه‌های مواد غذایی اغلب از برچسب‌های مواد غذایی حرارتی استفاده می‌کنند که حاوی BPS هستند تا اجازه دهند کاغذ در معرض گرما تغییر رنگ دهد.

محققان مک گیل در مجموع 140 نمونه از مواد بسته بندی مواد غذایی را از فروشگاه های مواد غذایی در کانادا (مونترال و ویکتوریا) و ایالات متحده جمع آوری کردند.

آنها مواد و مواد غذایی داخل آن را برای چندین ترکیب شبیه BPA آزمایش کردند، سپس مهاجرت آنها را از برچسب ها به ماهی های هر فروشگاه به طور تجربی اندازه گرفتند.

نتایج به وضوح نشان داد که BPS و سایر ترکیبات شبه BPA از برچسب های حرارتی وارد غذا می شوند، در حالی که به نظر نمی رسد سایر بسته بندی ها منبع مهمی باشند.

گلن پیل، متخصص قلب مولکولی در دانشگاه گوئلف که با این مطالعه ارتباطی نداشت، می‌گوید: «میزانی که آن‌ها آن را پیدا کردند… از سطوح توصیه شده توسط اتحادیه اروپا فراتر رفت. Pyle بخشی از تیمی بود که در مورد اثرات BPS بر قلب تحقیق کرد.

راهروی گوشت در یک فروشگاه مواد غذایی که همه محصولات بسته بندی شده با بسته بندی پلاستیکی و برچسب های حرارتی را نشان می دهد.
اکثر محصولات گوشتی در فروشگاه ها با استفاده از بسته بندی پلاستیکی و برچسب های حرارتی بسته بندی می شوند. (داریوش مهدوی/سی بی سی)

CBC برای اظهار نظر در مورد آخرین تحقیقات با Health Canada تماس گرفت. در بیانیه ای، دپارتمان فدرال گفت که مقادیر BPS در غذا “در حال حاضر نظارت می شود” و “بر اساس تخمین های قرار گرفتن در معرض رژیم غذایی به عنوان یک نگرانی برای سلامتی در نظر گرفته نمی شود.”

با این حال، به نظر نمی رسد داده های مورد استفاده برای رسیدن به این نتیجه شامل مواد غذایی تازه باشد. این بیانیه به مجموعه‌ای از گزارش‌های آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) مربوط می‌شود، که مواد غذایی کنسرو شده را برای بیسفنول‌های مختلف از جمله BPS آزمایش کرد و به طور کلی یافت نشد – هیچ‌چیز مانند سطوح شناسایی شده توسط Bayen و همکارانش.

بهداشت کانادا در مورد سطوح BPS اندازه گیری شده در این مطالعه اظهار نظری نکرد.

برخلاف کانادا، اتحادیه اروپا به طور خاص میزان BPS را که می تواند از بسته بندی به مواد غذایی منتقل شود، تنظیم می کند. نمونه‌های جمع‌آوری‌شده برای مطالعه مک گیل بسیار فراتر از این محدودیت‌ها بودند، با انتقال BPS تا 23 برابر بیشتر از حد مجاز 50 نانوگرم بر گرم وزن مرطوب اندازه‌گیری شد.

کانادا فروش مواد غذایی را در بسته بندی که ممکن است ترکیبات مضر را به محتویات آن منتقل کند، ممنوع می کند. مشخص نیست چه سطوحی از انتقال BPS می تواند این مقررات را نقض کند.

پایل گفت این محدودیت های اتحادیه اروپا مبتنی بر شواهد هستند و با ظهور تحقیقات جدید تنظیم می شوند.

یکی از چیزهای جالبی که در حین انجام تحقیقات بیشتر در مورد بیسفنول ها رخ داده است، این است که سطوح ایمنی به طور مداوم کاهش یافته است زیرا ما بیشتر و بیشتر در مورد نحوه عملکرد این ترکیبات و خطرات سلامتی آنها برای انسان کشف می کنیم.

نحوه به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض BPS

کارشناسانی که با آنها مصاحبه شدند گفتند راه هایی برای کاهش قرار گرفتن در معرض BPS وجود دارد. اما آنها خاطرنشان کردند که برچسب های حرارتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و فقدان مقررات در کانادا، شناخت مواد حاوی این ترکیب را دشوار می کند.

توصیه های آنها عبارتند از:

  • به جای خرید محصولات از پیش بسته بندی شده با برچسب حرارتی، خود کیسه کشی تولید کنید.
  • از پیشخوان قصابی گوشتتان را بردارید.
  • ظرف یا فویل آلومینیومی خود را به همراه داشته باشید و بخواهید از آن برای بسته بندی گوشت یا ماهی تازه استفاده شود.
  • درخواست برای قرار دادن برچسب در زیر سینی استایروفوم به جای بالای آن (چون محققان دریافتند که قسمت‌هایی از ماهی که مستقیماً زیر برچسب قرار دارند دارای غلظت‌های بالاتری از BPS و سایر مواد شیمیایی هستند).

متأسفانه، از زمان همه‌گیری همه‌گیری، همه مواد غذایی تازه را در حال حاضر می‌یابیم [packaged] در این سینی ها با لایه نازک بالای آن – گوشت، ماهی، محصولات دریایی – اما اکنون می توانید این را برای محصولات لبنی، برای نان، گاهی اوقات برای سبزیجات نیز پیدا کنید.

به گفته باین، این تغییر یک مشکل است، زیرا به نظر می رسد ترکیباتی مانند BPS می توانند از برچسب های حرارتی به همه این محصولات مهاجرت کنند.

فروشگاه مواد غذایی راهرویی تولید می کند که در آن همه محصولات با برچسب های پلاستیکی و حرارتی بسته بندی می شوند.
برخی از فروشگاه ها اکثر محصولات خود را به صورت بسته بندی شده با استفاده از سینی های استایروفوم، بسته بندی پلاستیکی و برچسب های حرارتی به فروش می رسانند. (داریوش مهدوی/سی بی سی)

فروشگاه های مختلف در سطوح BPS و ترکیبات مشابه در برچسب هایشان متفاوت بودند. این ترکیبات دیگر که محققان شناسایی کردند شامل چندین عضو از خانواده بیسفنول بود که به خوبی شناخته شده نیستند.

باین گفت: “ما باید به این مواد شیمیایی نیز نگاهی بیندازیم، اما هیچ اطلاعاتی در مورد سطح ایمن وجود ندارد… بنابراین باید کارهای بیشتری انجام شود.”

او احساس می کند که این مطالعه برخی از کمبودهای سیستم های نظارت بر ایمنی فعلی ما را نیز برجسته می کند.

“روش کار نظارت این است که ما همیشه نگاه می کنیم [for] آنچه ما می دانیم… نیاز است که همه چیز را تحت نظر داشته باشیم، ابزارهایی داشته باشیم که به دنبال چیزهایی باشند که انتظارش را نداشتیم یا نمی دانستیم وجود دارند.”