مرگ و میر ناشی از مواد افیونی در 15 هفته اول بیماری همه گیر COVID-19 افزایش یافت: بهداشت عمومی انتاریو

گزارشی از بهداشت عمومی انتاریو نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در 15 هفته اول بیماری همه گیر COVID-19 در مقایسه با 15 هفته قبل از آن افزایش یافته است.

این گزارش – با عنوان الگوهای مقدماتی در شرایط پیرامون مرگ و میر ناشی از مواد افیونی در انتاریو در طی بیماری همه گیر COVID-19 – افزایش 38 درصدی مرگ و میر مواد افیونی را در 15 هفته اول نشان می دهد.

سینتیا اولسن ، هماهنگ کننده استراتژی مواد مخدر خلیج تندر ، گفت: یافته های موجود در این گزارش همه گیری را نشان می دهد ، و تلاش برای کاهش سرعت گسترش COVID-19 در این استان ، ممکن است آسیب های ناخواسته ای را به افراد معتاد وارد کند.

اولسن گفت: “برخی از تأثیرات و عواقب ناخواسته در نتیجه بیماری همه گیر وجود دارد که احتمالاً بحران مواد افیونی را تشدید می کند.” “ما باید برای پیام رسانی هدفمند به دنبال این باشیم … تا اطمینان حاصل کنیم ، به عنوان مثال ، وقتی وارد مرحله دوم می شویم ، محدودیت بیشتری در دسترسی به منابع کاهش آسیب نداریم.”

“اینکه ما سعی می کنیم از هر سازمان اجتماعی که توانایی ارائه آن خدمات را دارد پشتیبانی کنیم تا این کار را با حداکثر توان خود انجام دهیم.”

به عنوان مثال ، گزارش نشان می دهد که قفل شدن در انتاریو در روزهای ابتدایی همه گیری منجر به کاهش ظرفیت داروخانه ها ، کلینیک های سرپایی و سایت های کاهش آسیب شده است.

اولسن گفت ، حتی اگر مکان هایی مانند داروخانه ها خدمات ضروری هستند و کار می کنند ، پیام رسانی گاهی این تصور را ایجاد می کند که چنین نیست.

“و سپس ، علاوه بر این ، زیرا آنها مجبور شدند بیشتر به یک قالب واقعی بروند ، که قطعاً موانعی ایجاد می کند [up] اولسن گفت: “برای افرادی كه به فن آوری دسترسی ندارند ، دسترسی به خدمات ارتباطی و كاهش آسیب كاملاً در خلیج تندر و در سراسر منطقه كاهش یافت.”

این در طول تابستان تغییر کرد ، زیرا قوانین با آرامش دوباره کار چهره به چهره دوباره امکان پذیر شد. اولسن گفت ، اما اکنون ، با افزایش موارد در خلیج تندر و منطقه ، این نگرانی وجود دارد كه در صورت اعمال محدودیت های بیشتر ، ظرفیت دوباره كاهش یابد.

این گزارش همچنین نشان می دهد که مکان مرگ و میر ناشی از مواد افیونی نیز تغییر کرده است ، در حالی که افراد بیشتری هنگام استفاده از مواد مخدر به تنهایی ، بیرون از منزل یا در هتل ها یا متلها در طی همه گیری درگذشتند.

اطلاعات بیشتری مورد نیاز است

اولسن گفت: گرچه افزایش مرگ و میر در فضای باز را می توان به گرمتر شدن هوا در بهار و تابستان نسبت داد ، اما هنوز نگرانی در مورد افرادی که فقط مواد مخدر مصرف می کنند وجود دارد.

اولسن گفت در حالی که مردم باید فاصله جسمی را حفظ کنند ، اما هنوز نباید به تنهایی از دارو استفاده کنند.

وی گفت: “این یکی از عوامل اصلی خطر برای تجربه مرگ در اثر مصرف بیش از حد است.” “اگر کسی آنجا نباشد ، نمی توان مداخلات دیگری مانند تماس با 911 ، استفاده از نالوکسون را ارائه داد.”

در حالی که این گزارش همچنین نشان می دهد که در طول 15 هفته اول همه گیری ، در مقایسه با 15 هفته قبل ، مرگ مواد مخدر در خلیج تندر واقعاً کاهش یافته است ، اولسن هشدار داد که داده های مربوط به مصرف بیش از حد در طول بیماری همه گیر بسیار کامل نیست.

“ما ممکن است در 15 هفته اول تعداد کمتری داشته باشیم … درست در همان زمان بود که ما شروع به تهیه گزارش های حکایتی از ویژه شرکای پاسخ دهنده اضطراری خود کردیم که نشان می دهد آنها در واقع با افزایش تماس های مربوط به مواد مخدر کشنده هستند ، و غیر کشنده است. ” “ما در آینده تا سال 2020 اطلاعات به نظر نمی رسد و بنابراین تغییراتی در آن صورت گرفته است یا نه ، ما نمی دانیم.”